Introducere
Înaviația de afaceri, aceeași întrebare apare din nou și din nou, chiar și în rândul celor mai experimentați călători: există într-adevăr un moment ideal pentru a rezerva un zbor cu avion privat la cel mai bun tarif?
Răspunsul este mai nuanțat decât în aviația comercială. Un zbor cu avion privat nu se vinde în funcție de un sistem automatizat de gestionare a randamentelor. Tarifele se bazează pe factori operaționali foarte concreți: disponibilitatea reală a aeronavelor certificate AOC, constrângerile de planificare, condițiile meteorologice, cerințele de repoziționare, saturația aeroporturilor, sezonalitatea.
La AEROAFFAIRES, constatăm același lucru în fiecare zi: pentru o călătorie identică, prețul poate varia de la unu la șase în funcție de momentul în care se face solicitarea. Nu din cauza unui algoritm, ci pentru că organizarea flotei și a echipajelor este în continuă evoluție.
Acest articol se bazează pe :
– modul în care funcționează de fapt companiile de aviație de afaceri
– mecanica repoziționării
– dinamica legităților goale
– observații din mii de zboruri operate
– expertizaAEROAFFAIRES, care operează în Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Când este cel mai bun moment pentru a rezerva un zbor privat la cel mai bun tarif?
Trei principii ghidează logica de stabilire a prețurilor:
- Cel mai bun preț apare atunci când o aeronavă este deja poziționată pe ruta dumneavoastră.
- Cu cât rezervați mai devreme, cu atât aveți mai multe opțiuni.
- Chiar și o ușoară flexibilitate orară poate optimiza misiunea.
De ce variază atât de mult prețurile zborurilor private?
Costul orar real al unui avion privat
Fiecare aeronavă are un cost direct de operare (combustibil, întreținere, echipaj, asigurare). Câteva repere de piață :
– Turbopropulsor: între 5.000 și 8.000 de euro pe oră.
– Avion privat intermediar: între 9.000 și 12.000 de euro pe oră.
– Cursa lungă: 30 000 EUR pe oră.
Acest cost poate varia în funcție de dată, de numărul de pasageri și de disponibilitatea aeronavei.
Repoziționare
Dacă aeronava nu se află deja la aeroportul de plecare, este necesară repoziționarea. Acesta este unul dintre principalii factori de creștere a prețului. În schimb, dacă aeronava este deja în aeroport, tariful va fi mult mai mic.
Limitări ale echipajului (EASA)
Echipajele sunt supuse unor perioade maxime de serviciu. Acest lucru are un impact asupra
– zborurile de noapte
– perioadele de odihnă
– eventuala nevoie de un al doilea echipaj
Rezervarea din timp permite companiilor aeriene să își organizeze programele mai eficient.
Saturarea aeroporturilor
Olbia, Ibiza, Mykonos, Cannes, Nisa, Courchevel, Geneva: toate acestea sunt aeroporturi unde sloturile și locurile de parcare sunt rare. Cu cât cererea întârzie, cu atât constrângerile sunt mai mari.



Rezervarea din timp a zborului dvs. privat: cel mai bun mod de a obține cel mai bun tarif posibil
Mai multe aeronave disponibile
Atunci când cererea este făcută din timp, brokerul poate consulta mai mulți operatori AOC. Concurența lucrează atunci în mod natural în favoarea unui tarif stabilizat.
Mai puține repoziționări
Prin anticipare, un zbor poate fi integrat într-o rotație existentă, reducând numărul de curse goale.
Sloturi mai bune în aeroporturi
În aeroporturile supraaglomerate precum Nisa, Linate, Berna, Ibiza, Olbia sau Santorini, rezervarea anticipată vă permite să obțineți :
– plecări în timpul zilei
– un loc de parcare
– handling standard
Reglarea prețului datorită înlănțuirii misiunilor
O aeronavă poate efectua mai multe misiuni consecutive. Atunci când un zbor face parte din acest tip de secvență, tariful oferit devine mai competitiv.
Rezervarea cu întârziere poate fi, de asemenea, avantajoasă (dar nu în mod sistematic)
Atunci când aeronava se întoarce goală
Acesta este cazul tipic al etapei goale.
Atunci când operatorul dorește să evite parcarea costisitoare
Pe unele aeroporturi, prețul parcării poate încuraja operatorul să accepte o misiune la un tarif optimizat.
Când vremea blochează o regiune
În Alpi sau în Regatul Unit, aeronavele temporar la sol pot genera oportunități de îndată ce condițiile se îmbunătățesc.
În sezonul scăzut
Coasta de Azur în afara verii, Ibiza în afara sezonului, Courchevel în afara vacanțelor școlare: mai puțină presiune asupra flotei, uneori tarife mai flexibile.
Cursele goale: cel mai bun mod de a obține un tarif foarte mic
Nu este niciodată un zbor programat
O cursă goală depinde de o misiune principală de tip one-way. Acesta poate fi modificat sau anulat dacă clientul inițial își schimbă programul.
Reduceri semnificative
Reducerile sunt adesea între 30 și 70 la sută.
Un broker bun este cheia unui empty leg fiabil
AEROAFFAIRES verificări :
– programul
– mașina
– AOC
– riscurile operaționale
– marjele de flexibilitate
Cum recunoașteți un picior gol adevărat?
Un picior gol adevărat constă în :
– un dispozitiv identificat
– un operator certificat
– o dată
– o rută reală de repoziționare
O ofertă cu „destinație flexibilă” nu este o etapă goală.
Cele mai bune perioade pentru rezervări în funcție de sezon
Primăvara
Sfârșitul săptămânii este foarte solicitat. Se recomandă rezervarea timpurie.
Zilele săptămânii: oportunități de rezervare târzie.
Vara
Cea mai aglomerată perioadă.
Se recomandă rezervarea cu 3 până la 6 săptămâni în avans.
Legături goale frecvente, dar foarte volatile.
Toamna
Tarife mai stabile.
Rezervările de ultim moment sunt uneori mai fezabile.
Iarna
Conferințe, sărbători de sfârșit de an, stațiuni de schi.
Rezervarea din timp este esențială pentru Courchevel, Gstaad, Zermatt, Saint-Moritz.
Vremea face ca rezervările de ultim moment să fie riscante și adesea mai scumpe.
Aveți nevoie de o estimare a prețului?
Cum optimizează AEROAFFAIRES prețul unui zbor privat?
Căutarea mai multor operatori
Consultarea a zeci de operatori AOC pentru a identifica aeronava cea mai bine poziționată.
Analiza planificării echipajului
Integrarea zborului într-un program optimizat pentru a evita supraîncărcarea.
Verificarea sloturilor aeroportuare
Anticiparea sloturilor și a parcărilor pentru a evita constrângerile de ultim moment.
Integrarea în zborurile existente
Identificarea misiunilor apropiate, repoziționarea sau plecările din aeroporturi costisitoare.
Monitorizarea etapelor goale reale
Analiza zilnică a repoziționărilor reale pentru a propune oportunități fiabile.
Lista de verificare pentru reducerea costului unui zbor privat
– Flexibilitate de timp de una până la două ore
– Posibilitatea de a decola sau de a ateriza pe mai multe aeroporturi
– Evitați vârfurile sezoniere ori de câte ori este posibil
– Rezervați din timp pentru destinațiile saturate
– Verificați dacă legitățile goale sunt într-adevăr compatibile
Rezumat: cel mai bun moment depinde de obiectivul dvs
| Obiectiv | Momentul ideal | Logica |
|---|---|---|
| Cel mai bun preț | cu 2 până la 6 săptămâni înainte | Mai multă flotă disponibilă |
| Flexibilitate | 48 până la 72 de ore în avans | Avion repoziționat |
| Destinație saturată | Rezervare timpurie | Sloturi rare |
| Etapă goală | Ultimul minut | Aeronava se întoarce goală |
| Eveniment profesionist | Imediat ce data este cunoscută | Tarife și disponibilitate stabile |
Concluzii
Un tarif bun pentru aviația de afaceri se bazează pe :
– anticiparea
– poziționarea reală a aeronavei
– optimizarea echipajului
– controlul mișcărilor flotei
– oportunități de piață, cum ar fi zborurile în gol
Avioanele private sunt un serviciu personalizat. La fel și prețul.
Zboruri private: preț, rezervare, disponibilitate
De ce prețul unui zbor cu jet privat poate varia atât de mult de la o zi la alta?
Prețul unui zbor cu jet privat variază în funcție de factori foarte operaționali: poziția reală a aeronavei, disponibilitatea echipajului în conformitate cu reglementările EASA, condițiile meteorologice, saturația aeroportului și cerințele de repoziționare. Aceeași călătorie poate costa mult mai mult dacă aeronava trebuie să vină goală sau dacă sloturile din aeroport sunt rare. Prețul nu se bazează niciodată pe logica de marketing, ci pe constrângeri măsurabile.
Este adevărat că rezervarea din timp duce aproape întotdeauna la un tarif mai bun?
În majoritatea cazurilor, da. Rezervarea timpurie vă oferă acces la mai multe aeronave, evită repoziționările inutile și vă permite să obțineți cele mai bune sloturi de aeroport. Operatorii pot integra zborul dvs. într-un program existent, ceea ce reduce costul nopților sau al celei de-a doua ture a echipajului. Cu cât data este mai îndepărtată, cu atât este mai ușor de optimizat și cu atât tariful este mai consistent.
Rezervarea în ultimul moment poate fi utilă?
În anumite situații, rezervarea târziu poate fi avantajoasă, în special atunci când o aeronavă trebuie să se întoarcă goală sau să părăsească un aeroport unde parcarea este costisitoare. Rezervările de ultim moment pot oferi, de asemenea, acces la aeronave care au rămas la sol din cauza vremii. Totuși, acest lucru este imprevizibil. Reducerile de preț sunt posibile numai dacă itinerariul dvs. corespunde exact unei mișcări a flotei care a fost deja planificată.
Ce este o cursă goală și de ce este adesea mai ieftină?
Un zbor în gol este un zbor în care aeronava trebuie să se repoziționeze fără pasageri după o misiune. Deoarece acest zbor ar avea loc oricum, operatorul acceptă, în general, un tarif mult redus pentru a compensa o parte din costuri. Reducerile pot varia de la 30 la 70 %. Cu toate acestea, o cursă în gol depinde în întregime de zborul principal și poate fi devansată, modificată sau anulată.
Cum pot să-mi dau seama dacă o ofertă este o etapă goală reală sau doar o promoție comercială?
Un ” empty leg” real cuprinde întotdeauna patru elemente: o aeronavă identificată în mod clar, un operator certificat AOC, o dată și o oră estimate și o rută precisă care corespunde unei repoziționări reale. Dacă oferta implică faptul că destinația este flexibilă sau că orarul poate fi ales în mod liber, nu este vorba de o etapă goală, ci de o ofertă comercială clasică deghizată.
De ce alegerea aeroportului are o influență atât de mare asupra prețului zborului?
Alegerea aeroportului influențează sloturile disponibile, costul parcării aeronavelor, lungimea pistei și accesibilitatea în funcție de vreme. Unele aeroporturi, cum ar fi Nisa, Olbia, Ibiza sau Courchevel, devin foarte restricționate în sezon, reducând opțiunile și crescând costurile. În schimb, acceptarea unei plecări sau a unei sosiri la un aeroport alternativ poate elimina complet necesitatea repoziționării.
Cu cât timp înainte ar trebui să rezerv pentru un eveniment major (festival, târg, conferință)?
De îndată ce data este cunoscută. Pentru evenimente foarte aglomerate, cum ar fi Festivalul de Film de la Cannes, Art Basel sau conferințe internaționale majore, sloturile și capacitatea de parcare se ocupă rapid. Rezervarea din timp înseamnă că veți obține cel mai bun timp posibil, un loc de parcare confirmat și o gamă mai largă de aeronave. În ultimul moment, chiar și disponibilitatea unei aeronave nu garantează accesul la platformă.
De ce vremea poate crește prețul unui zbor privat?
Vremea poate bloca temporar aeronavele, în special iarna în Alpi, forțând companiile aeriene să își ajusteze orarul. În cazul în care o aeronavă nu se poate alătura următoarei sale misiuni, operatorul trebuie adesea să reorganizeze echipajul, să schimbe baza sau să solicite o repoziționare mai lungă. Aceste ajustări implică costuri suplimentare, care se reflectă în ofertă atunci când solicitarea este făcută cu întârziere sau este rigidă în ceea ce privește orarul.
Este garantat că un zbor cu avion privat rezervat cu mai multe luni în avans va costa la fel?
Da, dacă zborul este confirmat prin contract și aeronava este rezervată pentru misiune. Prețul se bazează pe o structură de costuri fixe: combustibil, întreținere, echipaj și planificare. Odată ce oferta a fost semnată, operatorul angajează aeronava și echipajele. Variațiile de preț apar doar în cazul în care clientul modifică parametri precum programul, aeroportul sau numărul de pasageri.
Care sunt cele mai bune modalități practice de a reduce costul unui zbor cu avion privat?
Cele mai eficiente trei pârghii sunt: flexibilitatea orară de una până la două ore, posibilitatea de a utiliza mai multe aeroporturi din apropiere și rezervarea timpurie pentru destinațiile saturate. Apoi, există monitorizarea activă a legităților goale compatibile. Acestea sunt elementele care permit brokerului să reducă sau să elimine repoziționarea, care este principala sursă de economii reale.
O întrebare? Contactați echipa noastră
Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES
François-Xavier CLERC
Fondator AEROAFFAIRES
Experții noștri aerieni rămân la dispoziția dumneavoastră pentru a vă ajuta la fiecare etapă a rezervării dumneavoastră.
Contactați AEROAFFAIRES
Pentru o analiză a tarifelor sau o optimizare personalizată, experții noștri sunt disponibili 24 de ore pe zi.
📞
🇫🇷 +33 (0)1 44 09 91 82
🇨🇭 +41 22 355 06 24
🇺🇸 +1 845 373 3456
🇬🇧 +44 84 4986 0547

Aveți nevoie de o estimare de preț?