Din 2017, în lumea aviației private auzim despre Alice, avionul privat responsabil. Un avion privat electric care va revoluționa impactul asupra mediului al zborurilor regionale, făcându-le responsabile. Știați că zborurile de mai puțin de 3.000 km reprezintă majoritatea călătoriilor cu avionul privat? Alice își propune să egaleze performanțele legendarului Citation 1realizat de producătorul american Cessna Aircraft!

Ce progrese au fost înregistrate în proiectul Alice Responsible Private Jet? Cum intenționează inginerii însărcinați cu producția sa să facă față acestei provocări aeronautice, fără precedent în istoria avioanelor de afaceri?
Povestea lui Alice, avionul privat responsabil
Într-o lume în care dezbaterea ecologică devine din ce în ce mai importantă în toate domeniile vieții, este timpul să acceptăm provocarea. În sectorul aviației de afaceri, există foarte puține proiecte care reușesc să iasă în evidență prin producerea unor aeronave responsabile. Printre acestea se numără Alice. Acesta este un proiect aeronautic, care prinde contur în timp, în jurul următorului avion privat 100% electric. Realizat de start-up-ul israelian EViation, Alice își propune să își comercializeze primele zboruri până în 2021.
Președintele EViation, Omer Bar-Yohay, lucrează îndeaproape cu parteneri din peste 21 de țări. Pentru a fi operațional, acest proiect colosal trebuie să reunească cele mai bune inovații din lume. Mai ales dacă va opera zboruri regionale intraeuropene. Aceste zboruri necesită, printre altele, certificările necesare pentru comercializarea lor. EViation colaborează, de asemenea, cu FAA(Federation Aviation Administration), o instituție americană.
În plus, dincolo de ambițiile tehnologice ale proiectului, EViation dorește să reducă considerabil prețul unui zbor regional cu un avion privat. Ce secrete are Alice în mânecă pentru a duce la bun sfârșit acest proiect de ultimă oră?
Cum funcționează și cum este construită Alice
Alimentarea cu energie a lui Alice este asigurată de două baterii de 980 kWh, numite baterii „litiu-aluminiu-fuziune”. Doar aceste două baterii alimentează trei motoare. Principalul motor turbopropulsor este situat în partea din spate a aeronavei. Există alte două motoare pe fiecare aripă. Motoarele avionului, trei Magni250 fabricate de MagniX, vor roti elicele fabricate de Siemens la 1.900 rpm. MagniX, un producător de motoare electrice, își descrie motoarele ca fiind „ușoare și puternice”.
Lejeritatea combinată cu puterea este o provocare imperativă pentru start-up-ul israelian. De fapt, bateriile dispozitivului cresc considerabil greutatea acestuia. Prin urmare, procesul de proiectare a început cu scopul de a optimiza greutatea aeronavei. Bateriile sunt cea mai esențială parte a aeronavei, dar și cea mai grea. Pentru a ușura avionul privat, structura sa a fost proiectată folosind un compozit unic. Acest material a fost conceput pentru a respecta standardele de siguranță aeronautică. De asemenea, reduce greutatea aeronavei în comparație cu un fuselaj convențional.

În cele din urmă, cabina de pilotaj a acestui avion privat futurist este echipată cu unul dintre cele mai recente sisteme de operare programate de Honeywell. Aceeași companie care creează sistemele de operare pentru cabinele de pilotaj ale aviației Dassault. Software-ul Honeywell este apreciat de piloți pentru eficiența și ergonomia sa. Cockpit-ul este echipat și cu un sistem de pilotaj autonom. Acesta este un program inteligent de pilotaj care este supravegheat de cei doi piloți aflați la bordul lui Alice.
Inovațiile tehnice ale lui Alice, avionul privat electric
Caracteristicile tehnice ale acestui avion privat 100% electric sunt similare cu cele ale unui Citation 1 proiectat de Cessna Aircraft. Avionul privat israelian are o autonomie de 1.000 km, la o viteză de croazieră de 440 km/h. Prin urmare, poate zbura non-stop de la Paris la Nisa sau de la Geneva la Londra. De asemenea, poate transporta 9 pasageri. Cu aceste performanțe, cel mai important lucru de reținut este autonomia de două ore. Timpul de reîncărcare a bateriilor este echivalent cu jumătate din utilizarea sa. Dacă parcurgeți 440 km, puțin mai mult de un Paris Genève, dispozitivul va avea nevoie de 30 de minute pentru a se reîncărca. Mai mult, în ceea ce privește tarifele orare, EViation cotează 200 de euro pe oră. Un preț extrem de competitiv. În sfârșit, motoarele electrice turbopropulsoare garantează un zbor calm și silențios, spre deliciul pasagerilor.

Cu titlu de comparație, iată aceleași detalii tehnice, de data aceasta pe un Citation 1. Acest avion privat de la CESSNA zboară 1200 km la 640 km/oră pentru 5 pasageri. Pe de altă parte, prețul său pe oră este de 7 până la 10 ori mai mare decât al unui avion privat Alice.
Dar cum poate fi această diferență de preț atât de mare? În primul rând, prețul de achiziție al EViation este mult mai mic: prețul de catalog cotat în prezent este de aproximativ 1,4 milioane de dolari. Pentru un avion de această dimensiune și performanță, ar trebui să plătiți cel puțin 2,5 milioane de dolari.
Un viitor promițător pentru Alice în aviația de afaceri
EViation lucrează, de asemenea, în paralel, la un proiect de dronă de marfă numită Orca. Această aeronavă, fără piloți sau pasageri, ar decola de pe piste de 30 de metri. De asemenea, ar cântări 250 kg și ar transporta până la 50 kg de marfă. Ar acoperi o distanță totală de 850 km. Acest proiect abia așteaptă să vadă lumina zilei.
Cu tarife atât de competitive, un Paris Genève în Alice ar costa doar 22 de euro pe pasager. Acest preț este posibil numai dacă tariful orar de 200 EUR/oră este realizabil. Datorită unor zboruri atât de promițătoare, în termeni de finanțare și responsabilitate ecologică. Este ușa către Uberizare deschisă pentru această Tesla zburătoare? Cel puțin, asta sugerează EViation, care nu a negat zvonurile potrivit cărora companii precum Uber ar fi implicate.