NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Cum cumpăr un avion privat?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

V-ați hotărât asupra unui model de la jet privé à vendre și doriți să îl cumpărați? Doriți să cumpărați un avion privat, dar nu știți pe care să îl alegeți? Sunteți curios ce formalități trebuie să îndeplinească companiile aeriene pentru a-și pregăti contractele de vânzare?

Atunci ați ajuns la locul potrivit. Vă vom oferi toate răspunsurile și detaliile de care aveți nevoie pentru a ști cum să cumpărați un avion privat.

Ce avion ar trebui să cumpăr?

Piața aviației de afaceri are multe posibilități de oferit. De fapt, există o multitudine de aeronave pentru a răspunde diferitelor nevoi: zboruri de agrement, zboruri pe distanțe lungi, zboruri de afaceri etc. Dacă vă decideți să cumpărați un avion privat, veți avea de unde alege în ceea ce privește dimensiunea, designul, performanța, echipamentele tehnologice etc. Prin urmare, este esențial să vă identificați nevoile în prealabil pentru a face alegerea corectă. Acesta este motivul pentru care am selectat cele mai bune aeronave de pe piață pentru nevoile dvs. specifice:

Cumpărați un avion de agrement?

Dacă doriți să cumpărați un avion privat pentru agrement, iată care sunt principalele modele pe care ar trebui să le luați în considerare:

Fabricat în Elveția, Pilatus PC-12 este un turbopropulsor monomotor cu elice integrată. Sigur și versatil, el oferă aceleași standarde de siguranță ca și alte turbopropulsoare din categoria sa. Aeronava Pilatus PC-12 poate ateriza pe peste 2.500 de aerodromuri din Europa, acolo unde un avion privat sau o aeronavă comercială nu ar putea. Are avantajul de a avea acces ușor la pistele scurte de la Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret , Ile d’Yeu sau Saint-Tropez la Môle.

Caracteristicile sale:

. Viteza de croazieră: 464 km/h

. Distanța maximă: 2090 km

. Dimensiunile cabinei: 5,16 m lungime – 1,47 m înălțime – 1,52 m lățime

. Categoria : Turboprop – 2 piloți cu 6 pasageri

Cost nou: de la 3,36 milioane €

pilatus pc 12 volant au dessus de monument valley
Credit foto: Pilatus

Phenom 100 este un avion de afaceri foarte ușor produs de producătorul brazilian Embraer. Interiorul său rafinat și elegant a fost proiectat până la ultimul detaliu de BMW. Dispune de mult spațiu pentru bagaje, paltoane și calculatoare.

Caracteristici:

. Viteza de croazieră: 720 km/h

. Distanța maximă: 2200 km

. Dimensiunile cabinei: 3 m lungime – 1,37 m înălțime – 1,40 m lățime

. Categoria: Very Light Jet (LVJ) – 2 piloți cu 4/5 pasageri

Cost nou: de la 3,581 milioane EUR

Jet privé Phenom 100 à l'arret sur le tarmac de l'aéroport
Credit foto: Embraer

Cumpărați un avion pentru afaceri?

Pentru zborurile de afaceri, descoperiți aeronavele cu cabine care oferă cele mai bune condiții de lucru:

Cu cele 4 locuri VIP foarte confortabile ale sale, Citation Mustang este un instrument de lucru excelent. Acest avion privat ultraușor este ideal pentru clienții care caută o soluție practică și foarte economică pentru călătoriile aeriene pe distanțe scurte.

Caracteristici principale:

. Viteza de croazieră: 630 km/h

. Distanța maximă: 2160 km

. Dimensiunile cabinei: 3 m lungime – 1,37 m înălțime – 1,40 m lățime

. Categoria: Very Light Jet (LVJ) – 2 piloți cu 4 pasageri

Cost nou: 2,94 milioane EUR

Jet privé Citation Mustang en vol
Credit foto: Cessna Citation

Avionul de afaceri Citation XLS este ideal pentru zborurile în Europa. Este un avion de dimensiuni medii care poate accesa piste de aterizare scurte sau dificile, cum ar fi munții sau stațiunile de pe litoral. Acesta poate găzdui până la zece pasageri și are o cală de marfă foarte spațioasă.

Caracteristici principale:

. Viteza de croazieră: 805 km/h

. Distanța maximă: 3600km

. Dimensiunea cabinei: 5,79 m lungime – 1,65 m înălțime – 1,70 m lățime

. Categoria : Avion privat intermediar – 2 piloți cu 10 pasageri

Cost nou: 13 milioane de euro

Jet privé Cessna XLS en vol couché de soleil
Credit foto: Cessna Citation

Cumpărați un avion pentru o călătorie confortabilă?

La fel ca directorii executivi ai CAC 40 sau cei mai mari fotbaliști, puteți apela la modele mai luxoase:

Praetor 600 este un avion de afaceri super-mediu deosebit de avansat tehnologic. Are o rază lungă de acțiune, ceea ce îi permite să zboare non-stop până la 4.500 km și să zboare cu ușurință de la Londra la New York.

Specificații:

. Viteza de croazieră: 850 km/h

. Distanța maximă: 4.500 km

. Dimensiunile cabinei: 8,20 m lungime – 1,83 m înălțime – 2,49 m lățime

. Categoria : Avion privat intermediar – 2 piloți cu 12 pasageri

Cost nou: 30 milioane de euro

 praetor 600 en vol dans les nuages
Credit foto: Praetor

Combinând capacitățile tehnice și designul luxos, Falcon 6X va satisface așteptările celor mai exigenți clienți. Este ideal pentru zborurile pe distanțe medii și lungi, datorită motoarelor sale Pratt & Whitney Canada PW812D, care oferă o putere de neegalat. Nu în ultimul rând, acesta dispune de o cabină caldă și silențioasă, cu un stil modern, 100% personalizabil.

Specificații:

. Viteza de croazieră: 980 km/h

. Distanța maximă: 10 186 km

. Dimensiunile cabinei: 12,3 m lungime – 1,98 m înălțime – 2,58 m lățime

. Categoria : Avion privat lung-curier – 2 piloți cu 16 pasageri

Cost nou: 38 de milioane de euro

jet privé Falcon 6X en vol au-dessus de la mer
Credit foto: Dassault Aviation

Cu designul său elegant, Challenger 850 este propulsat de motoare GECF34-3B1, care îi conferă o viteză maximă de 850 km/h. Acest avion lung-curier este apreciat pentru confortul de neegalat al cabinei sale spațioase. Acesta oferă celor 16 pasageri care pot urca la bord o serie de spații, inclusiv o chicinetă și mai multe toalete

Specificații:

. Viteza de croazieră: 850 km/h

. Distanța maximă: 5000 km

. Dimensiunile cabinei: 14,7 m lungime – 1,85 m înălțime – 2,49 m lățime

. Categoria: Avion lung-curier – 2 piloți cu 13/16 pasageri

Cost nou: 21 milioane de euro

Jet privé Bombardier en vol au-dessus de la mer et des nuages
Credit foto: Bombardier

Cum pregătesc companiile aeriene contractele?

Comenzile de aeronave rezervate în fiecare an sunt rezultatul unor negocieri lungi și tumultoase. Acestea implică companiile aeriene și producătorii de avioane private și se pot întinde pe mai mulți ani. De fapt, aceste comenzi de avioane în valoare de milioane de euro încep cu mult înainte ca acestea să fie expuse la Salonul aeronautic de la Paris. În ceea ce privește originea acestor contracte, există două opțiuni: fie ele provin dintr-o licitație inițiată de producătorii de avioane, fie sunt rezultatul unor invitații la licitație lansate de transportatori.

  • Licitații inițiate de producătorii de aeronave

În acest caz, demersul este inițiat chiar de producătorul de aeronave. Datorită cunoștințelor pe care le au despre nevoile și locațiile companiilor aeriene, producătorii de aeronave vor fi în măsură să facă propuneri regulate.

  • Lansarea cererilor de ofertă din partea transportatorilor

A doua opțiune este trimiterea de oferte „Request For Proposal” către producători. Un întreg plan de flotă este apoi definit în prealabil de către companie pentru a răspunde cerințelor sale în ceea ce privește cantitatea și tipul de aeronave pe parcursul mai multor ani. Pentru cele mai mari comenzi, unele companii elaborează chiar planuri de flotă pentru următorii 20 de ani. Sunt luate în considerare o serie de criterii: flotele și proiectele concurenților, traficul prognozat, obiectivele de rentabilitate, evoluția prețului petrolului, bugetul care urmează să fie investit etc. De asemenea, dacă obiectivul este de a completa flota cu aeronave deja cunoscute sau cu modele noi pe piață, procedurile nu vor fi aceleași. De exemplu, pentru o aeronavă „clasică”, un simplu contract-cadru va fi suficient. Pe de altă parte, modelele mai recente vor necesita un studiu tehnic, comercial și financiar mai aprofundat.

Care sunt criteriile pentru câștigarea contractului?

Încă de la începutul campaniei intră în joc numeroase criterii. Evaluarea performanțelor aeronavei este un element central și include calitatea motoarelor și numărul de producători de motoare implicați în echiparea aeronavei. Dar asta nu este tot: și alți factori au o influență, cum ar fi costurile de service și întreținere, intervalele de livrare, disponibilitatea aeronavelor în pachete etc. Reprezentând un nivel ridicat de investiții, majoritatea companiilor stabilesc anumite programe de reducere a costurilor și încheie asigurări. Acesta este motivul pentru care unele contracte pot ajunge cu ușurință la aproape 600 de pagini.

Cum sunt negociate prețurile?

Deci, cum funcționează negocierile? În timp ce unele companii aeriene, cum ar fi Ryanair, vor face tot ce le stă în putere pentru a reduce costurile, producătorul este adesea câștigătorul. O comandă plasată la un producător de aeronave va fi supusă automat unei formule de escaladare a prețurilor. Cunoscută și sub numele de „formula de escaladare”, această metodă constă în indexarea variațiilor de preț în funcție de diverși parametri: prețul forței de muncă, al materiilor prime, al petrolului etc. În acest fel, se aplică o economie de scară descrescătoare: cu cât flota este mai mare, cu atât comanda este mai scumpă.

Un alt element pe baza căruia companiile aeriene realizează o marjă este reprezentat de serviciile asociate. Scopul principal al acestor servicii este întreținerea reglementară a aeronavei, la diferite niveluri: întreținerea la sol, întreținerea structurii aeronavei, a motoarelor, a echipamentelor și a componentelor. Aceste revizii sunt eșalonate în timp și clasificate în diferite categorii. De la categoria A pentru întreținerea lunară la categoria D pentru întreținerea care trebuie efectuată la fiecare 4/5 ani, acest element reprezintă o adevărată sursă de venituri pentru amortizarea reducerilor producătorilor. Acest sector, dominat inițial de producătorii de motoare, înregistrează o creștere puternică și a fost extins recent la producătorii de aeronave. Se preconizează că piața MRO (Maintenance Repair & Overhaul) va crește cu 20% până în 2025.

Cât de mari sunt reducerile? Care este prețul final plătit de compania aeriană?

Reducerile variază în funcție de mărimea și componența comenzii. În funcție de tipul de aeronavă comandată, de scopul comenzii și de mărimea clientului, reducerea poate varia între 40 % și 55 %. În cazul comenzilor foarte mari de aeronave, cum ar fi A380, aceasta reprezintă o abatere considerabilă de la prețul de catalog anunțat de 400 de milioane de dolari. Deși companiile aeriene plătesc foarte rar acest preț de listă, acesta servește drept referință. De exemplu, este util pentru calcularea avansurilor. Primele rate plătite de transportator în momentul plasării comenzii sunt foarte mici și cresc progresiv. După un an și jumătate, acest avans este, în general, de aproximativ 25 % și abia în etapa de livrare se plătește întregul sold.

Cum își finanțează companiile aeriene comenzile?

Mega-comenzile pentru Airbus A350 și Boeing B787 plasate de companii aeriene precum AirFrance KLM pot părea imposibil de finanțat. Cu toate acestea, marii transportatori au la dispoziție mai multe pârghii strategice pentru a evita falimentul.

În primul rând, sistemul actual de plată în avans permite companiilor aeriene să își eșaloneze costurile în timp. Prețul integral este plătit în momentul livrării și nu în momentul plasării comenzii. Prin urmare, pe termen scurt, compania plătește foarte puțin și beneficiază de o anumită flexibilitate. Un alt element important este utilizarea leasingului de către companiile aeriene. Pentru un operator aerian, această strategie constă în închirierea aeronavelor sale către o altă companie pentru o perioadă medie de 6 ani. Air France își finanțează astfel o treime din flotă.