Care este diferența dintre un zbor cu transportul public sau cu transportul privat?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

În Franța și în Europa, atunci când vedeți o aeronavă traversând cerul, este vorba fie de un zbor supus reglementărilor privind transportul public, fie de unul privat. Ce impact are acest lucru asupra zborului dvs. cu jet privat?

În conformitate cuarticolul L330-1 din Codul francez al aviației civile, transportul public (TP) sau transportul public de pasageri (TPP) reprezintă comercializarea zborurilor în aeronave către pasageri.acestea sunt zboruri pentru care pasagerii plătesc, iar companiile realizează un profit. Indiferent dacă este pentru fret de marchandises sau pentru pasageri, aeronava trebuie să fie certificată ca transport public pentru a putea comercializa zboruri. Acest sistem juridic asigură o mai mare siguranță pentru pasageri.

Photo équipe AEROAFFAIRES derrière un hélicoptère ouvert

Codul aviației civile nu definește în mod explicit transportul privat. Acesta prevede că cele două concepte de transport sunt opuse. Este interzisă solicitarea unei contraprestații financiare pentru un zbor de transport privat, caz în care acesta este denumit transport public ilicit (IPT). Serviciul de transport aerian trebuie să fie oferit gratuit sau să împartă doar costurile asociate zborului.

În calitate de broker aerian, AEROAFFAIRES oferă zboruri numai cu operatori aerieni aflați sub regimul de transport public de pasageri.

În acest articol, experții noștri în aviație explică distincția dintre transportul public și cel privat și trec în revistă întrebările frecvente privind transportul ilegal de pasageri.

Transportul public aerian: reglementări de siguranță controlate

Aviația de afaceri este supusă acelorași proceduri și standarde de siguranță ca și marile companii aeriene, precum American Airlines și Air France.

La nivel mondial, două organisme sunt responsabile de supravegherea siguranței aviației civile: Federal Aviation Administration (FAA) șiEuropean Aviation Safety Agency (EASA).

Controale medicale pentru piloți

Piloții sunt obligați să se supună unui test medical în fiecare an. După vârsta de 40 de ani, testul are loc la fiecare șase luni, adică de două ori pe an. De la vârsta de 65 de ani, piloții nu își mai pot exercita profesia. În timpul examinării medicale, un medic aeronautic verifică starea generală de sănătate. De asemenea, piloții sunt supuși unui test de urină, unei electrocardiograme, unui test de sânge, unui test al funcției pulmonare, unei audiograme, unui examen ORL și unui test oftalmologic. Dacă medicul nu validează criteriile, el poate retrage temporar sau definitiv licența de pilot, în funcție de anomalie.

controle medical
Întreținerea strictă a aeronavelor

Avioanele private nu pot fi supuse întreținerii în nicio structură. Aeronavele trebuie să fie întreținute într-o instalație aprobată de producătorul lor și de autoritatea competentă din țara în care sunt bazateatriculare. În Franța, aceasta este DGAC. În funcție de utilizarea sa, există 4 niveluri de întreținere, de la A la D. Nivelurile A și B corespund unei aeronave fără anomalii. Întreținerea se efectuează înainte și după fiecare zbor. Pe de altă parte, nivelurile C și D sunt mai minuțioase, necesitând imobilizarea aeronavei pentru o perioadă mai lungă, pentru a verifica fiecare detaliu. După un anumit timp, tehnicienii schimbă piesele. Piesele sunt schimbate indiferent de starea lor.

Evaluarea cunoștințelor piloților

O dată pe an, piloții sunt supuși unor teste de cunoștințe tehnice privind mediul lor într-un simulator. Aceste teste, supravegheate de instructori, sunt concepute pentru a verifica cunoștințele pilotului privind mediul său. Întrebările se referă în general la caracteristici specifice ale aeronavelor, situații de zbor sau aeroporturi specifice.

Équipage à bord d'un jet privé : deux pilotes en préparation de vol
Asigurarea aeronavelor și a pasagerilor

Companiile aeriene oferite de AEROAFFAIRES asigură zborurile. În funcție de gama de aeronave, polița de asigurare acoperă sume cuprinse între 10 și 500 de milioane USD. Pentru a oferi cele mai bune garanții clienților noștri, AEROAFFAIRES adaugă o acoperire de 20 de milioane de euro.

Performanțe îmbunătățite ale aeronavei pentru decolări și aterizări

Atunci când o aeronavă părăsește fabrica, aceasta are competențele tehnice atribuite de producătorul său, care sunt, evident, rezultatul a numeroase teste și ore de zbor.

Pe de altă parte, competențele aeronavelor de transport public certificate evoluează. Nu din cauza modificărilor tehnice. Mai degrabă, pentru că AESA a redus cerințele tehnice oficiale pentru aeronavele de transport public. Scopul acestei abordări este de a garanta un nivel foarte ridicat de siguranță.

Aéroport olbia costa smeralda

Ca parte a acestei abordări, aeronavele certificate pentru transportul public pe care le oferim au constrângeri la aterizare:

  • Avioanele private trebuie să fie capabile să se oprească în limita a 60% din lungimea pistei unui aerodrom.
  • Aeronavele cu turbopropulsie trebuie să poată opri în limita a 70% din lungimea pistei unui aerodrom.

În caz de vreme nefavorabilă sau de piste umede, aceste limite sunt majorate cu 15% din cauza aderenței reduse a pistei.

Dacă aeronavele nu pot ateriza la această distanță, ele nu pot accesa aerodromul respectiv cu transportul public. Având mai mult spațiu de manevră, turbopropulsoarele au acces la mai multe aerodromuri.

De exemplu, pista Saint-Tropez la Môle este accesibilă numaiPilatus PC12în transport public și la Jet Mustang dacă vremea o permite, în timp ce în zbor de proprietate puteți ateriza laFalcon 7Xsau Phenom 300. Același lucru este valabil și pentru Courchevel sau Gstaad, care au piste foarte scurte.

Certificarea pentru transportul privat sau zborurile private, mai puțin supravegheate de Autoritatea Aeronautică Civilă

Obțineți certificarea de transport privat după ce ați promovat licența de pilot privat (sau PPL). Cu această licență, puteți pilota o aeronavă. Certificarea de transport privat are avantajele și dezavantajele sale. Transportul privat restrânge activitatea pilotului, dar oferă și mai multă libertate.

Europa interzice comercializarea zborurilor de transport privat. Atunci când este cazul, acesta este cunoscut sub denumirea de transport public ilegal. Pe de altă parte, ca transport privat, aveți dreptul să vă invitați familia și prietenii să zboare cu dumneavoastră.

Cockpit Beechcraft 1900D

Este posibil să împărțiți costul zborului. Atunci când este cazul, se numește coavionnage. Există platforme care pun în legătură piloții, aeronavele și pasagerii. Cu toate acestea, aceste platforme nu au nici ATC, nici transport public și nu sunt responsabile în cazul unui accident.

Zborurile operate ca transport privat sau de proprietarii de avioane private au acces la mult mai multe piste și aerodromuri. Cu toate acestea, trebuie să verificați în prealabil contractul de asigurare pentru a fi siguri de acoperirea oferită. Deoarece, chiar dacă aveți acces la mai multe piste, este posibil ca acestea să nu fie toate acoperite de polița dumneavoastră.

Dacă doriți să închiriați o aeronavă și echipajul acesteia, există o serie de puncte pe care trebuie să le verificați pentru propria dumneavoastră siguranță. În special, trebuie să verificați dacă organizația care deține avionul privat are un AOC. Și că aeronavele sale sunt certificate pentru transportul public. Puteți vedea acest lucru pe numărul planului de zbor (Tail Number) trimis de brokerul dumneavoastră: companiile aeriene prezintă un plan de zbor Autorității Aviației Civile, indicând tipul de zbor operat. Pe planul de zbor, o literă specifică tipul de zbor:

G: Aviație generală (sport, afaceri etc.)
S: Transport aerian regulat
N: Transport aerian neregulat
M: Militar
X: Tip de zbor care nu corespunde niciuneia dintre categoriile de mai sus

În cazul în care un operator aerian neautorizat efectuează un zbor în cadrul regimului de transport public, acesta este un transport ilegal de pasageri. În cazul unui accident, pasagerii nu vor fi acoperiți pentru cheltuieli medicale sau compensații financiare. De fapt, asigurătorii stipulează automat o clauză universală care le permite să fie exonerați de orice răspundere financiară în cazul unui accident care implică un transportator „ilicit”.

Întrebări frecvente cu privire la transportul de pasageri ilicit

Experții noștri în aviație pot face lumină cu privire la întrebările care ne sunt adresate frecvent cu privire la transportul de pasageri ilicit. Din păcate, multe persoane profită de prețurile ridicate ale închirierii de avioane private. Pentru a face acest lucru, ei oferă servicii care par legitime și low-cost. În realitate, aceste servicii sunt ilegale.

Aceste întrebări apar în contextul unui zbor legal:

Experții noștri în aviație vă stau la dispoziție 24/7 pentru zborul dumneavoastră privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați site-ul nostru devis en ligne pentru a obține o estimare de preț pentru zborul dvs. privat.

Aveți nevoie de o estimare de preț?

Ce distinge calitatea serviciilor în aviația de afaceri?

Calitatea serviciilor din aviația de afaceri se distinge prin standarde ridicate de siguranță, o mai mare flexibilitate a orarelor de zbor, un confort mai mare decât cel al companiilor aeriene comerciale și servicii personalizate pentru clienți.

Cum sunt menținute standardele de siguranță în aviația de afaceri?

Standardele de siguranță sunt menținute în aviația de afaceri prin inspecții regulate ale aeronavelor, echipaje de zbor profesioniste și experimentate, protocoale de siguranță stricte și formare continuă a membrilor echipajului.

Cum oferă aviația de afaceri un serviciu personalizat pentru clienți?

Aviația de afaceri oferă clienților un serviciu personalizat, permițându-le să își personalizeze experiența de călătorie, oferind un serviciu de concierge pentru rezervări de hoteluri și mașini, oferind transferuri cu mașini private la aeroport și un serviciu de bagaje personalizat. Membrii echipajului sunt, de asemenea, instruiți pentru a oferi pasagerilor servicii atente și personalizate.

Cine furnizează asigurarea?

Atunci când zburați cu un avion charter privat, compania este responsabilă de asigurarea zborului.

Care organizație este responsabilă de întreținerea aeronavei?

Întreținerea aeronavei trebuie efectuată într-o instalație aprobată de producător și de DGAC.

Pot pilota aeronava dacă am o licență de pilot?

Atunci când închiriați un avion privat, nimeni nu este autorizat să piloteze aeronava în afară de pilotul afiliat la zbor.

Cine plătește parcarea, combustibilul și alte costuri?

Toate costurile sunt incluse în prețul final al zborului. Singurele costuri care vă pot fi imputate sunt costurile de degivrare a aeronavei în cazul unor temperaturi sub zero grade, la discreția comandantului de zbor. Odată ce zborul a fost plătit, nu vi se pot percepe taxe pentru combustibil sau parcare.

Cum pot plăti pentru zborul meu?

Plățile în numerar nu sunt acceptate. Sunt permise doar transferurile bancare și plățile cu cardul de credit.

Este posibil să rezervați un singur loc la bordul unui avion privat?

Atunci când închiriați un avion privat, îl închiriați în întregime. Un broker sau o companie nu vă poate taxa pentru un singur loc la bordul unui avion de afaceri. Când se întâmplă acest lucru, se numește transport de pasageri deghizat. Acesta este ilegal.

Cum se efectuează controalele de frontieră la bordul avioanelor private?

Atunci când călătoriți cu un avion privat la nivel internațional, nu ocoliți controalele de frontieră. În Franța, dacă doriți să treceți o frontieră cu un avion privat, trebuie să decolați de pe un aerodrom cu punct de trecere a frontierei (sau PPF). Dacă vi se cere să decolați de pe un aerodrom care nu are un PPF pentru un zbor în străinătate, transportați pasageri ilegali. PPF-urile sunt vizitate aleatoriu de vameșii de zbor.

Cine verifică dacă condițiile meteorologice sunt adecvate pentru un zbor?

Turnul de control, unde piloții sunt responsabili pentru verificarea condițiilor meteorologice.

Cum pot fi sigur că aeronava îndeplinește standardele de siguranță actuale?

Atunci când o aeronavă este certificată pentru transport public, se aplică standardele de siguranță. Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (sau EASA) este responsabilă de verificarea aeronavelor certificate pentru transportul public.