NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Cum pot rezerva un avion privat?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Aviația de afaceri este un sector fascinant. Din perspectiva unui străin, este dificil să ai o imagine de ansamblu asupra tuturor actorilor de pe piață. De la brokerii aerieni la companiile aeriene, verigile lanțului lucrează împreună pentru a organiza o călătorie de afaceri pe măsură: se spune că în medie 1 000 de persoane lucrează împreună pentru ca un zbor privat să se desfășoare fără probleme. Vă vom explica cum funcționează principalii actori implicați în zborul dvs. privat:

Lumea jets d’affaires în câteva cifre

Aviația de afaceri reprezintă toate zborurile personalizate în scopuri non-turistice. Această ramură a transportului aerian reprezintă toate zborurile cu aeronave private rezervate la un operator aerian.

diagramme de l'utilisation de l'aviation d'affaires

Transportul public în centrul aviației personalizate

Zborurile de aviație de afaceri sunt zboruri de transport public și corespund definiției stabilite în Codul francez al aviației civile. Articolul L330-1 din Codul francez al aviației civile definește transportul public (TP) sau transportul public de pasageri (TPP): „Transportul aerian public constă în transportul cu aeronave, de la un punct de origine la un punct de destinație, de pasageri, marfă sau poștă, în schimbul unei remunerații. Activitatea unui transportator aerian public este condiționată de deținerea unei licențe de operare și a unui certificat de operator aerian (AOC) eliberate de autoritatea administrativă în condițiile stabilite prin decret în Consiliul de Stat și în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (CEE) nr. 2407/92 din 23 iulie 1992 privind licențele operatorilor de transport aerian, anexat la prezentul cod

Expansiune majoră în anii ’90

Lansată în anii 1960 în Statele Unite, aviația de afaceri s-a răspândit rapid în mai multe destinații europene. Primii brokeri aerieni au sosit în Franța în anii 1990 pentru a satisface o serie de nevoi:

  • Pentru a oferi o soluție de leasing rapidă și rentabilă;
  • Să satisfacă cererile grupurilor mari care renunțau la avioanele proprii deoarece acestea erau prea scumpe;
  • Să ofere zboruri care erau mult mai flexibile decât zborurile comerciale.

AEROAFFAIRES a fost unul dintre pionierii închirierii de avioane private în Europa. Treptat, piața s-a dezvoltat. Mai mulți antreprenori și investitori s-au aruncat în această aventură. În prezent, există aproximativ zece brokeri de aviație de afaceri în Franța.

Cifre în continuă evoluție

  • Peste 20 de miliarde de dolari cifră de afaceri în fiecare an.
  • Europa a înregistrat peste 800.000 de zboruri de afaceri în 2019.
  • La France este țara europeană cu cel mai mare număr de mișcări de aeronave private (150.000 de mișcări), înaintea Germaniei și a Regatului Unit.
  • Paris-le Bourget este cel mai aglomerat aeroport din Europa pentru aviația de afaceri. 180.000 de pasageri pe an și peste 53.000 de mișcări în 2019.
  • Prețul mediu pentru rezervarea unui avion privat ușor cu o rază de acțiune de 3 130 km: 3 000 EUR/oră
  • Prețul mediu pentru rezervarea unui avion privat pe distanțe lungi, cu o rază de acțiune de 14.600 km: 6.000 €/oră

Avantajele aviației personalizate pentru pasageri

  • Economie de timp: o medie de 15 minute de așteptare înainte de decolarea avionului.
  • Flexibilitate: 3.000 de aeroporturi accesibile cu jet privat în Europa, inclusiv plus grands aéroports, comparativ cu 300 pe un zbor comercial.
  • Productivitate: 90% dintre pasageri se bucură de liniștea cabinelor avioanelor private pentru a lucra.
  • Confort: acces la spațiile privilegiate oferite de terminalele private. În timpul zborului, cabina modernă și confortabilă oferă o experiență relaxantă.
  • Intimitate: zonele private vă permit să evitați contactul cu alte persoane. Mai mult, în unele aeroporturi, cum ar fi Cannes, puteți conduce până la porțile aeronavelor.
  • Servicii VIP: transfer cu mașina sau cu elicopterul, catering personalizat, transport special de bunuri: toate cererile pasagerilor pot fi îndeplinite.

Cum să vă rezervați zborul cu jet privat?

Companiile aeriene, brokerii și terminalele private sunt interdependente și cooperează. Acești 3 actori principali din aviația de afaceri pot închiria un avion privat. Cu toate acestea, în practică, brokerul este cel mai bine plasat pentru a răspunde la cererea de rezervare. Vă explicăm:

Brokerul, persoana de contact preferată pentru client și pasager

Rolul brokerului în rezervarea unui avion privat

Brokerii de linie aeriană sunt furnizori de servicii pentru companiile aeriene. Ei sunt responsabili de găsirea clienților și de organizarea zborurilor în numele clienților lor. Ei sunt văzuți ca un facilitator al cererilor pasagerilor și se adaptează prin adaptarea serviciilor lor la fiecare client. François Xavier Clerc, CEO al AEROAFFAIRES explică: „În calitate de broker, vă oferim acces la mii de aeronave și aeroporturi prin intermediul unui singur punct de contact. Vă sprijinim pe tot parcursul rezervării cu o monitorizare operațională înainte, în timpul și după zborul dumneavoastră”

Brokerii au acces la propria lor tehnologie care le permite să identifice în timp real toate aeronavele disponibile în întreaga lume. Aceștia fac trimiteri încrucișate la peste 7 000 de aeronave de la 1 200 de companii aeriene pentru a oferi cea mai bine poziționată aeronavă care îndeplinește perfect cerințele clienților. De exemplu:

  • o companie aeriană cu sediul la Paris nu va fi neapărat cea mai atractivă din punct de vedere financiar dacă aeronavele sale zboară la Nisa, Ibiza sau Londra. Dar, datorită brokerului, acesta poate compara companiile aeriene și găsi avionul cel mai apropiat de dumneavoastră.
  • brokerul vă poate oferi orice tip de aeronavă și vă va permite să vă acoperiți toate nevoile. Un turbopropulsor dacă este vorba de o pistă scurtă ( aeroportulAltiport de Courchevel sau La Môle Saint-Tropez), un avion privat ultraușor dacă sunt doar 2 persoane, un avion privat de dimensiuni medii dacă călătoria dvs. este de peste 4000 km sau sunt mai mult de 8 pasageri de transportat și un avion regional pentru un grup de 25 de persoane. Acest lucru vă va permite să găsiți aeronava ideală pentru cerințele dvs. de zbor.
  • în funcție de criteriile alese (numărul de pasageri, durata zborului, viteza de croazieră a aeronavei), pot fi avute în vedere mai multe misiuni de zbor în funcție de aeronava alocată (zboruri în munți, piste scurte, zboruri de grup, transport de marfă, aeronave taxi etc.)

Imediat ce clientul confirmă zborul, brokerul efectuează toate verificările necesare la compania aeriană. Acesta verifică dacă tipul de aeronavă, echipajul și locul de aterizare sunt disponibile la orele solicitate. După efectuarea acestei verificări, compania aeriană trimite toate informațiile necesare pentru decolare către terminalele private, astfel încât acestea să poată pregăti zborul. Brokerul rămâne apoi în contact cu terminalul privat înainte de zbor și în timpul zborului pentru a oferi asistență la sol. Brokerii aerieni oferă servicii suplimentare, cum ar fi servicii de concierge, rezervări hoteliere și închirierea de iahturi.

Brokerul, garant al siguranței zborului

Brokerul este responsabil în caz de incidente. Acesta verifică certificatul de operator aerian al companiei aeriene pentru a se asigura că toate zborurile oferite de aceasta respectă standardele de întreținere, de certificare a piloților etc. Brokerul trebuie să își aleagă cu grijă operatorul aerian și să mențină o relație de încredere cu acesta. În plus, brokerul verifică în mod sistematic dacă aeronava și compania aeriană dispun de acoperirea de asigurare necesară. Sumele minime sunt stabilite între 10 milioane de euro pentru aeronavele mici și 500 de milioane de euro pentru aeronavele mari. În plus, brokerul va adăuga o acoperire suplimentară de 5 milioane de euro pentru a vă face mai responsabil.

Cu toate acestea, profesia de broker nu este încă reglementată. Companiile însele sunt supuse unui audit de afaceri pentru a le evalua cultura corporativă, organizarea și stabilitatea financiară. În plus, toți brokerii buni sunt membri ai asociațiilor profesionale: Theassociation européenne de l’aviation d’affaires (EBAA) și National Business Aviation Association (NBAA). Prin intermediul acestor asociații, se dezvoltă parteneriate, iar dezbaterile conduc la rezolvarea problemelor specifice aviației de afaceri. Conștienți de provocările actuale, brokerii se angajează să îmbunătățească experiența pasagerilor, acționând în același timp pentru protejarea planetei.

Companiile aeriene, responsabile de partea operațională

Rolul companiei aeriene în rezervarea unui zbor

4.600 de avioane private zboară în întreaga lume. Companiile aeriene dispun de flote proprii formate din aeronave proprii sau aparținând unor proprietari privați. Acest truc permite proprietarilor de modele noi de avioane private să netezească costurile anuale de întreținere. După cum explică un jucător din sectorul aviației de afaceri, „pentru 1,5 milioane de dolari, obțineți un Cessna Citation Mustang folosit la capacitate maximă, inclusiv piese și manoperă. Apoi sunt costurile fixe anuale, în jur de 350 000 de euro, care includ salariile celor trei membri ai echipajului, asigurarea, asistența aeroportuară… și costul pe oră de zbor, în jur de 1 000 de euro. Pe această bază, închiriem aeronava la 1.950 de euro pe oră și plătim 1.750 de euro proprietarului, care realizează astfel o marjă de 750 de euro pe oră de zbor. Dacă îi închiriem aeronava pentru 350-400 de ore pe an, el poate acoperi costurile fixe și își poate utiliza aeronava la prețul de cost „.

Operatorii aerieni oferă brokerilor disponibilitatea și tarifele aeronavelor. Companiile aeriene au foarte rar clienți direcți, deoarece trebuie să își gestioneze în primul rând flotele, programul echipajelor și operațiunile. Acesta este motivul pentru care brokerii asistă clienții în rezervarea unui zbor.

După validarea zborului și a aeroporturilor, operatorii pregătesc aeronava cu echipajul aferent și planul de zbor. Aceștia verifică dacă toate programele pilotului, ale echipajului și ale aeronavei sunt coordonate astfel încât să nu se producă întârzieri la decolare. Ei transmit apoi planul de zbor pasagerilor, brokerilor și terminalelor private care preiau zborul.

Compania aeriană, supusă unor numeroase reglementări

În calitate de administratori de aeronave, companiile aeriene au numeroase responsabilități. Acestea trebuie să obțină un certificat de operator aerian (AOC) legat de noțiunea de transportator comun. Acest certificat le autorizează să transporte pasageri la bordul aeronavelor. Această aprobare dovedește că compania aeriană îndeplinește toate cerințele în materie de siguranță, investiții financiare, organizare internă, formare a echipei și competențe operaționale pentru a asigura pasagerilor zboruri de calitate. Departamentul de întreținere efectuează toate reviziile, de la monitorizarea zilnică la vizitele majore. Renunțarea la o inspecție tehnică poate economisi bani pe termen scurt. Pe termen lung, însă, aceasta poate duce la un defect de siguranță. Longevitatea unei aeronave depinde exclusiv de verificările regulate efectuate de profesioniști. Aceasta este diferența dintre companiile aeriene precum Vistajet sau Netjet și proprietarii de aeronave care operează pe bază de copilot.

În plus, atunci când o companie aeriană operează o aeronavă nouă, pilotul de la manșă va rămâne același pentru totdeauna: experiența și stăpânirea tehnică a aeronavei sunt esențiale pentru un zbor sigur și personalizat. În calitate de garanți ai siguranței, companiile aeriene fac tot ce le stă în putință pentru a se asigura că clienții lor au încredere 100% în ele. Companiile aeriene comunică în mod regulat cifrele lor. De asemenea, acestea oferă clienților posibilitatea de a consulta toate costurile aferente unei aeronave.

În fiecare țară, autoritățile monitorizează traficul aerian și se asigură că reglementările locale sunt respectate. În Franța, DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile) controlează spațiul aerian și industria aviației de afaceri. DGAC are mai multe misiuni: monitorizarea siguranței și securității aeriene, supravegherea tranziției ecologice, supravegherea întregii navigații aeriene, reglementarea transportului aerian, formarea piloților, promovarea know-how-ului francez la nivel internațional și despăgubirea pasagerilor în caz de întârziere sau anulare a zborurilor.

Rolul handlingului aeroportuar și al terminalelor

Handlingul, cunoscut și sub numele de FBO (Fixed Based Operators) sau terminale private, sunt zone private din aeroporturi special dedicate aviației de afaceri. De îndată ce primesc o cerere din partea unei companii aeriene, handlingul organizează zborul. Contractele sunt semnate între terminale și companiile aeriene. FBO-urile sunt responsabile de alimentarea cu combustibil, de parcarea aeronavelor și a hangarelor, de curățenie și, dacă este necesar, de întreținerea aeronavelor.

FBO sunt contacte cheie pentru clienți. Acestea întâmpină pasagerii în saloanele VIP, organizează aeronava în funcție de dorințele clientului, pregătesc cala de marfă pentru transportul de mărfuri speciale și efectuează controale de securitate și imigrare la vamă.

JETEX, Skyvalet și Signature sunt cele mai importante FBO de pe piață. Acestea sunt intermediarii perfecți între companiile aeriene, vamă, pasageri, brokeri, aeroporturi și servicii de concierge.

Deci, ce ar trebui să ne amintim?

Aviația de afaceri reunește mulți actori, toți coordonați pentru a oferi cea mai bună experiență clienților. Fiecare actor este interdependent și îi sprijină pe ceilalți, toți fiind conștienți că au nevoie unii de alții pentru ca piața aviației de afaceri să funcționeze pe termen lung. Brokerul joacă rolul principal în calitate de conducător al procesului de rezervare. Compania aeriană se ocupă de toate aspectele aeronautice, în timp ce terminalele private se ocupă de pregătirea zborului înainte de decolare.

În timpul actualei crize a coronavirusului, numărul zborurilor cu jet privat a crescut cu 20-25%. Acest lucru se datorează creșterii numărului de evacuări medicale și intensificării transportului aerian de mărfuri. Aviația de afaceri joacă astfel un rol decisiv în această criză fără precedent. Pentru mai multe informații, consultați articolele noastre Comment louer un jet privé ? Comment voyager en jet privé ?