Dovezile sunt clare: mâine nu vom mai călători așa cum o facem astăzi. Impulsionate de o tranziție ecologică, modelele de consum ale aviației de afaceri se schimbă și apar noi aspirații. Apar încercări tehnologice de a dezvolta avioane care nu sunt doar mai eficiente, ci și mai durabile și mult mai puțin poluante. Suntem martorii unei de-carbonizări a cerului, o provocare colectivă pentru companiile care devin din ce în ce mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Avioanele private: aliați sau dușmani ai climei?
Este de la sine înțeles că, în ultimii ani, a existat o creștere reală a conștiinței ecologice. Mai mult ca oricând, modurile de transport sunt puse în discuție, regândite și optimizate pentru a reduce faimoasa „amprentă de carbon”. Aviația de afaceri nu face excepție de la regulă, iar mulți sunt sceptici cu privire la corelația dintre această disciplină și ecologie.
Acest lucru nu este deloc surprinzător atunci când se analizează prețul unui bilet de avion, iar costurile cu combustibilul reprezintă un sfert din acesta. Conform Grupului de experți pentru climă al Organizației Națiunilor Unite, 5% din emisiile de CO2 provin din traficul aerian, iar aviația de afaceri reprezintă 8% din acest trafic. Prin urmare, actorii din sectorul aviației trebuie să își dubleze eforturile pentru a inova, mobiliza și reinventa un mod de transport eco-responsabil.
Concret, cât de mult consumă o aeronavă?
Este dificil să se răspundă direct la această întrebare, deoarece consumul de combustibil este specific fiecărui model de aeronavă și depinde de numeroși factori. Cu toate acestea, putem menționa următorii parametri influenți: serviciul prestat (numărul de pasageri sau tone de marfă), distanța care trebuie parcursă și viteza de croazieră a aeronavei.
Ca exemplu, să luăm un avion de lung curier, cum ar fi Airbus A350, care acoperă o distanță de 800 km și are o greutate la decolare de 245 tone. Pentru acest zbor, acest model consumă 48 de tone de combustibil, ceea ce corespunde la 60 000 de litri de benzină.
Progrese semnificative
Economii de energie în creștere
De câțiva ani, producătorii de aeronave depun eforturi pentru a reduce emisiile de C02 cauzate de traficul aerian. Companii precum AirBus și Boeing investesc pe bună dreptate în modele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, cum ar fi Airbus 220 și Boeing 787. În 2010, Airbus a lansat chiar și o gamă de aeronave „Neo”, acronim pentru „new engine option”, concepute pentru a atenua această problemă. Aceasta implică reproiectarea aeronavei cu eleroane mai subțiri în vârful aripii și alegerea unor materiale ușoare, cum ar fi compozitul de carbon, titanul și aluminiul.
Unele companii aeriene se orientează către avioane cu turbopropulsie, care consumă mai puțin combustibil. În medie, avioanele private consumă doar 3,5 litri de combustibil per 10 kilometri și per pasager. În acest fel, „vârful de gamă ecologic” își pune amprenta pe piața aviației de afaceri, cu aeronave prestigioase, dar puțin poluante.
Combustibil ecologic pentru transportul aerian
Comercializarea unui nou tip de combustibil pentru aviație reprezintă o altă evoluție semnificativă. Primele loturi de biocombustibili certificați, obținuți din deșeuri forestiere și agricole, uleiuri vegetale și sfeclă de zahăr, ajung acum pe piață. În timp ce această opțiune și-a dovedit deja valoarea în sectorul auto, ea are, de asemenea, un mare potențial pentru aeronave. Se estimează că acești biocarburanți pot reduce emisiile de CO2 cu până la 80%, deoarece pot fi absorbiți de plante. În cadrul programului Lab’line, AirFrance a lansat mai multe zboruri Toulouse-Paris cu avioane alimentate cu biocarburanți. De asemenea, mai multe asociații, precum General Aviation Manufacturers Association (GAMA), au convenit să dezvolte un combustibil durabil, mai respectuos față de mediu.
Câteva exemple de actori din această coaliție: Air BP, Aviator, Bombardier, Dassault Aviation, Embraer, Gulfstream, Textron Aviation and World Fuel Services, Avfuel, Diamond Aircraft
Dacă sunteți interesat de acești producători de aeronave, citiți articolul nostru constructeurs de jet privés.
Provocarea unei aeronave de înaltă performanță, cu emisii zero
În 2015, Eviation a lansat „Alice”, un avion cu 9 locuri și 2 membri ai echipajului care promite o autonomie de 1.000 km fără cea mai mică emisie de poluanți. De asemenea, aeronava electrică poate zbura la o viteză de croazieră de 520 km/h, iar timpul de reîncărcare este la jumătate din timpul de utilizare. Propulsat de trei elice de 260 kW, acest avion pare să fie unul dintre primele avioane 100% electrice viabile.
Așa că ne-am putea întreba dacă această tehnologie ar putea fi utilizată și pe aeronave mai mari. Răspunsul este da: este următorul mare pas pentru producătorii de aeronave..
Categoria electrică: o soluție pentru viitorul apropiat?
Pentru a afla mai multe despre soluțiile eco-responsabile ale aviației de mâine, citiți articolul nostru avions et jets privés électriques.
Deoareceecologia nu este o constrângere, ci o responsabilitate, AEROAFFAIRES este, de asemenea, angajat într-o abordare mai respectuoasă a planetei noastre. Datorită programului nostru SkyCO2, 100% din emisiile de CO2 produse de fiecare zbor privat sunt compensate prin sprijinirea conservării pădurilor primare din Peru. Cu AEROAFFAIRES, puteți rezerva un zbor la cele mai bune tarife, în deplină siguranță și cu un impact foarte redus asupra mediului.
Pentru a vă închiria avionul privat, contactați-ne 24/7 la +33 (0) 1 44 09 91 82.