Din 2019 până în 2022, sectorul aviației de afaceri s-a bucurat de câțiva ani istorici. Aviația privată a atras noi clienți în timpul Covid. Cifrele pentru sectorul aviației de afaceri în 2023 indică niveluri fără precedent. După o perioadă de turbulențe și o încetinire a activității la sfârșitul anului 2022, toți actorii de pe piața aviației de afaceri au ochii ațintiți asupra tendințelor pentru 2023. va fi 2023 un an de decolare pentru aviația de afaceri sau un an de creștere continuă? Care este rezultatul anului 2022 pentru această piață de nișă? Care sunt provocările viitoare pentru producătorii de aeronave, companiile aeriene și brokeri? AEROAFFAIRES aruncă o privire retrospectivă asupra anului 2022 și împărtășește tendințele care modelează aviația de afaceri în 2023.
2022 a fost un an atipic pentru sectorul aviației de afaceri:
Cerere record pentru zboruri private în 2022.
WingX, un specialist în date privind aviația, tocmai a dezvăluit cifrele globale pentru aviația de afaceri. La sfârșitul anului 2022, piața globală a aviației de afaceri urmează să crească cu 10%. În Europa, piața aviației de afaceri a înregistrat rezultate foarte bune. Într-adevăr,EBAA (European Business Aviation Association) a anunțat o creștere de 11,8% față de 2021. În total, 793 152 de zboruri au fost înregistrate în Europa în acest an. În ciuda acestei performanțe bune, actorii din industrie (brokeri aerieni și companii aeriene) observă o încetinire. Aceasta este estimată la 13,6% din octombrie 2022. Această încetinire nu trebuie să ne îngrijoreze. Este un fenomen comun celor 3 ani anteriori. Nu, avionul privat nu a murit.
Aeroportul Paris Le Bourget se află în fruntea listei celor mai dinamice aeroporturi din Europa. Potrivit EBAA, acesta a înregistrat o creștere de 24,1% a traficului. Londra (Farnborough și Luton) și Elveția (Geneva Cointrin și Zurich) sunt, de asemenea, printre aeroporturile cu cea mai rapidă creștere în 2022. În sfârșit, aeroportul Istanbul-Ataturk se află pe locul 10, cu o creștere a traficului de 17,6% în 2022.
Piața aviației de afaceri, zguduită de „jet bashing”:
În timp ce vara este în plină desfășurare în Europa, jet bashing-ul s-a autoinvitat la petrecere în această vară 2022. Controversele legate de utilizarea avioanelor private au izbucnit fără preaviz. Unii politicieni au aprins flacăra propunând reglementarea, taxarea sau chiar interzicerea avioanelor private. Jucătorii din sectorul aviației de afaceri au luat cuvântul pentru a apăra acest instrument de producție. A fost o ocazie excelentă de a explica avantajele acestui tip de aviație și de a spune nu „Flygskam”, rușinea de a zbura. Acesta a fost cazul luiIsabelle Clerc, CEO alAEROAFFAIRES, care a fost invitat de principalele mass-media. M6, TF1 și BFM i-au dat cuvântul. Ea a reușit să explice necesitatea ca aviația de afaceri să continue să fie o sursă de productivitate pentru cei care o folosesc.
Jet bashing constă în criticarea utilizării avioanelor private, în general din motive ecologice. Criticii susțin că utilizarea excesivă a aeronavelor private contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră și la poluarea aerului și că acest lucru este deosebit de iresponsabil într-un moment în care preocupările legate de mediu devin din ce în ce mai importante.
Un context economic și politic tensionat, sursă de turbulențe la sfârșitul anului 2022:
- Conflictul din Ucraina, cu repercusiuni negative pentru industria aeronautică:
Distrugerea avionuluiAntonov-225unui avion cargo ucrainean legendar și strategic, a condus la o serie de sancțiuni împotriva Rusiei.
Din februarie 2022, interdicțiile de survol s-au înmulțit. Inițiat de britanici, urmat de SUA, Europa și Canada, spațiul aerian a fost treptat închis pentru toate aeronavele rusești. în schimbul sancțiunilor, acestea au fost împiedicate să survoleze aceste țări și continente. Rusia nu a întârziat să riposteze, interzicând survolarea teritoriului său.
Acest război deschis în spațiul aerian devine o adevărată durere de cap pentru companiile de aviație de afaceri. Acestea sunt nevoite în mod constant să își refacă itinerariile de zbor. Unele rute sunt prelungite, ceea ce duce la o creștere a prețului călătoriilor cu jet privat.
- Fluctuațiile cursului de schimb nu sunt bune pentru aviația de afaceri.
Companiile aeriene sunt foarte expuse la fluctuațiile cursului de schimb. Acestea au costuri în monede străine și venituri în monede locale. Costurile cu combustibilul, costurile de achiziționare a aeronavelor și costurile de întreținere sunt toate exemple. Fluctuațiile cursului de schimb au un impact semnificativ asupra costurilor și marjelor companiilor aeriene.
Anul acesta, 2022, cursul de schimb a fost nefavorabil pentru companiile aeriene. Ca urmare, acestea și-au văzut costurile de operare crescând, reducându-și marjele de profit.
- O creștere excepțională a prețului combustibilului în 2022.
Combustibilul reprezintă aproximativ 30% din costurile de operare ale companiilor aeriene. În 2022, sectorul aviației de afaceri a văzut cum prețul parafinei a crescut vertiginos. Ca și în cazul aviației comerciale, acest sector nu va putea scăpa de impactul acestei creșteri asupra prețului zborurilor cu jet privat.
Se estimează că prețul petrolului va crește cu 80% până în 2022. Prețul barilului de petrol a crescut de la 75 de dolari la 135 de dolari la cel mai ridicat nivel. La aceasta se adaugă embargoul european asupra barilului rusesc, care crește prețul carburanților. Iar această tendință ar putea continua și în 2023.
În 2023, aviația de afaceri se confruntă cu o serie de provocări:
Să recâștige inimile publicului larg prin concentrarea pe proiecte inovatoare:
Jet bashing și rușinea de a zbura au afectat piața aviației și, în special, aviația privată. Ca urmare, un întreg sector a trebuit să își justifice poziția și să recâștige un public care nu este baza sa de clienți. Este un exercițiu periculos de stil, care poate fi realizat doar prin comunicare și exemplu.
Publicul larg nu este clientela aviației de afaceri. Cu toate acestea, el are puterea, prin presiunea pe care o exercită, de a influența comportamentul clienților de afaceri și privați. Brokerii aerieni precum AEROAFFAIRES și companiile aeriene sunt conștienți de acest lucru. Isabelle Clerc directorul general alAEROAFFAIRES ne spune că „deținerea unui avion privat nu mai este în aer. Observăm o nouă tendință. Unii proprietari renunță la aeronavele lor în favoarea leasingului pentru o mai mare confidențialitate ”
Pentru a recâștiga publicul larg, actorii din industria aeronautică nu se zgârcesc la comunicare. Astfel sunt scoase în evidență inițiativele și angajamentele constructorilor de aeronave de a-și reduce amprenta de carbon. Întreaga industrie aeronautică își îmbunătățește imaginea investind în programe de reîmpădurire și de răscumpărare a emisiilor de carbon. AEROAFFAIRES a fost un precursor în acest domeniu, stabilind un parteneriat solid cu EcoTree.
Jet bashing-ul are și un aspect benefic, și anume accelerarea inovației. Avioanele viitorului își fac apariția. Numeroase proiecte de „aeronave ecologice”, cum ar fi proiectul eVtol, se dovedesc populare sau 10 autres projets innovants. Ecologizarea și reducerea emisiilor de CO2 sunt principalele provocări cu care se vor confrunta producătorii de aeronave în 2023 și dincolo de această dată.
Importanța accelerării utilizării SAF pentru aviație în 2023.
SAF (combustibil sintetic pentru aviație) este un combustibil alternativ. Acesta este fabricat din resurse regenerabile, cum ar fi plantele, algele și deșeurile organice. Este produs prin conversia biomasei în combustibil. Aceasta poate include etape precum fermentarea, distilarea și cataliza. Unul dintre cele mai importante avantaje ale FAS este că reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră în comparație cu combustibilii tradiționali utilizați în aviație.
Există mai multe motive pentru care utilizarea SAF este în centrul atenției. Acesta este văzut ca o soluție ideală pentru reducerea impactului aviației asupra mediului. Întreaga industrie își pune speranțele în această nouă energie. În primul rând, SAF poate fi produsă din resurse regenerabile. Aceasta înseamnă că nu contribuie la emisiile de CO² asociate cu extracția și rafinarea combustibililor tradiționali. În plus, FAS este considerat un combustibil de înlocuire compatibil cu motoarele existente. Prin urmare, nu este nevoie să se investească în tehnologii costisitoare pentru a-l utiliza. Producătorii de aeronave apreciază acest lucru.
Se estimează că, până în 2050, 63% din combustibil va fi pe bază de SAF. Această creștere se datorează obligațiilor impuse sectorului aviației de către Comisia Europeană.
Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că producția de FAS nu este încă suficient de dezvoltată pentru a înlocui complet combustibilii tradiționali. Costurile de producție sunt încă mai ridicate decât în cazul combustibililor tradiționali. Prin urmare, este important să se investească în continuare în cercetare și dezvoltare. Scopul este de a crește producția de FAS și de a face această alternativă mai accesibilă și mai competitivă.
Necesitatea de a trece la aviația ecologică: garantarea viitorului aviației de afaceri.
Utilizarea aeronavelor private pentru călătoriile de afaceri contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră și la poluarea aerului. Companiile și persoanele fizice care utilizează aeronave private sunt din ce în ce mai conștiente de acest impact. Acestea caută să își reducă amprenta de carbon prin utilizarea unor aeronave mai eco-responsabile și prin limitarea numărului de zboruri inutile. Acesta este motivul pentru care industria aviatică trebuie să se adapteze la această provocare, oferind o aviație „ecologică”. Aviația privată ecologică se referă la utilizarea de aeronave private care au un impact mai redus asupra mediului decât aeronavele tradiționale. Există mai multe modalități de a atinge acest obiectiv:
- Utilizarea de combustibili alternativi: Utilizarea combustibililor alternativi, cum ar fi FAS sau electricitatea, poate reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră.
- Îmbunătățirea eficienței combustibilului: aeronavele ecologice pot utiliza tehnologii care îmbunătățesc eficiența combustibilului. Acestea includ utilizarea de motoare mai eficiente, materiale ușoare în construcția aeronavelor și sisteme avansate de gestionare a energiei.
- Optimizarea rutelor: aeronavele ecologice pot utiliza tehnologii pentru optimizarea rutelor de zbor. Acest lucru le permite să reducă timpii și distanțele de zbor.
- Optimizarea aeroporturilor: nume importante din industria aeroportuară, precum EDEIS AEROPORTS și Vinci AEROPORT, lucrează pentru a promova respectarea mediului în aeroporturi. Infrastructurile sunt reproiectate pentru a răspunde în totalitate provocărilor de mediu. Edeis a înființat un serviciu GREEN BUILD’ing pentru a dezvolta aeroporturi ecologice.
În 2023, tendințe disparate pentru aviația de afaceri în UE și SUA.
Se preconizează că clienții de afaceri vor continua să utilizeze aviația de afaceri.
Este dificil de prezis cu certitudine care va fi baza de clienți ai aviației de afaceri în 2023. Aceasta va depinde de mulți factori, cum ar fi evoluția situației economice globale și restricțiile de călătorie legate de pandemia COVID-19. Cu toate acestea, ne putem aștepta ca baza de clienți a aviației de afaceri să continue să se diversifice. Cum se va întâmpla acest lucru? Pe măsură ce companii din diferite sectoare și de diferite dimensiuni descoperă avantajele utilizării aeronavelor private pentru călătoriile de afaceri.
Este probabil ca marile companii să continue să utilizeze avioane private pentru călătoriile de afaceri. Acest lucru economisește timp și crește productivitatea. Companiile mai mici pot fi, de asemenea, mai înclinate să utilizeze avioane private. Dezvoltarea programelor de fidelizare se accelerează, cum ar fi Flying Jet Card de laAEROAFFAIRES. Alte practici, cum ar fi avioanele private fracționate și partajarea avioanelor private, devin din ce în ce mai populare și mai accesibile. În 2023, una dintre tendințele emergente în sectorul aviației de afaceri va fi cererea continuă din partea clienților de afaceri care sunt convinși de beneficiile acestui mijloc de mobilitate.
Revenirea clienților străini în Europa.
Numeroase sectoare, printre care turismul, industria hotelieră și aviația de afaceri, speră la o revenire importantă a clienților asiatici și americani în Europa în 2023.
După 3 ani de politică covăsnească strictă, care interzice toate călătoriile în afara țării, redeschiderea granițelor Chinei este o veste excelentă pentru aviația de afaceri. Ca urmare, această piață ar trebui să înregistreze o creștere a cererii din și către aceste zone. Această cifră trebuie tratată cu prudență, având în vedere situația actuală din China cu privire la Covid. Chinezii sunt cei mai mari cheltuitori în turism (255 de miliarde de dolari numai în 2019), comparativ cu 127 de miliarde de dolari pentru americani.
Jucătorii din domeniul aviației de afaceri au ochii ațintiți asupra acestor două continente, ceea ce ar putea impulsiona piața avioanelor private. Următoarele câteva luni vor fi cruciale pentru confirmarea acestor tendințe 2023 în sectorul aviației de afaceri.
Concentrarea și restructurarea actorilor de pe piața aviației de afaceri.
Cu mai mult de 2 000 de actori care deservesc sectorul aviației și 449 000 de locuri de muncă (în 2021) și având în vedere contextul mondial incert, piața aviației private, în prezent fragmentată, ar trebui să continue să se schimbe în 2023. După exemplul preluării Air Hamburg de către VistaJet în 2022, numărul preluărilor și al grupărilor ar trebui să crească în 2023. Această concentrare a actorilor va contribui la asigurarea rentabilității anumitor companii aeriene. În acest fel, creșterea costurilor și optimizarea costurilor de exploatare și întreținere a aeronavelor vor fi mai bine absorbite.
Constructorii de companii aeriene lucrează din greu pentru a oferi aeronave din ce în ce mai inovatoare și mai eficiente.
Fie că este vorba de Boeing, Dassault sau Gulfstream, acești trei mastodonți ai industriei aviatice își dublează eforturile pentru a ieși din mulțime. Acest lucru le permite să rămână în cursa pentru piața avioanelor private în 2023. Acestea se adaptează provocărilor de mâine, dezvăluind :
- mai inovatoare
- mai eficiente
- care merg din ce în ce mai departe
- consumând în același timp mai puțin combustibil și emițând mai puțin carbon.
În 2021, Falcon 10X și-a făcut apariția, urmat îndeaproape de concurentul său, G800 de la Gulfstream. În 2022, Bombardier a ieșit în evidență odată cu anunțarea Global 8000. Prin urmare, producția și livrarea de avioane private este o tendință care ar trebui să se confirme pe piața aviației de afaceri în 2023. Ca urmare, se așteaptă ca tot mai multe bijuterii tehnologice să se alăture flotei de aeronave disponibile pentru sectorul aviației private.
O previziune în creștere pentru piața aviației de afaceri din SUA.
Potrivit Meeting Spotlight, ACJ (Airbus Coporate Jet) a intervievat 100 de directori executivi din SUA cu privire la tendințele aviației de afaceri în 2023. Aceste companii au venituri de peste 500 de milioane de dolari. Printre respondenți s-au numărat directori executivi, directori financiari, directori de consiliu și directori executivi. Studiul arată că piața aviației de afaceri ar trebui să continue să se dezvolte bine în 2023. Într-adevăr, 89% dintre cei chestionați cred că vor utiliza din nou serviciile de aviație de afaceri în 2023. Aceștia recunosc că au devenit „dependenți” de acest mijloc de mobilitate, de la criza Covid 19, care le oferă câștiguri reale de productivitate în comparație cu aviația comercială tradițională. În Statele Unite, tendința de creștere a cererii de zboruri private va fi în mod clar benefică pentru aviația de afaceri.
Ce concluzii putem trage din tendințele aviației de afaceri în 2023?
După cum arată toate aceste tendințe, anul 2023 rezervă multe surprize pentru sectorul aviației de afaceri. Într-un context geopolitic tensionat, cu o economie globală în dificultate și cu o creștere a prețurilor materiilor prime, Europa speră ca revenirea clienților asiatici și americani să determine o creștere a cererii de zboruri cu jet privat în 2023. Aviația de afaceri are mai mult de un truc în mânecă pentru a-și reface imaginea și a continua să facă parte din peisajul mobilității de mâine. Pentru AEROAFFAIRES, 2023 va fi anul accelerării „verde”. Societatea de brokeraj aerian își va intensifica eforturile prin propunerea sistematică a unei game de aeronave mai ecologice (turbopropulsoare sau aeronave care utilizează FAS). În cele din urmă, compania, un pionier în angajamentul său față de mediu, va continua să își implice clienții prin intermediul EcoTree și investițiile clienților în pădurile franceze.
Trebuie să închiriați un zbor privat? Echipa noastră este disponibilă 24/7 pentru a răspunde tuturor solicitărilor dumneavoastră. Obțineți rapid o ofertă folosind formularul nostru de la devis en ligne sau contactați-ne direct prin telefon la +33 (0)1 44 09 91 82 sau prin e-mail la charter@aeroaffaires.com.