Vremea este unul dintre cei mai importanți factori de luat în considerare atunci când zburați cu un avion privat. În majoritatea operațiunilor de transport, dependența de condițiile meteorologice este foarte mică. Acest lucru nu este valabil în cazul unui zbor cu avion privat sau cu turbopropulsor.
Vremea poate avea un impact asupra timpului de zbor și asupra desfășurării acestuia. De asemenea, poate avea un impact asupra locului în care avionul de afaceri decolează și aterizează. Toți operatorii aerieni cu care lucrăm analizează meticulos vremea înainte de fiecare misiune. Este un criteriu important atunci când se creează planul de zbor. De asemenea, un avion privat își poate schimba traiectoria în funcție de vreme în timpul zborului.
Cu ajutorul experților noștri în aviație, vă vom explica modul în care vremea vă poate afecta zborul cu avionul privat.
Distincția dintre zborurile IFR și VFR
Pentru a înțelege pe deplin impactul condițiilor meteorologice asupra unui zbor cu avion privat, trebuie mai întâi să distingem între zborurile IFR și VFR.
Zborurile IFR (Instrumental Flight Rules) sunt cele care pot zbura numai cu ajutorul instrumentelor. Astfel, în ciuda pierderii vizibilității, aceste zboruri pot ateriza și decola noaptea. Pentru ca un zbor VFR să poată avea loc, aeroportul de sosire trebuie să fie autorizat să îl primească. Prin urmare, aeroportul trebuie să dispună de echipamentele necesare. Această cerință privind echipamentele reduce numărul de aeroporturi accesibile în condiții IFR.
Pe de altă parte, zborurile VFR (Visual Flight Rules) sunt zboruri care pot fi efectuate la vedere. Acest sistem de zbor poate fi operat numai prin vederea pilotului. Zborurile vizuale au acces la mai multe aeroporturi decât zborurile VFR.
Pe scurt, vizibilitatea zborului poate fi afectată mai ușor pe zborurile VFR decât pe zborurile IFR.
Condiții meteorologice diferite
Ploaie și furtuni
Avioanele private sunt concepute pentru a zbura pe vreme ploioasă. Cu toate acestea, ploaia poate avea totuși un impact asupra condițiilor de zbor. La fel ca în cazul unei mașini, ploaia poate afecta vizibilitatea piloților. Cu toate acestea, avioanele private au sisteme de curățare a parbrizului. Avioanele de afaceri au ștergătoare de parbriz sau sisteme de înaltă presiune pentru îndepărtarea apei cu ajutorul aerului presurizat.
Urmând exemplul Gulfstream, producătorii de avioane își construiesc aeronavele folosind materiale hidrofobe. Această tehnologie îmbunătățește vizibilitatea pe vreme umedă.
Zborurile IFR pot fi nevoite să schimbe destinația în cazul unor ploi torențiale neașteptate. În acest fel, ele pot scăpa de precipitațiile extreme și pot ateriza în condiții mai bune.
În cazul unei furtuni cu tunete sau grindină, este de preferat să se schimbe ruta pentru a evita perturbările.
Ce impact are vântul asupra unui zbor?
Vântul este, fără îndoială, cel mai frecvent factor meteorologic care afectează un zbor cu avion privat, din diverse motive.
- Vântul poate afecta viteza aeronavei. În condiții de vânt, viteza unui avion privat poate fi redusă. Pe de altă parte, vântul poate împinge și un avion de afaceri, ceea ce îi crește viteza și îi limitează consumul de combustibil.
- Vântul este, de asemenea, responsabil pentru turbulențe. Acesta este inofensiv, dar poate îngrijora pasagerii și afecta confortul la bord.
- Avioanele trebuie să fie poziționate cu fața la vânt în timpul decolării și aterizării. Vântul puternic din lateral poate îngreuna manevrele. Acesta este motivul pentru care aeroporturile au pistele orientate în direcții diferite.
Temperaturi sub zero grade și zăpadă
Temperaturile sub zero grade sunt responsabile de formarea gheții. Gheața poate deteriora instrumentele aeronavei, în special sondele situate pe fuselaj. Serviciul procédures de dégivrage este furnizat în ultimul moment înainte de decolare, la discreția echipajului. Prin urmare, aceste servicii nu sunt incluse în prețul zborului dumneavoastră. Dezghețarea poate reprezenta un cost semnificativ pentru un zbor privat. Dacă este posibil ca zborul dvs. să necesite degivrare, experții noștri în aviație vă vor informa și vă vor oferi o acoperire de asigurare.
Zăpada nu afectează aeronava, ci pistele. Căderile abundente de zăpadă vă pot întârzia zborul. Aeroporturile dedicate aviației de afaceri au piste mai scurte. Prin definiție, acestea sunt, prin urmare, mai rapid de curățat de zăpadă. Întârzierile sunt, prin urmare, mai puțin grave decât în cazul zborurilor la bordul avioanelor de linie pe aeroporturile internaționale.
Aceste perturbări datorate frigului sunt prezente mai ales la altiporturi precum Courchevel sau Gstaad.
Ceață
Ceața este unul dintre elementele care afectează cel mai mult vizibilitatea în timpul unui zbor. În ciuda ceții, marea majoritate a avioanelor private sunt capabile să aterizeze în ciuda ceții. Cu toate acestea, controlorii de trafic aerian sunt obligați să restricționeze numărul de aeronave pe piste în condiții de ceață. Această restricție este instituită pentru a evita accidentele pe piste.
Numărul redus de aeronave de pe piste poate fi responsabil pentru întârzieri.
Aeroporturile Paris le Bourget,, Caen și Deauville, de exemplu, pot fi afectate de ceață.
Căldura
Căldura extremă, de până la 60°C, nu are niciun impact asupra aparatului. Cu toate acestea, poate afecta performanțele aeronavei. Deoarece aerul fierbinte este mai puțin dens, aerodinamica aeronavei este afectată. Performanțele motorului pot fi, de asemenea, reduse de temperaturile ridicate.
În anumite condiții, căldura poate afecta decolarea aeronavei. În special la Saint-Tropez la Môle.
Experții noștri în aviație sunt la dispoziția dvs. 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână pentru zborul dvs. privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați site-ul nostru devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dvs. privat.