NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Aviația comercială și anulările de zboruri: ce consecințe pentru aviația de afaceri?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Industria aeriană este pe prima pagină a ziarelor la sfârșitul lunii iunie și la începutul sezonului estival, dar din motive mai degrabă negative. În timp ce cererea este puternică și activitatea își reia avântul după doi ani de restricții cauzate de criza economică, anulările de zboruri sunt numeroase crise sanitairenumărul de anulări de zboruri este masiv. Care sunt cauzele și consecințele acestor anulări de zboruri pentru aviația de afaceri? AEROAFFAIRES explică!

Cauzele haosului din aeroporturi

Ca multe alte aeroporturi europene, Franța se confruntă cu haos în aeroporturile sale. Principala cauză a anulării zborurilor în preajma vacanței de vară este lipsa de personal. Reluarea traficului aerian după doi ani de perturbări nu a fost urmată de angajarea de personal, ceea ce a condus la o cascadă de anulări de zboruri și la cozi lungi la controalele de securitate. În timpul crizei sanitare, industria aeriană a fost obligată să își reducă forța de muncă în fața unei cereri mult mai scăzute sau chiar zero, într-un context de izolare. Potrivit Eurocontrol, Organizația europeană pentru siguranța navigației aeriene, anul 2020 a reprezentat o pierdere de 52,6 miliarde de euro pentru operatorii aerieni, 1,7 miliarde de pasageri mai puțin și 6,1 milioane de zboruri mai puțin. 51% din flotele de aeronave europene au fost reținute la sol.

Operatorii și companiile aeriene nu s-au pregătit pentru această creștere a traficului și nu au anticipat cererea puternică din primăvara anului 2022.

Majoritatea serviciilor de navigație aeriană au dat vina pe guverne, care nu au făcut ceea ce era necesar pentru a ajuta aeroporturile în timpul crizei Covid, obligându-le să concedieze personal în timpul unei perioade de trafic restricționat. De asemenea, acestea nu au fost în măsură să recruteze masiv pentru a anticipa redresarea. În martie anul trecut, sindicatele de la Roissy-Charles de Gaulle au estimat că au pierdut 20 000 de locuri de muncă dintr-un total de 94 000 înainte de criză. În Franța, Aéroports de Paris se oferă să angajeze 4 000 de persoane noi, în timp ce Germania va face apel la lucrători străini pentru a-și consolida personalul aeroportuar.

full aéroport
Credit Photo: Pixabay

Din punctul de vedere al călătorilor

Această situație îi deranjează pe călători, care nu sunt siguri dacă vor putea călători așa cum și-ar dori în această vară. Chiar dacă companiile aeriene sunt obligate să informeze călătorii, deoarece aceștia au dreptul la despăgubiri în caz de anulare, teama de a nu putea pleca în vacanță este foarte reală. Mai ales că anulările pot avea loc cu 2 sau 3 ore înainte de plecare. Aceste incertitudini nu sunt pe cale să se amelioreze, iar o revenire la normal ar putea fi așteptată în 2023. Având în vedere numărul de locuri de muncă care trebuie ocupate în aeroporturi și companii aeriene, va fi nevoie de timp pentru ca situația să se stabilizeze, deoarece este nevoie de timp pentru formarea personalului companiilor aeriene.

În plus, această situație deja haotică ar putea fi exacerbată în săptămânile următoare de apeluri la grevă din partea operatorilor aerieni din cauza tensiunilor care s-au acumulat în ultimii doi ani.

Potrivit Eurocontrol, capacitatea aeriană în Europa a revenit la 85 %-86 % din nivelul de dinainte de Covid, iar asociația se așteaptă să ajungă la 95 % din nivelul din 2019 în vara anului 2022.

Confruntați cu această lipsă de personal și cu tulburările sociale, unii călători apelează la aviația de afaceri, unde clienții își pot organiza singuri călătoriile.

Impactul haosului din aviația comercială asupra aviației de afaceri

Avioanele private iau locul. Companiile aeriene private înregistrează o creștere a cererilor de rezervare din partea profilurilor noi. Mai mult de o treime din cereri provin de la clienți care nu au mai zburat niciodată cu avioane private. În cazul în care clienții companiilor aeriene comerciale se trezesc la aeroport fără nicio opțiune în urma anulării zborurilor lor, aceștia pot alege să apeleze la aviația de afaceri pentru că nu se mai pot întoarce. Acest lucru crește volumul de muncă al brokerilor aerieni privați, care sunt obligați să găsească o soluție și să ofere un zbor cât mai repede posibil.

În ceea ce privește aviația de afaceri, observăm o creștere a cererii din partea călătorilor, în ciuda climatului economic actual și a hausse du prix des carburants. De fapt, prin alegerea acestei soluții, clienții aspiră la un flexibilité pe biletele lor. Una dintre caracteristicile majore ale aviației private este, de asemenea, buna calitate a serviciilor și gestionarea situațiilor de urgență, un element de reasigurare pentru client. În plus, aviația de afaceri nu trebuie să se confrunte cu cozi lungi, deoarece pasagerii pot ajunge la aeroport cu până la 15 minute înainte de ora de plecare programată.

AEROAFFAIRES vă oferă simplitatea de a rezerva un avion privat în mai puțin de 2 ore, datorită echipei sale de experți disponibilă 24/7 pentru a vă consilia și asista cu rezervarea dumneavoastră. Pentru mai multă anticipație, rezervați-vă acum următoarea călătorie. Echipa noastră vă stă la dispoziție la telefon: +33 1 44 09 91 82 sau prin e-mail: charter@aeroaffaires.com. De asemenea, vă puteți face devis en ligne pentru a obține o estimare de preț pentru zborul dvs. privat.