Ca regulă generală, un avion de afaceri poate ateriza pe piste largi și pe aeroporturi aglomerate.
Cu toate acestea, este rar să vezi un avion privat de tipul Phenom 300 sau Falcon 7X avion privat să aterizeze pe un aeroport internațional major, cum ar fi Londra Heathrow sau Paris Charles De Gaulle. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea avioanelor de afaceri folosesc aeroporturi dedicate aviației de afaceri. Cum ar fi Paris Le Bourget, unul dintre cele mai mari din Europa. Franța este una dintre țările cu cele mai multe aeroporturi mici, permițând călătorilor cu jet privat să se apropie cât mai mult de destinația lor finală. Franța are mai mult de 400 de aeroporturi și aerodromuri, dintre care 80 au infrastructură vamală. Cu toate acestea, nu toate avioanele private pot zbura către toate destinațiile. În special la altiporturi precum Courchevel. Sau la cele cu abordări complexe, cum ar fi St Tropez, chiar dacă sunt același tip de aeronave.
Care sunt parametrii pentru accesarea sau nu a unui aeroport? De ce un avion privat poate ateriza la Courchevel și altul nu, mai ales dacă este vorba de același tip de aeronavă? Ce avantaje au aeroporturile mai mici sau cele dedicate aviației de afaceri și pe ce criterii sunt ele selectate? Și care sunt dezavantajele aeroporturilor internaționale pentru aviația de afaceri?
Lista este lungă, iar aici sunt câteva lucruri de care trebuie să țineți cont:
- lungimea pistei și suprafața acesteia (beton, iarbă sau altele)
- rezistența pistei
- nivelul serviciilor de salvare a aeronavelor și de luptă împotriva incendiilor (ARFF)
- orele de deschidere și eventuala prelungire
- prezența serviciilor vamale (poliția de frontieră PAF)
- Prezența unei stații de parafină
- Dacă sunt disponibile sau nu echipamente sau camioane de degivrare
De asemenea, trebuie făcută o distincție între zborurile de transport public de pasageri (zboruri comerciale) și zborurile de transport privat cu avioane private ale proprietarilor, care nu au aceleași cerințe în ceea ce privește performanțele de aterizare și decolare. De exemplu, un Falcon 7X jet al proprietarului va putea ateriza pe pista la Mole St Tropez, în timp ce în transportul public de pasageri, numai turbopropulsoarele PC12 sunt autorizate să aterizeze.
În cele din urmă, la London City, Bolzano sau Gstaad de exemplu, aeronava privată trebuie să aibă calificările și performanțele validate de producător și, desigur, piloții trebuie să aibă calificări actualizate pentru aceste abordări specifice.
În acest articol, experții noștri în aviație explică cum să alegeți aeroportul potrivit pentru călătoria dumneavoastră cu avionul de afaceri.
Care sunt avantajele unui aeroport dedicat aviației de afaceri?
Avantajele aeroporturilor dedicate avioanelor private
Aeroporturile de afaceri sunt concepute pentru a răspunde cerințelor utilizatorilor de avioane de afaceri. Acestea sunt frecventate mai ales pentru flexibilitatea, calmul și confortul pe care le oferă. Aeroporturi precum Paris Le Bourget, Londres Luton, Vienne-Schwechat, Rome Ciampino sau Milan Linate oferă acces exclusiv zborurilor private:

- Acces ușor, adesea aproape de centrul orașului
Cu peste 400 de aeroporturi în Franța, acestea sunt ușor accesibile din orice oraș francez. În plus, datorită dimensiunilor lor mult mai mici, aceste aeroporturi sunt mult mai aproape de orașe decât un aeroport mare. Decolarea de pe un aeroport privat poate avea loc în 15 minute de la sosirea dumneavoastră.
Spre comparație, aeroportul Roissy Charles de Gaulle acoperă o suprafață totală de 33 km2. În timp ce, le Bourget, aeroportul de afaceri din Paris are o suprafață de numai 5,5 km2.
Dimensiunea mult mai mică a acestora înseamnă, de asemenea, că îmbarcarea este mult mai rapidă odată ce ajungeți la aeroport.
- Terminale private pentru pasagerii care așteaptă cu FBO (Fixed Base Operators)
FBO-urile sunt terminale private dedicate aviației de afaceri. Aceste terminale se găsesc în principal în aeroporturi dedicate. Atunci când ajungeți la un aeroport care gestionează în mod regulat avioane private, mergeți direct la un FBO. De îndată ce ajungeți, dvs. și bagajele dvs. veți fi preluați de personalul operațional.
În aceste terminale au loc controalele vamale înainte de zbor. Aceste terminale primesc pasagerii în mod discret și exclusiv. Acest lucru permite controale rapide, în timpul cărora nu se pierde niciun minut.
Dacă ajungeți mai devreme, terminalele private dispun de saloane VIP care oferă o gamă largă de servicii. De asemenea, sunt disponibile săli de întâlnire.
Doriți să aflați mai multe? Vă recomandăm cet article, care se ocupă de FBO-uri.

- Decolare și aterizare cu sloturi doar pentru avioanele de afaceri
În ceea ce privește decolarea și aterizarea, aerodromurile sunt perfect echipate pentru a gestiona avioanele private. Acest lucru înseamnă că aceste etape ale zborului pot fi parcurse în cele mai bune condiții și cât mai rapid posibil.
Limitările aerodromurilor mici și ale altiporturilor
Pe de altă parte, este de asemenea important să știți că nu toate aeroporturile mici sunt capabile să găzduiască toate avioanele private. Există multe criterii selective pentru alegerea aeroportului potrivit pentru călătoria dumneavoastră.
- Performanțele tehnice și limitele transportului public de pasageri
Unele aerodromuri au cerințe tehnice specifice care dictează care piloți și aeronave le pot accesa.
Acestea includ lungimea pistei și condițiile meteorologice. De fapt, numai anumite aeronave, cum ar fi turbopropulsoarele, le pot accesa. Printre acestea se numără aeroportul Saint Tropez, care are o pistă scurtă de 1.100 de metri. Acest lucru înseamnă că numai aeronave precum Pilatus PC12 pot ateriza acolo cu transportul public. Pentru a afla mai multe, consultați diferențele dintre Transport Public de passagers et Transport de vol propriétaire.
De asemenea, pot exista probleme cu suprafața pistei. Unele piste sunt numai cu iarbă. Nu vă faceți griji, sunt disponibile aeronave care se adaptează la aceste piste. Cele Pilatus PC24 sau P68 de la Vulcanair.
În cele din urmă, există unele altiporturi (aerodromuri de mare altitudine), cum ar fi Courchevel, care sunt de notorietate pentru dificultatea accesului. Puține aeronave pot ateriza acolo, deoarece pista este abruptă și scurtă (500 de metri). Foarte puține aeronave pot ateriza pe aceste aeroporturi. L’AVIATOR TP 600 poate ateriza pe Courchevel, de exemplu.
În plus, condițiile meteorologice pot impune piloților să dețină calificări VFR (Visual Flight Rules). Într-adevăr, atunci când vremea este capricioasă, zborul și mai ales aterizarea folosind instrumentele (IFR) este imposibilă. Atunci când apelați la un broker de asigurări, acesta va verifica aceste criterii pentru piloți și aeronave.

- Limite administrative și vamale
În Franța, nu toate aerodromurile au autorizațiile necesare pentru a părăsi spațiul Schengen. Numai aerodromurile cu puncte de trecere a frontierei (PPF) sunt autorizate să decoleze zboruri destinate părăsirii spațiului Schengen. Franța dispune în total de 72 de aeroporturi cu PPF. Atunci când vă rezervați zborul și ne comunicați destinația, vom decide dacă vă permitem sau nu să decolați de pe un aeroport cu punct de trecere a frontierei. Pentru zborurile în interiorul celor 26 de țări din spațiul Shengen, toate aeroporturile franceze pot primi pasageri.
Apoi, în calitate de zbor de transport public certificat, în funcție de numărul de pasageri și de aeronavă, există condiții prealabile de siguranță. În special, un anumit număr de persoane trebuie să fie prezente la aeroport. Această prezență fizică și umană depinde de nivelul de clasificare al aeronavei. Nivelul aeronavei depinde de dimensiunea acesteia și de fuselaj. Dacă aterizează o aeronavă de nivel 5, atunci trebuie să existe la fața locului un sistem de protecție de nivel 5. Dacă nu este prezent nivelul de protecție așteptat, atunci avionul privat nu poate ateriza pe aeroportul respectiv.
În sfârșit, unele aeroporturi sunt deschise doar în timpul zilei și nu sunt autorizate să primească pasageri noaptea. Încă o dată, experții noștri în aviație vă vor sugera doar aeroporturile care sunt potrivite pentru dumneavoastră.
Poate un avion privat să zboare pe un aeroport internațional?
Răspunsul este da, un avion privat are dreptul de a zbura pe un aeroport internațional. Cu toate acestea, este rar să vezi un avion privat Citation Mustang ateriza pe aeroportul Heathrow din Londra. Așadar, iată cum funcționează procesul de zbor al unui avion privat de pe un aeroport comercial. Veți putea vedea diferențele dintre un aeroport internațional și unul dedicat aviației private. De asemenea, veți înțelege de ce este preferabil să decolați de pe un aerodrom cu un avion privat.

Lipsa accesului rapid
Aeroporturile internaționale sunt locuri foarte aglomerate. Pentru a ajunge acolo cu mașina, cel mai bine este să ajungeți devreme. Deseori sunt mulți oameni pe drumuri, din cauza numărului de călători, ceea ce poate cauza întârzieri. Timp pe care pasagerii avioanelor private nu își pot permite să îl piardă. În plus, dimensiunea aeroportului înseamnă că timpul este pierdut. Pentru a ajunge la terminalul potrivit, trebuie mai întâi să vă croiți drum prin mulțime. În cele din urmă, numărul mare de pasageri care utilizează aceste aeroporturi nu este o garanție a siguranței sanitare. Aeroporturile mai mici, pe de altă parte, consolidează protocoalele de sănătate recomandate.
Proceduri administrative greoaie
Atunci când călătoriți cu avionul, este necesar să treceți prin controale administrative efectuate de vameșii locali. Într-un aeroport normal, aceste controale pot fi lungi și chiar plictisitoare. Înainte de a ajunge la terminale, pot exista cozi lungi între dumneavoastră și controalele dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă călătoriți printr-un aeroport mic, aceste controale sunt mai rapide, astfel încât puteți fi sigur că vă îmbarcați în zbor cât mai repede posibil. La sosire, controalele la frontieră sunt, de asemenea, mai rapide și mai puțin restrictive într-un aeroport dedicat zborurilor de afaceri.
Prioritate la decolare acordată zborurilor comerciale
Dacă ați zburat vreodată cu o companie aeriană comercială, atunci știți că așteptarea între îmbarcare și decolare poate fi lungă. Un avion privat nu va avea niciodată prioritate față de un avion comercial. Pe un aeroport precum Roissy Charles de Gaulle din Paris, unde decolează zilnic 1 300 de aeronave, cu excepția crizelor sanitare, așteptarea la decolare poate fi lungă. Având în vedere că majoritatea zborurilor cu jet privat implică călătorii între una și trei ore, fiecare minut este prețios. Mai ales dacă la aceasta se adaugă factorul preț: un avion privat se închiriază la oră.
Cu titlu informativ, un aeroport de afaceri precum Le Bourget din Paris are 150 de zboruri pe zi. Adică de zece ori mai puțin decât omologul său internațional. Datorită acestui număr mai mic de zboruri, decolarea de pe un aeroport este foarte rapidă.
Procesul de aterizare pentru un avion privat pe un mare aeroport internațional nu este favorabil
- Aterizarea
Atunci când un avion privat trebuie să aterizeze pe pista unui aeroport internațional, acesta trebuie să se adapteze la modul în care aterizează un avion de linie. Aceasta pentru a nu perturba planurile de aterizare ale turnului de control care orchestrează sosirile.
De obicei, deși ambele tipuri de aeronave sunt la fel de rapide, un avion privat aterizează mai lent decât un avion de linie. Astfel, pentru a se adapta la organizarea unui aeroport internațional, avioanele private trebuie să aterizeze mai repede decât într-un aeroport dedicat acestora.
Această creștere a vitezei pentru un avion mic implică, în primul rând, faptul că pilotul este mai experimentat. În al doilea rând, o viteză de aterizare mai mare pentru un avion privat duce la neplăceri care reduc confortul necesar în aceste aeronave.
- Sosirea pe pistă
Odată ajuns pe pistă, procedura de aterizare nu s-a încheiat. La sol, avionul privat trebuie să elibereze pista cât mai repede posibil. Cu riscul de a pierde locul de aterizare pentru următoarea aeronavă. Așadar, avionul privat trebuie să accelereze din nou la sol pentru a ajunge la locul său. Încă o dată, creșterea vitezei la sol duce la o reducere nedorită a confortului. În plus, aeroporturile internaționale sunt imense, așa că trebuie să te orientezi pentru a ajunge la locul tău. Se știe că piloții avioanelor private care nu sunt obișnuiți cu aceste aeroporturi se rătăcesc printre toate aeronavele.
Acest timp petrecut în labirintul de piste poate cauza întârzieri pentru pasagerii avioanelor de afaceri.
În sfârșit, într-un aeroport dedicat avioanelor private, cu o structură mai mică, la scara aeronavei. Avioanele de afaceri nu pierd timpul pe piste.
- Parcarea și întreținerea aeronavelor
Odată terminată faza de aterizare, aeronava trebuie să fie parcată. Majoritatea aeroporturilor importante nu au spații de parcare adecvate pentru avioanele private. Astfel, avionul privat ajunge într-un hangar departe de terminale, departe de locul unde se vor afla următorii pasageri.
În plus, trebuie aduse anumite unelte pentru a se asigura că aeronava este perfect întreținută. Acest timp suplimentar petrecut este poate un zbor în minus pe care avionul de afaceri l-ar fi putut asigura.
În cele din urmă, pe un aeroport internațional, costurile de parcare sunt mai mari pentru avioanele private decât pentru avioanele de linie. Aceste costuri suplimentare sunt suportate de locatarul aeronavei. Acesta este motivul pentru care la AEROAFFAIRES recomandăm întotdeauna să zburați de pe un aeroport mai mic. Veți economisi timp, veți fi mai confortabil și veți beneficia de un tarif mai competitiv.
Aeroport de afaceri sau internațional pentru un avion privat, ce ar trebui să alegeți?
Dacă aveți cerințe speciale sau dacă doriți să călătoriți cu un avion privat de pe un aeroport internațional, acest lucru este evident posibil. Cu toate acestea, condițiile nu sunt aceleași la un aeroport mic.
Pe de altă parte, chiar și într-un aeroport internațional, este posibil să aduceți un agent de operațiuni. Acesta se va ocupa de tot până când vă îmbarcați în avionul privat.
Doriți să aflați mai multe?
Nu ezitați să vizitați site-ul nostru devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dvs. privat în 2 ore sau contactați-ne la +33 (0) 1 44 09 91 82.