Spațiul a fost întotdeauna o sursă de fascinație pentru omenire. Rămân multe întrebări cu privire la cosmosul care înconjoară planeta noastră. S-au făcut progrese remarcabile în acest domeniu. Într-adevăr, acestea și-au lăsat amprenta asupra secolului XX, în special Neil Armstrong, care a fost primul om care a pășit pe Lună în 1966.
De obicei rezervate astronauților, aceste descoperiri deschid o nouă ușă, cea a unei călătorii într-o zonă care rămâne relativ incertă.
Datorită progreselor înregistrate în sectorul spațial, călătoriile în spațiu se deschid către unele dintre cele mai bogate personalități ale lumii. Într-adevăr, multe dintre acestea au decis să se poziționeze în acest domeniu, cu dorința de a călători în univers pentru a descoperi mai multe despre ceea ce ne înconjoară. Unii merg chiar mai departe, dorind să împărtășească această experiență unică cu persoane particulare.
Fără să-și dea seama, apare o nouă formă de turism. Această ambiție conduce la o cursă pentru dezvoltarea turismului spațial. Cursa este deosebit de intensă între doi bărbați, Jeff BEZOS și Richard BRANSON, care poartă un război pentru a vedea cine va fi primul care va călători în cosmos. Un al treilea om, Elon Musk, nu și-a spus ultimul cuvânt, în ciuda câtorva eșecuri.
Credit foto Space X
Jeff BEZOS, Richard BRANSON și Elon MUSK, trei oameni și o dorință de a democratiza turismul spațial
Jeff BEZOS a atins succesul imaginând și creând o companie pe care o cunoaștem cu toții: AMAZON: AMAZON. Fondator și acționar principal, el a fost, de asemenea, președintele și directorul general al companiei până de curând. Astăzi, acest american este cel mai bogat om din lume, potrivit celebrei reviste Forbes, cu o avere estimată la peste 200 de miliarde de dolari.
În 2000, el a înființat o nouă societate , Blue Origin, cu scopul de a democratiza accesul la spațiu, permițând progresul tehnologic. El a proiectat New Gleen, un lansator cu încărcătură grea care urmează să efectueze primul zbor în 2022.
Pentru a obține un loc în navetă, va trebui să plătiți între 200.000 și 300.000 de dolari.
Credit foto @blueorigin
Richard BRANSON și-a făcut un nume cu brandul său britanic Virgin Group, unele dintre activitățile căruia sunt axate pe companiile aeriene. Compania sa i-a permis să urce în Top 300 Forbes al celor mai bogați oameni din lume.
În 2004, el a fondat Virgin Galactic, o companie care își propune să vândă zboruri suborbitale. La 11 iulie 2021, el va deveni primul miliardar care va călători la marginea spațiului la bordul VVS Unity, creat de compania sa.
Pentru a vă bucura de câteva minute în spațiu, va trebui să plătiți 200.000 de dolari.
Credit foto @virgingalactic
În cele din urmă, Elon MUSK, președintele Tesla, ar dori, de asemenea, să joace un rol în turismul spațial. CEO-ul a fondat Space X în 2002, o companie care a câștigat un contract pentru transportul de marfă cu NASA. Cu toate acestea, acest miliardar pare să fie ușor în urma celorlalți concurenți ai săi. De fapt, el a avut câteva probleme cu dezvoltarea capsulei „Crew Dragon Demo-1”.
După ce s-a strecurat în poziția de cel mai bogat om din lume, înaintea lui Jeff BEZOS, el este acum a treia cea mai bogată persoană din lume.
Biletele pentru Crew Dragon Demo-1 vor costa 250.000 de dolari.
Credit foto @spacex
Virgin Galactic și Blue Origin, două companii care vor efectua primul lor zbor în iulie 2021
Richard BRANSON a efectuat primul său zbor cu doar câteva zile înainte de Jeff BEZOS. Scopul a fost să simtă ce ar putea experimenta un viitor pasager în timpul unui astfel de zbor.
La 11 iulie 2021, britanicul a gustat în sfârșit din „o experiență unică în viață”. La ora 16.41 (ora SUA), Richard BRANSON a decolat cu echipa sa formată din doi piloți și trei specialiști de la Spaceport America din New Mexico. În timpul zborului, ei au atins limita atmosferei, la 80 de kilometri, înainte de a urca la 86 de kilometri. În timpul zborului de 50 de minute, echipa a putut experimenta efectele imponderabilității timp de doar câteva minute.
Aceasta nu a fost prima călătorie în spațiu a miliardarului. De fapt, el a avut deja ocazia să experimenteze senzația la bordul unei rachete rusești în 2000. Cu toate acestea, a fost pentru prima dată când o persoană a călătorit în spațiu folosind propriul său dispozitiv.
Credit foto @richardbranson
9 zile mai târziu, americanul intenționează, de asemenea, să efectueze propriul său zbor, pe 20 iulie, cu racheta botezată „New Shepard”. Fondatorul Amazon și fratele său vor lua parte la această călătorie, unul dintre obiectivele căreia va fi să ajungă la o altitudine de 100 de kilometri. Blue Origin este, de asemenea, de actualitate, deoarece va trimite cel mai tânăr astronaut din lume, Olivier DAERMEN, în vârstă de doar 18 ani.
Deși Richard BRANSON l-a devansat pe Jeff BEZOS, cei doi bărbați nu par a fi în competiție. Într-adevăr, creatorul AMAZON l-a felicitat pe omologul său pe Instagram.
Aceste două zboruri nu au nimic nesemnificativ. Ele au accelerat concurența în domeniul turismului spațial.
Mai mult, pe 15 iulie, s-a aflat că Elon MUSK a rezervat un loc pe un zbor cu Virgin Galactic. Această acțiune a accentuat rivalitatea în acest domeniu, în special cu Jeff BEZOS, care dorea să fie primul om care își lansează racheta. Rezultatul este o prietenie între Richard BRANSON și Elon MUSK.
Unde se situează Franța în turismul spațial? O companie franceză se desprinde de turismul spațial tradițional cu baloane care pot ajunge în stratosferă: Zephalto
Fondată în 2012, această tânără companie franceză dezvoltă din 2016 „Céleste”, un balon capabil să zboare în stratosferă. Proiectul este deja pe drumul cel bun către dezvoltare. Mai multe prototipuri și zboruri de testare au fost deja efectuate. Primele călătorii turistice ar trebui să fie operaționale până în 2024.
O diferență majoră față de alte oferte este amprenta sa redusă de carbon. Pentru a funcționa, balonul utilizează gaz purtător combinat cu energie solară.
Credit foto @Zephalto
Cu toate acestea, Zephalto nu este singura care dorește să trimită turiști în spațiu cu ajutorul baloanelor. În Statele Unite, Space Perspective intenționează să efectueze primele zboruri comerciale încă din 2024.
Câteva cifre pentru a vă ajuta să înțelegeți mizele din spatele turismului spațial
Până în 2022, Virgin Galactic dorește să ofere 400 de zboruri pe an pentru a descoperi și dezvolta turismul spațial. Peste 600 de bilete au fost deja vândute, în mai mult de 60 de țări diferite. Dar cumpărarea unui bilet spre univers este foarte scumpă. Un bilet costă între 200.000 și 250.000 de dolari. Se spune că peste 50.000 de persoane sunt interesate de descoperirea spațiului. Deși acest preț nu este accesibil tuturor, unii oameni sunt pregătiți să plătească sume nebunești pentru a avea un loc la bord, precum un bărbat care a plătit 28 de milioane de dolari pentru a-l însoți pe Jeff Bezos în zborul din 20 iulie 2021.
Experții noștri în aviație sunt la dispoziția dvs. 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână pentru zborul dvs. privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dvs. privat.