
Doriți să deveniți pilot de linie sau vă întrebați care sunt diferitele căi de acces către această profesie interesantă?
Fie că sunteți un viitor student în căutare de îndrumare sau pur și simplu curios cu privire la lumea aviației, această resursă este pentru dumneavoastră.
Echipa noastră de profesioniști din domeniul aviației private și al transportului aerian vă va ghida prin diferitele trasee profesionale disponibile.
Veți găsi o analiză comparativă clară a celor mai bune școli de aviație din Franța, precum și sfaturi practice care vă vor ajuta să vă orientați în această aventură solicitantă, dar accesibilă celor care se pregătesc riguros.
Meseria de pilot: rigoare, pasiune și reziliență
Responsabili de transportul pasagerilor din punctul A în punctul B, piloții sunt ceea ce se numește echipaj de cabină. Misiunile lor sunt transversale și urmează un traseu lung și complex: ele au loc înainte, în timpul și chiar după zbor.
1. Înainte de zbor
Înainte de fiecare zbor, are loc un briefing pentru a explica aspectele tehnice ale aeronavei: radio, comunicații, geolocalizare, instrumente de navigație etc. Trebuie verificată o listă de verificare foarte precisă, iar sarcinile sunt împărțite între piloți. În general, un pilot se ocupă de „inspecția înainte de zbor”, adică de aspectul exterior al aeronavei. Celălalt pilot merge direct în interiorul aeronavei pentru a o configura și a pregăti planul de zbor. Această fază de pregătire este esențială și trebuie efectuată cu atenție, în special atunci când se calculează cantitatea de combustibil necesară și se studiază condițiile meteorologice.
2. În timpul zborului
Fiind singura persoană la bord, pilotul trebuie să fie suficient de perspicace, receptiv și calm pentru a face față diferitelor situații neprevăzute. De aceea, pe lângă un puternic simț al responsabilității și capacități de analiză, echipajul de zbor trebuie să fie într-o stare excelentă de sănătate și să aibă o bună rezistență fizică și nervoasă. În acest sens, existența sau nu a unui certificat medical ridică multe semne de întrebare. Va fi necesar un control PNT clasa 1 la un centru medical aeronautic. În timpul acestei examinări medicale, vor fi analizați mai mulți factori:
- vederea ;
- auzul
- prezența unor probleme neurologice
- probleme cardiace etc
În cabina de pilotaj, pilotul acționează pe mai multe niveluri: controlează toți parametrii, monitorizează calculatoarele de bord și rămâne în contact permanent cu controlul traficului aerian. Din ce în ce mai automatizat, pilotajul rămâne o disciplină complexă, care necesită un anumit know-how și o bună cunoaștere a sistemelor de navigație. În calitate de persoană responsabilă de echipajul de zbor și de pasageri, piloții au nevoie de două atuuri suplimentare: simțul anticipației și o cunoaștere impecabilă a limbii engleze.
3. După zbor
Misiunea pilotului se încheie la câteva ore după aterizare. Acesta trebuie să raporteze zborul, adică să comunice și să transmită observațiile sale.
Acestea pot viza întreținerea aeronavei: scopul este de a îmbunătăți siguranța aeriană și de a anticipa eventualele incidente din zborurile viitoare.
Cariera unui pilot
Cariera de pilot oferă numeroase posibilități și oportunități de avansare în grad.
În general, începeți ca ofițer pilot de linie pe zboruri pe distanțe scurte și medii, apoi pe distanțe lungi.
După aproximativ zece ani de experiență, devii căpitan pe zboruri pe distanțe scurte și medii și, în final, căpitan pe zboruri pe distanțe lungi.
Devenirea căpitan instructor pe un anumit tip de aeronavă reprezintă apogeul carierei unui pilot.
Înainte de a ajunge în această etapă, sunt necesare, evident, o serie de cursuri de formare și calificări.
În cele ce urmează, vom analiza ce presupune studiul pentru a deveni pilot de linie sau pilot privat..
Formarea în aviație: cum devii pilot?
A deveni pilot necesită o lungă ucenicie și o pregătire solidă la sol.
Fie că urmați calea „regală” de stat a marilor școli sau cursuri paralele (calificări cu plată, armată), învățarea zborului durează mult timp.
Studiile sunt deosebit de selective, cu aproximativ treizeci de candidați luați la ENAC (Școala Națională de Aviație Civilă) în fiecare an.
Există mai multe cursuri de stat disponibile, la diferite niveluri:
- Postbac
- Bac+2 dintr-un curs științific
- PPL (Private Pilot Licence), CPL (Commercial Pilot Licence) și ATPL teoretic (Airline Transport Pilot Licence)
Diferitele diplome acordate la finalizarea acestor studii sunt numeroase și reprezintă o investiție de timp și bani. De aceea, este important să alegeți cursul potrivit obiectivelor dumneavoastră și șanselor dumneavoastră de reușită.
După finalizarea acestor cursuri, salariul lunar brut pentru un începător este de aproximativ 2 000 de euro. Totuși, acesta variază în funcție de compania aeriană, de tipul de aeronavă, de distanțele parcurse etc.
Un eșantion reprezentativ de 6 școli de aviație franceze: comparația
Iată raportul nostru comparativ privind cele mai bune 6 școli de aviație din Franța, pe baza următoarelor criterii:
- locul în clasamentul celor mai bune școli de inginerie din Franța ;
- gama de cursuri teoretice (licență/masterat) în aviație și aeronautică oferite ;
- programele practice de formare a piloților predate
- facilitățile și echipamentele disponibile ;
- costul pe an de studiu ;
- durata cursurilor.
1. ISAE-Supaéro
- rang: 4
- număr de programe: 14
- program pilot: diplomă postuniversitară în inginerie aeronautică
- facilități: flotă de nouă aeronave, platformă de sisteme autonome pentru microdrone și roboți, simulatoare de zbor și platformă neuroergonomică, tuneluri aerodinamice, tunel aerodinamic aeroacustic, banc de testare pentru turbosuflante, sală radio controlată prin software, stație la sol pentru urmărirea și operarea sateliților, centru de comandă și control al sateliților
- costul pe an de studiu (student francez): 4 800 EUR
- durata cursului: 24 de luni cu normă întreagă
2. ESTACA
- rang: 8
- număr de programe: 8
- program pilot: inginer aeronautic (master) și formare de piloți de linie
- facilități: simulatoare, laboratoare de cercetare, tuneluri de vânt
- costul pe an de studiu (student francez): 7 990 EUR
- durata cursului: 12 luni cu normă întreagă
3. Școala Centrală din Nantes
- rang: 15
- număr de programe: 2
- program pilot: N/A
- facilități: tuneluri de vânt, centru de testare dinamică și statică, platformă de producție rapidă
- cost pe an de studiu (student francez): 2.500 EUR
- durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă
4. Institutul Politehnic de Științe Avansate (IPSA)
- rang: 36
- număr de programe: 2
- program pilot: inginer aerospațial (master)
- facilități: tuneluri de vânt, laboratoare de cercetare, calculatoare inteligente
- costul pe an de studiu (student francez): 5 500 EUR
- durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă
5. École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique (ISAE – ENSMA)
- rang: 53
- număr de programe: 2
- program pilot: mecanică aeronautică și energie (masterat)
- facilități: laboratoare de cercetare
- costul pe an de studiu (student francez): 7 300 EUR
- durata cursului: 24 de luni cu normă întreagă
6. ENAC
- clasament: 65
- număr de programe: 12
- program pilot: Diploma de Pilot de Transport Aerian (doar pentru absolvenți sau studenți în ciclul pregătitor)
- facilități: flotă de 121 de aeronave, simulatoare de zbor specifice, simulatoare avansate de control al traficului aerian, infrastructuri aerodinamice, electronice, informatice și lingvistice, patru laboratoare de cercetare
- costul pe an de studiu (student francez): 1 300 EUR
- durata cursului: 36 de luni cu normă întreagă
Indiferent de cursul pe care îl alegeți, un pilot profesionist este în primul rând un om sau o femeie pasionată.
Experții noștri în aviație sunt disponibili 24/7 pentru a vă ajuta cu zborul dvs. privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să utilizați citatul nostru online pentru a obține o estimare a prețului pentru zborul dvs. privat.