NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Avion cu turbopropulsie: cum funcționează?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Cum funcționează un turbopropulsor?

Doriți să închiriați un turbopropulsor? AEROAFFAIRES vă va prezenta avantajele și dezavantajele acestor aeronave foarte specifice.

Există două tipuri de motoare de avioane private utilizate în aviația de afaceri: motoarele de avioane private și avioanele de afaceri cu turbopropulsie. Distincția dintre aceste 2 tipuri de aeronave nu este întotdeauna evidentă, însă este esențială. Acestea fiind spuse, nu fac parte din aceeași categorie cu aeronavele comerciale mari, de exemplu. Trebuie să vă definiți nevoile și dorințele pentru a face alegerea.

Avionul turbopropulsor este o aeronavă puțin cunoscută, motiv pentru care vă vom oferi toate detaliile de care aveți nevoie pentru a închiria un avion turbopropulsor.

Ce este un turbopropulsor?

În Statele Unite, în 1939, mai mulți ingineri au venit cu o idee inovatoare. Ei au folosit un nou mecanism pentru a roti elicele: o turbină cu gaz.Primul motor turbopropulsor a fost Rolls-Royce Trent, construit în 1945.

Astăzi, un avion cu turbopropulsie este ușor de recunoscut după elicele sale. Fie că sunt pe aripi sau pe bot, palele sunt elementul decisiv care permite decolarea avionului.

În aeronautică, diferența fundamentală dintre un avion privat și un turbopropulsor este principiul de funcționare al motorului.

Trecerea aerului prin motor este esențială pentru pornirea acestuia. Aerul trece prin compresor (compresor de înaltă presiune) și apoi prin camera de combustie. În ceea ce privește consumul de combustibil, acesta este apoi injectat și ars, provocând o creștere a căldurii. Aceasta antrenează turbina și elicea. Cu cât aerul intră mai repede, cu atât crește viteza de rotație a turbinei, propulsând aeronava. Evacuarea și ejectarea gazelor, precum și energia reziduală nerecuperată de paletele turbinei asigură o forță de propulsie suplimentară.

Cum funcționează un motor turbopropulsor

Schéma montrant le fonctionnement d'un moteur turbopropulseur
Credit foto : Aeroaffaires

Funcționarea unui motor turboreactor utilizat pe avioanele private

shéma montrant le fonctionnement d'un moteur réacteur
Credit foto : Aeroaffaires

Aceste 2 diagrame ilustrează diferența de funcționare.

Care sunt avantajele și dezavantajele închirierii unui turbopropulsor?

Astăzi, această aeronavă suferă de stereotipuri. Pasagerii le văd ca fiind lente, demodate și inferioare avioanelor private (deși unele aeronave militare sunt, de asemenea, turbopropulsoare, de exemplu). Cu toate acestea, aeronavele cu elice oferă performanțe pe care niciun jet privat nu le poate egala.

Avantajele închirierii unui turbopropulsor

  • Versatilitate: Turbopropulsoarele depășesc performanțele avioanelor private la aterizare și decolare. Avioanele cu elice pot ateriza pe piste scurte (mai puțin de 900 de metri) și pe orice tip de suprafață (pământ, iarbă sau chiar nisip). Acest lucru le oferă acces la aproape toate aeroporturile (8.000 în întreaga lume oferite de AEROAFFAIRES). De exemplu, dacă doriți să zburați la Courchevel, puteți ateriza doar cu un turbopropulsor, deoarece avioanele private nu au autorizațiile necesare pentru a ateriza.

  • Costuri mai mici: în transportul aerian, un turbopropulsor consumă mai puțină parafină decât un avion privat turboreactor. Mai mult, costurile de exploatare ale avioanelor turbopropulsoare sunt adesea la o zecime din cele ale avioanelor turboreactoare.

  • Curte dist anțe: turbopropulsoarele oferă performanțe comparabile cu avioanele private foarte ușoare pe distanțe scurte. Turbopropulsoarele zboară la o viteză ușor mai mică decât un avion cu reacție foarte ușor. La viteza de croazieră, aceasta înseamnă o medie de 500 km/h pentru avioanele cu elice, față de o medie de 650 km/h pentru avioanele private ultraușoare. Cu toate acestea, turbopropulsoarele pot zbura la o altitudine mică, economisind timp la decolare și aterizare și permițând o rută mai scurtă. Ca urmare, durata zborurilor este similară: un zbor de la Paris Le Bourget la Genève cu un avion cu turbopropulsie va dura la fel de mult ca un zbor cu un avion privat ușor, la un cost mai mic.

  • Evacuări medicale: Turbopropulsoarele sunt aeronavele cel mai frecvent utilizate pentru evacuările medicale. Acestea Pilatus PC-12 oferă performanțe de neegalat, esențiale pentru zborurile medicale. Această aeronavă are acces la 2.500 de aerodromuri din Europa, în timp ce avioanele private au acces doar la 1.500 de piste. În plus, Pilatus PC-12 este economic, are un portbagaj mare, iar cabina poate fi ușor modificată pentru a răspunde urgențelor medicale. Prin urmare, aeronava poate ateriza și decola cât mai aproape posibil de unitatea dumneavoastră medicală și oferă un zbor complet sigur datorită transportului de echipamente medicale specifice.

  • Preț economic: Turbopropurile sunt mult mai economice decât avioanele private. Aeronava Phenom 100, o necesitate în categoria avioanelor private ultraușoare, este disponibilă pentru închiriere la prețul de 2.300 € pe oră. Pilatus PC-12 , cel mai bine vândut turbopropulsor, este disponibil pentru 1.400 de euro pe oră. Pentru zborurile pe distanțe scurte, închirierea unui avion turbopropulsor se va dovedi mult mai rentabilă.

  • Transport aerian de marfă: aeronavele turbopropulsoare sunt instrumentul ideal pentru a satisface cererea de transport aerian de marfă. Aceste aeronave economice, cu interioare ușor adaptabile și capacitatea de a ateriza în locuri specifice, sunt foarte populare pentru transportul aerian de marfă.

Limitări ale navlosirii unui turbopropulsor

  • Viteza de zbor: numai aeronavele care nu depășesc 700 km/h sunt echipate cu un motor turbopropulsor. Viteza aerului care lovește elicele provoacă unde de șoc transonice. De exemplu, la 800km/h, este afectată o treime din lungimea paletelor. Acest lucru reduce eficiența aeronavei cu 50%, făcând zborul imposibil.

  • Confortul anumitor aeronave: aeronavele turbopropulsoare sunt în curs de modernizare. Noile aeronave de pe piață, cum ar fi Pilatus PC-12 NGX oferă acum aproape același nivel de confort ca un avion privat. Cu toate acestea, majoritatea aeronavelor cu elice suferă de probleme de izolare fonică și de lipsa de echipamente de înaltă tehnologie la bord.

Cabine du nouveau jet privé Pilatus PC12 NGX
Credit foto : Pilatus

Care sunt cele mai populare turbopropulsoare pentru închiriere?

Aeronavele prezentate mai jos sunt disponibile pentru închiriere cu AEROAFFAIRES. Atunci când închiriați o aeronavă de la un broker sau de la o companie aeriană, trebuie respectate regulile stricte ale transportului public de pasageri. Companiile aeriene au un certificat de operator aerian (AOC). Această aprobare garantează pasagerilor o aeronavă în stare perfectă și piloți calificați. AOC garantează un nivel ridicat de întreținere a aeronavelor și o monitorizare strictă a calificărilor piloților.

Pentru aeronavele cu turbopropulsie, se adaugă o regulă fundamentală: „două motoare, doi piloți”. Aceasta înseamnă că toate aeronavele disponibile pentru închiriere de către companiile aeriene și brokeri trebuie să fie bimotor (cu excepția Pilatus PC-12 și TBM 850), astfel încât să existe un al doilea motor disponibil în cazul unei defecțiuni. Este esențial să se înțeleagă importanța AOC pentru a face distincția între aeronavele oferite de brokeri și aeronavele de pasageri oferite de companiile aeriene.

Pilatus PC-12cea mai modernă aeronavă turbopropulsată

Un adevărat briceag elvețian al aviației de afaceri, avionul Pilatus PC-12 îndeplinește toate cerințele unei clientele înstărite. O bijuterie tehnologică, acest avion este, de asemenea, o realizare în materie de design și confort. Cu interiorul său din piele redesenat de BMW Design Work, Wi-Fi, sistem de aer condiționat de ultimă generație, poluare fonică redusă, viteză de zbor crescută și distanță record de decolare (doar 750 de metri), Pilatus PC-12 NGX este turbopropulsorul must-have de pe piață.

Exemplu de preț:

Paris – Saint Tropez de la 8.500 € pentru 7 pasageri

Nouveau jet privé Pilatus PC12 NGX au parking
Credit foto : Pilatus

Piaggio Avanti, cel mai rapid turbopropulsor

Supranumit Ferrari-ul aerului, avionul Piaggio Avanti P 180 este comparabil cu un avion privat: confortabil, spațios și rapid. Viteza sa de croazieră de 700 km/h este un record pentru un turbopropulsor. În plus, ferestrele sale mari, înălțimea tavanului de 175 cm, liniștea de la bord și designul interior îl situează cu mult peste cele mai bune avioane private ușoare.

Exemplu de preț;

Geneva – Nisa de la 5.500 de euro pentru 7 pasageri

piaggio avanti sur la piste de décollage
Credit foto: Piaggio Aero

King Air C90 GT, cel mai popular avion cu elice

King Air este unul dintre cele mai populare avioane pentru închiriere. Interiorul său luxos este perfect organizat. Cabina sa este cu 50% mai mare decât cea a avioanelor private ușoare. Avionul are o autonomie de 1.700 de kilometri și o viteză medie de 400 km/h, fiind ideal pentru zborurile pe distanțe scurte.

Exemplu de preț

Londra – Amsterdam de la 6.500 € pentru 7 pasageri

King Air C90 GT
Credit foto : Beechcraft

Beechcraft 1900 D, pentru zboruri de grup de mai puțin de 20 de persoane

Cu o capacitate de 19 pasageri, aeronava Beechcraft 1900 D este aeronava ideală pentru zborurile interne. Este una dintre singurele aeronave de pe piață capabilă să transporte mai mult de 15 pasageri și să aterizeze pe piste scurte. În plus, cabina aeronavei poate fi modificată pentru a găzdui până la 6 targă, pentru un zbor mai confortabil évacuation sanitaire. Transportul aerian de marfă este, de asemenea, posibil cu acest turbopropulsor.

Exemplu de preț

Paris – Cardiff de la 11.500 euro pentru 18 pasageri

beech 1900 sur la piste d'atterrissage
Credit foto : Beechcraft

Fokker 50pentru zboruri cu mai mult de 20 de pasageri

Un avion de linie care poate transporta până la 50 de pasageri, avionul Fokker 50 este ideal pentru transportul grupurilor și al echipelor sportive. Acest avion oferă condiții optime de zbor, cu ferestre mari și o înălțime a cabinei de 1,97 metri. În plus, interiorul aeronavei poate fi transformat într-o configurație VIP pentru a oferi pasagerilor o experiență de zbor exclusivistă.

Exemplu de preț

Bruxelles – Nisa de la 35.500 € pentru 49 de pasageri

Fokker 50 jet privé
Credit foto : Fokker

Vulcanair Aviator TP 600pentru zboruri în munți

Echipat cu cea mai recentă tehnologie de zbor, avionul Vulcanair TP 600 este una dintre cele mai eficiente aeronave din categoria sa. Aceste turbine Rolls-Royce permit avionului să aterizeze (în special cu un sistem de inversare a împingerii) și să decoleze pe piste foarte scurte. Împreună cu Vulcanair P68singurul turbopropulsor care are autorizațiile necesare pentru a ateriza la Courchevel cu ajutorul transportului public.

Închiriați un Vulcanair Aviator TP 600 între Paris și Courchevel de la 7.500 €

vulcanair aviator sur la piste de courchevel
Credit foto: Alpine Airlines

Concluzie

Turbopropurile sunt aeronavele perfecte pentru distanțe scurte (Paris-Geneva sau Nisa-Milano). Mai presus de toate, trebuie să vă definiți cu atenție cerințele. Dacă costul și flexibilitatea decolării și aterizării sunt mai importante decât viteza și confortul, avioanele cu turbopropulsie vă vor satisface perfect. Și nu uitați că unele aeronave cu elice oferă același nivel de confort ca un avion privat.

Efectuați primul dvs. zbor cu turbopropulsor cu AEROAFFAIRESpentru a afla mai multe, sunați-ne 24/7 la +33 (0) 1 44 09 91 82