NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Impactul inteligenței artificiale asupra aviației de afaceri

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Introducere

Aviația de afaceri este supusă unei transformări majore datorită inteligenței artificiale (AI). De la gestionarea zborurilor și experiența clienților la optimizarea costurilor, IA redefinește standardele courtage aérien. Pentru asistenții executivi, directorii de companii și serviciile de concierge de lux, eficiența și rapiditatea sunt esențiale. IA permite acum rezervarea mai rapidă a unui avion privat , optimizarea călătoriilor și reducerea costurilor, garantând în același timp cele mai bune servicii posibile service personnalisé.
În acest articol, explorăm modul în care IA are un impact asupra serviciilor de brokeraj aerian, cu exemple concrete și cazuri de afaceri care ilustrează potențialul său perturbator.

Utilizarea IA pentru optimizarea călătoriilor și reducerea costurilor

Îmbunătățirea gestionării itinerariilor

Algoritmii pot analiza disponibilitatea aeronavelor, conditions météorologiques și restricțiile de zbor în timp real. Acest lucru permite optimizarea rutelor pentru a reduce consumul de combustibil și a evita întârzierile.
AEROAFFAIRES utilizează aceste informații pentru a sugera clienților rute optimizate, luând în considerare vânturile dominante și cele mai eficiente rute aeriene. În combinație cu expertiza noastră, acest lucru nu numai că reduce durata zborurilor, darîmbunătățește șiconfortul pasagerilor.

Reducerea costurilor datorită învățării automate

Învățarea automată face posibilăanaliza datelor istorice pentru a ajusta prețurile în funcție de cerere și ofertă. Modelele predictive anticipează perioadele de cerere ridicată și ajustează tarifele pentru a le oferi clienților noștri opțiuni mai competitive. Rezultatul? O creștere cu 15% a rezervărilor și o reducere cu 10% a costurilor pentru clienți.
• Vol corporate

Experiența clienților și personalizarea cu ajutorul inteligenței artificiale

Chatbots și asistenți virtuali

Deși am ales să ne bazăm în continuare pe contactul uman, în prezent există asistenți virtuali alimentați cu inteligență artificială care pot facilita comunicarea cu clienții, fie pentru o cerere de ofertă, fie pentru o rezervare urgentă. Aceștia oferă un serviciu 24/7 și pot gestiona mai multe cereri simultan. În viitor, este posibil ca un chatbot cu inteligență artificială să se ocupe instantaneu de cererile de ofertă pe baza unei baze de date actualizate cu aeronavele disponibile, economisind astfel timpul prețios al asistenților noștri, care ar putea fi dedicat anticipării fiecărui detaliu care ar putea îmbunătăți experiența de zbor a clienților noștri.

Servicii personalizate în timpul zborului

Inteligența artificială poate analiza preferințele pasagerilor pentru a oferi o experiență personalizată: alegerea meselor, ambianța din cabină, orele de zbor preferate. Recomandările sunt adaptate în funcție de obiceiurile călătorilor. Aceste informații le permit asistenților noștri să pregătească un zbor care vi se potrivește.
service aeroaffaires

Siguranță și întreținere predictivă

Formarea și recrutarea personalului navigant

IA transformă, de asemenea, formarea și recrutarea piloților și a personalului navigant. Simulatoarele de zbor bazate pe inteligență artificială oferă o pregătire mai realistă și mai captivantă, cu scenarii dinamice bazate pe situații din viața reală. Inteligența artificială este, de asemenea, utilizată pentru a analiza performanțele piloților și pentru a identifica domeniile care trebuie îmbunătățite.
În ceea ce privește recrutarea, instrumentele AI ajută la identificarea celor mai potrivite profiluri pentru nevoile specifice ale companiilor aeriene private.

Anticiparea anomaliilor

IA ajută la prevenirea incidentelor prin analizarea a milioane de înregistrări de date de zbor și detectarea anomaliilor înainte de apariția unei probleme. Companiile aeriene private utilizează algoritmi AI pentru a monitoriza starea motoarelor și pentru a detecta semnele de defecțiune înainte de a fi necesară intervenția umană.
Acesta este cazul soluției de întreținere predictivă Prognos®, lansată în 2016 de Air-France KLM, care utilizează datele din sistemele aeronavelor pentru a îmbunătăți modelele și procesele de întreținere.

IA și dezvoltarea durabilă în aviația de afaceri

Reducerea amprentei de carbon

Inteligența artificială este implementată în fiecare etapă a călătoriei clientului, de la utilizarea chatbot-urilor pentru asistență online și rezervări, până la optimizarea pilotajului în timp real, utilizând algoritmi avansați pentru a reduce consumul de combustibil și a îmbunătăți eficiența energetică a zborurilor.
De asemenea, inteligența artificială poate fi utilizată pentru a analiza coeficienții de încărcare a aeronavelor și pentru a oferi clienților zboruri cu „picior gol”, reducând astfel numărul de zboruri goale.

Avioane electrice și hibride

Inteligența artificială joacă un rol-cheie în dezvoltarea aeronavelor electrice și hibride, optimizând gestionarea energiei și îmbunătățind autonomia acestora. De exemplu, Aura Aero, o companie franceză, dezvoltăERA (Electric Regional Aircraft), un avion regional hibrid-electric cu 19 locuri. ERA are opt motoare electrice alimentate de baterii și turbogeneratoare, cu o autonomie în modul hibrid de până la 1 666 km. Utilizarea IA în sistemele de gestionare a energiei și de întreținere predictivă contribuie la o reducere semnificativă a emisiilor de CO₂ și a costurilor de exploatare.
AURA AERO

Care sunt provocările integrării IA în aviația de afaceri?

Adoptarea IA în aviația de afaceri prezintă mai multe provocări. Printre acestea se numără securitatea cibernetică, deoarece utilizarea sporită a datelor și sistemelor automatizate poate expune companiile la riscuri de piraterie informatică. În plus, integrarea IA necesită investiții tehnologice semnificative, ceea ce poate încetini adoptarea acesteia de către unele companii din sector. În cele din urmă, reglementările din domeniul aviației trebuie să evolueze pentru a oferi un cadru pentru utilizarea acestor noi tehnologii, garantând în același timp siguranța zborurilor și conformitatea cu standardele internaționale.

Concluzii

Inteligența artificială transformă profund serviciile de brokeraj aerian și aviația de afaceri. De la optimizarea costurilor la îmbunătățirea experienței clienților, a siguranței și a dezvoltării durabile, IA este un aliat esențial pentru companiile și profesioniștii din acest sector, deși un asistent uman rămâne indispensabil.

La AEROAFFAIRES, integrăm aceste tehnologii pentru a le oferi clienților noștri soluții din ce în ce mai eficiente, personalizate și ecologice.