NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Cea mai bună școală de zbor din Franța

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Visezi să devii pilot de linie? Sau ești pur și simplu curios cu privire la diferitele rute și oportunități disponibile în această disciplină?

Echipa noastră de experți în aviație privată și transport aerian vă va oferi sfatul lor și analiza lor comparativă a celor mai bune școli de aviație din Franța.

Profesia de pilot: rigoare, pasiune și reziliență

Responsabili de transportul pasagerilor din punctul A în punctul B, piloții sunt ceea ce se numește echipajul de cabină. Misiunile lor sunt transversale și urmează un traseu lung și complex: ele au loc înainte, în timpul și chiar după zbor.

Înainte de zbor

Înainte de fiecare zbor, este necesar un briefing pentru a înțelege aspectele tehnice ale aeronavei: echipamente radio, mijloace de comunicare, geolocație, instrumente de navigație etc. Trebuie verificată o listă de verificare foarte precisă, iar sarcinile acesteia sunt împărțite între piloți. În general, un pilot se ocupă de ” inspecția înainte de zbor „, adică de aspectul exterior al aeronavei. Celălalt pilot merge direct în interiorul aeronavei pentru a o configura și a pregăti planul de zbor. Această fază de pregătire este esențială și trebuie efectuată cu atenție, în special atunci când se calculează cantitatea de combustibil necesară și se studiază condițiile meteorologice.

În timpul zborului

În calitate de unici stăpâni ai aeronavei, însoțitorii de bord trebuie să fie perspicace, receptivi și suficient de calmi pentru a face față oricăror circumstanțe neprevăzute. De aceea, pe lângă un puternic simț al responsabilității și abilități analitice, personalul de bord trebuie să fie într-o stare excelentă de sănătate și să fie apt fizic și psihic. În acest sens, existența sau nu a unui certificat medical ridică multe semne de întrebare. Va fi necesar un control PNT clasa 1 la un centru medical aeronautic. În timpul acestei examinări medicale, vor fi analizați mai mulți factori:

  • vederea
  • auzul
  • prezența problemelor neurologice;
  • prezența problemelor cardiace…

În cabina de pilotaj, pilotul acționează pe mai multe niveluri: controlează toți parametrii, monitorizează calculatoarele de bord și rămâne în contact permanent cu controlul traficului aerian. Din ce în ce mai automatizat, pilotajul rămâne o disciplină complexă, care necesită un anumit know-how și o bună cunoaștere a sistemelor de navigație. În calitate de responsabil al echipajului de zbor și al pasagerilor, piloții au nevoie de două calități suplimentare: simțul anticipației și o cunoaștere impecabilă a limbii engleze.

După zbor

Misiunea pilotului se încheie la câteva ore după aterizare. El trebuie să facă un raport al zborului, cu alte cuvinte să comunice și să transmită observațiile sale. Acestea se pot referi la întreținerea aeronavei: scopul este de a îmbunătăți siguranța aeriană și de a anticipa eventualele incidente din zborurile viitoare.

Cariera unui pilot

Cariera de pilot oferă multe posibilități și oportunități de avansare în grad. În general, începi ca ofițer pilot de linie pe zboruri pe distanțe scurte și medii, apoi pe zboruri pe distanțe lungi. După aproximativ zece ani de experiență, devii căpitan pe zboruri pe distanțe scurte și medii și, în final, căpitan pe zboruri pe distanțe lungi. Devenirea căpitan instructor pe un anumit tip de aeronavă reprezintă apogeul carierei unui pilot.

Înainte de a ajunge în această etapă, sunt necesare, evident, o serie de cursuri de formare și calificări. Vom analiza ce presupune studiul pentru a deveni pilot de linie sau pilot privat..

Formare în aviație: cum să devii pilot?

A deveni pilot necesită o ucenicie îndelungată și o pregătire solidă la sol. Fie că urmați traseul de stat „regal” al marilor școli sau cursuri paralele (calificări plătite, armată), învățarea zborului durează mult timp. Studiile sunt deosebit de selective, cu aproximativ treizeci de candidați luați la ENAC (Școala Națională de Aviație Civilă) în fiecare an.

Există mai multe cursuri de stat disponibile, la niveluri diferite:

  • Postbac
  • Bac+2 de la un curs științific
  • PPL (Private Pilot Licence), CPL (Commercial Pilot Licence) și ATPL teoretic (Airline Transport Pilot Licence)

Diferitele diplome acordate la finalizarea acestor studii sunt numeroase și reprezintă o investiție de timp și bani. De aceea, este important să alegeți cursul potrivit obiectivelor dumneavoastră și șanselor dumneavoastră de reușită. După finalizarea acestor cursuri, salariul lunar brut pentru un începător este de aproximativ 2 000 de euro. Cu toate acestea, această sumă variază în funcție de compania aeriană, de tipul de aeronavă, de distanțele parcurse etc.

Un eșantion reprezentativ de 6 școli de aviație franceze: comparația

Iată raportul nostru comparativ privind cele mai bune 6 școli de aviație din Franța, pe baza următoarelor criterii:

  • clasarea printre cele mai bune școli de inginerie din Franța
  • gama de cursuri teoretice (licență/masterat) în aviație și aeronautică oferite
  • programe practice de formare a piloților
  • facilități și echipamente disponibile
  • costul pe an de studiu
  • durata cursurilor

ISAE-Supaéro

  • rang: 4
  • număr de programe: 14
  • program de studii: diplomă postuniversitară în inginerie aeronautică
  • facilități: flotă de nouă aeronave, platformă de sisteme autonome pentru microdrone și roboți, simulatoare de zbor și platformă neuroergonomică, tuneluri aerodinamice, tunel aerodinamic aeroacustic, banc de testare pentru turbosuflante, cameră radio controlată prin software, stație la sol pentru urmărirea și operarea sateliților, centru de comandă și control al sateliților
  • costul pe an de studiu (student francez): 4 800 EUR
  • durata cursului: 24 de luni cu normă întreagă

ESTACA

  • rang: 8
  • număr de programe: 8
  • program pilot: inginer aeronautic (master) și formare de piloți de linie
  • facilități: simulatoare, laboratoare de cercetare, tuneluri de vânt
  • costul pe an de studiu (student francez): 7 990 EUR
  • durata cursului: 12 luni cu normă întreagă

École Centrale de Nantes

  • rang: 15
  • număr de programe: 2
  • program pilot: N/A
  • facilități: tuneluri de vânt, centru de testare dinamică și statică, platformă de producție rapidă
  • cost pe an de studiu (student francez): 2.500 EUR
  • durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă

Institutul Politehnic de Științe Avansate (IPSA)

  • rang: 36
  • număr de programe: 2
  • program pilot: inginer aerospațial (master)
  • facilități: tuneluri de vânt, laboratoare de cercetare, calculatoare inteligente
  • costul pe an de studiu (student francez): 5.500 EUR
  • durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă

École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique (ISAE – ENSMA)

  • rang: 53
  • număr de programe: 2
  • program pilot: Mecanică aeronautică și energetică (master)
  • facilități: laboratoare de cercetare
  • costul pe an de studiu (student francez): 7 300 EUR
  • durata cursului: 24 de luni cu normă întreagă

ENAC

  • rang: 65
  • număr de programe: 12
  • program pilot: diplomă de pilot de transport aerian (numai pentru absolvenți sau studenți pregătitori)
  • facilități: flotă de 121 de aeronave, simulatoare de zbor specifice, simulatoare avansate de control al traficului aerian, infrastructuri aerodinamice, electronice, informatice și lingvistice, patru laboratoare de cercetare
  • costul pe an de studiu (student francez): 1 300 EUR
  • durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă

Indiferent de cursul ales, pilotul profesionist rămâne, înainte de toate, un om sau o femeie pasionat(ă).

Experții noștri în aviație sunt la dispoziția dumneavoastră 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână pentru zborul dumneavoastră privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați site-ul nostru devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dvs. privat.