NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Avioane private cu un singur turbopropulsor, interzise pe aeroportul din Barcelona

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

De la sfârșitul lunii martie 2022, un AIP (Aeronautical Information Publication) a anunțat interzicerea accesului avioanelor private cu un singur motor pe aeroportul din Barcelona. Principalul motiv a fost întârzierile excesive în cazul unor circumstanțe neprevăzute și pentru intervențiile asupra acestor avioane de afaceri. Prin urmare, aeroportul internațional Josep Tarradellas Barcelone-El Prat și-a închis porțile pentru toate aceste tipuri de aeronave de afaceri. Cu toate acestea, acest lucru afectează sectorul aviației de afaceri, precum și companiile aeriene cu o flotă de turbopropulsoare monomotor.

Principalul motiv al interdicției: timpii de răspuns

TBM 850
Credit foto: Daher

Reamintim că avioanele private cu un singur motor sunt, în general, avioane mici cu un singur motor cu elice. Comparativ cu toate celelalte avioane private, care au cel puțin două motoare. Avioanele monomotor utilizate în aviația de afaceri includ Pilatus PC-12, TBM 850, Diamond DA50 și Piper M600.

Așadar, de ce aceste aeronave, care sunt certificate să opereze pentru transportul public de pasageri și, prin urmare, pentru aviația de afaceri, nu mai pot zbura pe aeroportul din Barcelona?

Unul dintre principalele motive este gestionarea defectuoasă a incidentelor care implică aceste avioane private cu un singur motor. De exemplu, un Pilatus PC-12 aparținând companiei aeriene Jetfly a avut o problemă tehnică pe o cale de rulare a aeroportului din Barcelona. Incidentul nu a fost grav, dar au trebuit schimbate piese. Deoarece acestea nu erau disponibile imediat, aeronava a trebuit să fie parcată pe aeroport timp de 3 zile. Pentru un incident de acest tip, reparația nu ar fi trebuit să dureze mai mult de o oră. Cu toate acestea, pentru directorul aeroportului era o situație inacceptabilă.

Barcelona este al doilea cel mai important aeroport din Spania (după l’aéroport de Madrid). Este principalul hub pentru aviația comercială. Aviația de afaceri reprezintă doar câteva zboruri în ceea ce privește traficul. De fapt, în fiecare an se înregistrează 310 000 de mișcări pe aeroportul din Barcelona. Din această cifră, doar 2 800 de mișcări sunt operate de aviația de afaceri. Aviația de afaceri nu este cu siguranță prioritatea aeroportului din Barcelona. Cu toate acestea, pentru profesioniștii din acest sector, acest lucru are un impact destul de mare.

Ca multe alte aeroporturi, Barcelona este împotriva aviației de afaceri. Un turbopropulsor monomotor ocupă locul unei aeronave comerciale, care generează mai multe venituri. Prin urmare, aviația de afaceri este mai puțin atractivă pentru aceste hub-uri mari.

Cédric Lescop, președinte al Jetfly, o companie aeriană specializată în aviația de afaceri, spune.

Impactul acestei interdicții asupra aviației de afaceri

aéroport Barcelone vue de haut
Aeroportul Barcelona – Credit foto: Flickr

Am văzut că 2 800 de mișcări au fost operate de aviația de afaceri pe aeroportul internațional din Spania. De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că anumite aeronave cu un singur turbopropulsor, cum ar fi Pilatus PC-12 și TBM 50, sunt foarte apreciate și utilizate în aviația de afaceri. Unii chiar au făcut din această activitate afacerea lor. Acesta este cazul companiei de aviație de afaceri Jetfly, care a ales să includă în flota sa 40 de avioane private Pilatus PC-12. Din păcate pentru acest operator, zborurile către capitala cosmopolită a Spaniei nu vor mai fi posibile. Deși acest lucru nu va avea un impact major asupra activității companiei aeriene, va reprezenta totuși aproximativ cincizeci de mișcări pe an.

Sunt afectați și alți actori din sectorul aviației la cerere. Producătorii de avioane monomotor cu turbopropulsor (Pilatus, Piper, Daher, …), GAMA (o asociație a producătorilor de aeronave) și IAOPA (o asociație a piloților și proprietarilor de aeronave) și-au exprimat nemulțumirea. Acesteasunt profund îngrijorate de această interdicție de acces la unul dintre principalele aeroporturi din Europa și, în consecință, la principala destinație de afaceri și turistică din orașul și regiunea Barcelona”. Citation preluat din scrisoarea comună pe care au adresat-o administratorului aeroportului din Barcelona.

Prin urmare, cu excepția cazului în care această restricție va fi ridicată, aviația de afaceri va putea în continuare să acceseze acest aeroport spaniol, dar împreună cu alte avioane private și de afaceri.

La AEROAFFAIRES, suntem disponibili 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe tot parcursul anului. Vom răspunde în cel mai scurt timp posibil la solicitarea dumneavoastră la devis en ligne sau prin telefon la +33 1 44 09 91 82.