NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Biocombustibilii (SAF): viitorul aviației de afaceri?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Într-o perioadă în care problemele de mediu sunt în centrul atenției, aviația și aviația de afaceri fac obiectul unei atenții speciale. Aviația reprezintă 3% din emisiile de CO2 la nivel mondial. În mod similar, se estimează că, între 2005 și 2019, aviația de afaceri și-a crescut emisiile de CO2 cu 31%. Cu toate acestea, într-un efort de a proteja mediul, piața aviației adoptă din ce în ce mai mult biocombustibili pentru a-și limita impactul asupra mediului. Așadar, ce sunt aceștia? Cum poate aviația de afaceri să stabilească tendința pentru o aviație mai durabilă? AEROAFFAIRES analizează situația.

Ce sunt biocombustibilii (SAF)?

Biocombustibilii biocarburantsbiocombustibilii, sau SAF – Sustainable Aviation Fuels – sunt o alternativă durabilă la utilizarea parafinei în aeronave. Aceștia sunt creați din materiale organice, nefosile, adesea pe bază de plante. De exemplu, aceștia pot fi obținuți din deșeuri agricole sau din plante precum floarea-soarelui sau reziduuri forestiere.

În timp ce Uniunea Europeană și-a declarat dorința de a atinge zero emisii de C02 până în 2050, neutralitatea carbonului va necesita utilizarea biocombustibililor. În 2019, utilizarea biocarburanților în sectorul aviației a fost de doar 0,1 %, însă guvernul francez intenționează să crească această cifră. În 2022, acesta intenționează să crească rata la 1 %, apoi la 2 % până în 2025 și în cele din urmă la 5 % până în 2030.

Până în prezent, biocarburanții pot fi utilizați în combinație cu parafina convențională în proporție de 50%. Cu toate acestea, motoarele de avion sunt prelucrate pentru a putea utiliza 100% biocarburanți.

Prin urmare, utilizarea biocarburanților ar permite o reducere semnificativă de aproape 80 % a emisiilor de C02 din aviație.

Aviația de afaceri: o pârghie pentru o aviație mai durabilă

biocarburant
Sursa : @Neste

Trebuie remarcat faptul că costul biocombustibililor este mai mare decât cel al parafinei de bază utilizate. Acest lucru reprezintă un obstacol pentru companiile aeriene comerciale mari, deoarece aeronavele lor sunt mai mari și utilizează mai multă parafină. Cu toate acestea, pentru avioanele private mici, diferența de preț este mai mică și are un impact mai redus asupra sectorului aviației de afaceri.

În plus, biocombustibilii nu sunt încă produși în cantități suficiente pentru a acoperi toate nevoile aviației. Cu toate acestea, cererea de biocarburanți crește rapid.

În plus, știm că criza din domeniul sănătății a adus în prim-plan problemele ecologice. De fapt, în cursul anului în care companiile aeriene comerciale au fost reținute la sol, emisiile de CO2 au scăzut. În același timp, aviația de afaceri a fost democratizată pentru a compensa lipsa de aprovizionare din partea companiilor aeriene comerciale. Prin urmare, adoptarea biocombustibililor este esențială în sectorul aviației la cerere. Deoarece este mai simplu de implementat acest tip de consum, nu există nicio îndoială că aviația de afaceri va fi o pârghie pentru o aviație mai responsabilă.

Proiecte ale aviației de afaceri pentru limitarea poluării

În Franța, este vorba doar de aeroportul din Paris Le Bourget și Clermont Ferrand care sunt alimentate cu biocarburanți, alte aeroporturi vor fi, de asemenea, echipate în cursul anului.

Cu toate acestea, pe lângă biocarburanți, există și alte proiecte în pregătire. Pentru mulți, aceste proiecte evidențiază utilizarea hidrogenului ca înlocuitor al combustibilului tradițional. Aceasta este cea mai durabilă soluție existentă, dar este încă în stadiul de planificare. Airbus prevede că aparatele alimentate cu hidrogen vor fi disponibile până în 2035. Va trebui să mai așteptăm câțiva ani.

De asemenea, asistăm la apariția unor proiecte de aparate electrice, cum ar fi Volocoptermodelul CityAirBus sau avionul privat 100% electric Alice. De asemenea, aceste proiecte văd lumina zilei, dar sunt încă prea puține cele care sunt utilizate și puse în funcțiune în aviația de afaceri. Soluția cea mai simplă și mai imediată este biocombustibilii, care au fost deja introduși.

Numai biocombustibilii vor reprezenta aproape 50% din calea către neutralitatea carbonului până în 2050, comparativ cu 35% pentru noile tehnologii. Biocombustibilii nu reprezintă o provocare tehnologică. Aeronavele actuale sunt deja certificate pentru a utiliza în proporție de 50% combustibili sustenabili. Cu toate acestea, trebuie să accelerăm dezvoltarea lanțului de producție.

Spune Bruno Even, CEO alAirbus Helicopters.

La AEROAFFAIRES, ne-am angajat față de mediu și lucrăm îndeaproape cu parteneri și proiecte de biodiversitate. De asemenea, am creat programul nostru Sky C02 care compensează emisiile de carbon ale tuturor zborurilor noastre prin susținerea unui proiect de defrișare.

Echipa noastră este disponibilă 24/7, inclusiv în weekend și în zilele de sărbătoare legală. Răspundem rapid la solicitarea dvs. de la devis en ligne dar și prin telefon la +33 (0)1 44 09 91 82.