Bombardier Aeronautique este un constructor aeronautic canadian, fondat de Grupul Bombardier.
Compania Bombardier este cunoscută, astăzi, pentru a fi un constructor aeronautic specializat în fabricarea de jeturi private și în construcția de avioane. Mdar aceasta nu a fost întotdeauna asa.
Această companie este unul dintre liderii pe piața construcției de avioane alături de Airbus, Boeing, sau Embraer.
Vă vom spune mai multe despre istoria acestui constructor aeronautic, care a evoluat de-a lungul timpului în diferite industrii, precum și despre misiunile pe care compania le îndeplinește în prezent.
Bombardier astăzi :
Câteva cifre :
Bombardier este unul dintre liderii industriei aeronautice mondiale. Acest constructor are 4 900 de avioane în flota sa mondială și 1 200 de tehnicieni care lucrează, în întreaga lume, la construcția și întreținerea corespunzătoare a avioanelor Bombardier.
Gigantul american este prezent în peste 12 țări, cu nu mai puțin de 13 810 angajați, în 2021, care lucrează în fiecare zi la construcția de jeturi private performante.
Un constructor aerian de jeturi private angajat în jurul unor valori puternice :
Constructorul de avioane Bombardier a implementat 5 valori puternice, de la sosirea actualului CEO, Eric Martel, în 2020. Este vorba în principal de o cultură organizațională care se leagă în jurul:
angajaților și clienților
performanței
excelenței
muncii în echipă
autenticitații
Bombardier sensibilizat pe acțiunile de mediu
Pe drumul către decarbonizare!
Bombardier face parte din comitetul GAMA al marilor constructori de avioane (General Aviation Manufacturers Association) referitor la mediu.
Scopul său este precis: a fi un actor în lupta împotriva schimbărilor climatice și a limita emisiile generate de aviație în general.
Și, pe bună dreptate, în 5 ani, a redus la jumătate consumul de kerosen non-renovabil. Compania Bombardier face o tranziție către un combustibil din ce în ce mai durabil.
Bombardier pune un accent deosebit pe inovație în avioane din ce în ce mai eficiente din punct de vedere energetic. Compania regândește numeroase elemente precum aerodinamica, dar și crearea de noi motoare.
În plus, pentru a merge până la capăt cu acțiunile și luptele purtate de Bombardier, acesta susține numeroase proiecte precum protecția pădurilor (în Mexic, de exemplu). Scopul fiind de a lupta cât mai mult împotriva poluării cu gaze cu efect de seră.
Istoria Bombardier: de la originile transportului pe uscat la zborul său
Originile Bombardier
La începutul secolului XX, în 1907, mai exact, se naște la Valcourt (Québec) Joseph-Armand Bombardier. Acest geniu al ingeniozității și antreprenoriatului construiește la vârsta de 15 ani prima sa sanie motorizată. Dorința sa este clară: a facilita mobilitatea persoanelor indiferent de condițiile climatice (aici, peisajele înzăpezite din Canada). Și dorința sa se îndeplinește.
În 1937: sania sa motorizată cu șapte locuri (B7) își face apariția și obține un mare succes comercial.
În 1959: având succes cu sania de zăpadă, lansază în acel an celebra snowmobile Ski-Doo.
Schimbarea de direcție
1966: Laurent Beaudoin devine CEO al companiei. Aceasta începe o nouă eră. Compania dorește să se diversifice și să se extindă.
1969: Bombardier intră la bursă (acțiuni listate la Montreal și Toronto).
Anii ’70: Compania Bombardier (Transport) se lansează în transportul pe căi ferate și material rulant precum mașini pentru persoane, dar și pentru transportul public, cum ar fi vagoane de metrou.
Zborul Bombardier
Începând din 1986, cu achiziția companiei Canadair, constructorul Bombardier își deschide în sfârșit ramura în industria aeronautică și aviația de afaceri.
Atunci se va apropria de spațiul aerian și va dezvolta programe aeronautice pentru transportul aerian. De asemenea, cumpără mici constructori de avioane în dificultate pentru a-i readuce pe linia de plutire și a crește profiturile. Inițial, compania Short Brothers, apoi Learjet, dar și Havilland Canada.
Bombardier continuă lucrările noilor sale companii cu avioanele de afaceri. Atunci se lansează în avioanele de afaceri cu fuselaj larg (Challengers) și alte programe de avioane, precum și în construcția avioanelor amfibii Bombardier 415 (pentru lupta împotriva incendiilor de pădure) în 1994.
În cele din urmă, grupul Bombardier se concentrează pe Learjets (cu același nume ca și vechea companie) și pe avioanele de afaceri numite Global, începând din 1993.
Aviatia Bombardier: misiunile sale în aeronautică din 1989 până în prezent
Reluarea activității vechilor companii
Începând cu 1989, gama CJR (Canadair Regional Jet) se lansează. Acestea sunt avioane cu două motoare cu capacitate de 50 până la 100 de locuri, în funcție de modele. Aceste aparate sunt specializate în zboruri regionale. Ele sunt, astăzi, cele mai populare avioane de linie pentru acest tip de zboruri.
În plus, unele dintre aceste CJR sunt, ulterior, modificate în avioane cargo pentru a permite transportul de mărfuri.
Apoi, o altă serie emblematică de avioane Bombardier își face apariția: gama de avioane Learjet. Începând cu anii ’90, acestea reinventează și îmbunătățesc aceste celebre jeturi private pentru a le face bijuterii de design. Cu un cost de operare scăzut, aceste jeturi de afaceri oferă îmbunătățiri suplimentare precum:
modernizarea cabinei
o creștere a performanțelor aparatului.
Provocări de depășit
Mai multe provocări îi așteaptă pe echipele constructorului canadian.
În 1992, după achiziția constructorului britanic Havilland (parte a grupului Boeing), Bombardier se lansează în avioanele cu 50 de locuri cu două motoare și bi-turbopropulsoare. Este singurul care se ocupă de acest tip de avioane regionale.
La scurt timp după, o nouă realizare este obținută cu brio: Bombardier reușește să reducă considerabil poluarea sonoră a unui bi-turbopropulsor.
Aceasta îi va aduce numele de “Q Series”; Q însemnând “quiet” pentru silențios.
Episodul C-Series
C-Series sunt avioane comerciale a căror creație a fost anunțată în 2008. Aceste avioane au devenit în scurt timp cele mai sofisticate aparate din aviația comercială.
După câțiva ani de studii și creație, primul C-Series își face primul zbor în 2013. Numeroase comenzi de avioane sunt așteptate din partea companiilor aeriene. Este cazul companiei germane Lufthansa, care va comanda aproximativ șaizeci de avioane (pentru o estimare de 2 miliarde de dolari).
Bombardier se asociază, la scurt timp după, în 2017, cu compania Airbus pentru a valorifica gama C-Series. Din păcate, constructorul Bombardier va fi obligat să se retragă din proiect din lipsă de fonduri.
Redresarea Bombardier: o poveste dureroasă
Chiar dacă puteați vedea Bombardier la salonul aeronautic, compania urma să devină mai puțin prezentă în aer.
Până în 2020 și timp de 5 ani, compania canadiană a intrat într-un plan de redresare. De fapt, datoriile constructorului s-au acumulat și, pentru a păstra compania și a-i asigura un viitor, a fost necesar să se retragă din câteva proiecte și să uite livrările de comenzi mari. De aceea, chiar și cu un succes remarcabil al gamei C-Series, Bombardier a fost nevoit să renunțe la continuarea proiectului.
De asemenea, ramura Bombardier Transport a fost vândută către Alstom în februarie 2020. Acest lucru permite companiei să-și reducă semnificativ datoria.
În 2020, CEO-ul industriei se schimbă și Éric Martel preia conducerea companiei. Bombardier își concentrează activitatea, ca și alți constructori de avioane, exclusiv pe avioane de afaceri.
O pagină se închide, alta se deschide și aceasta a expus deja inovații remarcabile pentru universul aerospațial.
Strategii și acțiuni ale Bombardier astăzi
Bombardier are ca obiectiv să fie lider mondial în industrie: prin performanțele sale, prin valoarea pe care o aduce clienților și acționarilor săi și prin excelența operațională. Pe scurt, obiectivul nostru este de a extinde performanțele excepționale ale produselor noastre și ale angajaților noștri talentați în întreaga noastră companie.Éric Martel, CEO și președinte al Bombardier.
Câteva cifre despre segmentul avioanelor private Bombardier
De mai puțin de doi ani, Bombardier a decis să se dedice exclusiv aviației de afaceri.
Cu siguranță veți avea ocazia să vedeți avioanele lor zburând deasupra pistelor pariziene, în timpul salonului de la Bourget.
Provocarea a fost acceptată, așa cum se poate observa din aceste câteva cifre.
142, este numărul de avioane pe care Bombardier le-a livrat în 2020.
452 milioane de dolari, aceasta reprezintă cea mai mare comandă de avioane în 2021, cu aproximativ zece avioane de livrat.
Cele 3 familii de avioane de afaceri
A se concentra pe esențial, aceasta este ceea ce își dorește Bombardier cu echipamentele sale aeronautice. Și pe bună dreptate, cu aproape 4 900 de aparate în circulație, acest constructor este un lider de necontestat în designul avioanelor private, a căror reputație nu mai trebuie dovedită.
Ele operează în mai multe categorii de avioane private: Learjet, Challenger și Global.
Gama Global oferă cele mai mari avioane de afaceri din flota de aparate a grupului aeronautic.
Global 7500 este de altfel cel mai mare în circulație până în prezent, având una dintre cele mai mari autonomii de zbor. Cuprinzând mai multe spații în cadrul aceluiași avion, vă veți simți odihnit chiar și pentru un zbor lung.
Flota de avioane Challengers, pe de altă parte, sunt cele mai vândute avioane de Bombardier.
Acestea sunt combinări de inovații și tehnologii precum ultimul lor model, Challenger 3500. Acesta ar trebui să își facă zborul în 2022 și prezintă caracteristici incredibile.
În cele din urmă, Learjet 75 Liberty combină confortul călătoriei cu respectarea celor mai stricte norme de siguranță din domeniul aeronautic. Acest lucru îl face un jet indispensabil pe piață.
Site-urile diferite ale Bombardier
Cine spune avioane de livrat, spune neapărat fabrici cu ritmuri mari pentru a le produce.
Compania canadiană are sediul social în Montreal. Principalele fabrici ale diferitelor avioane Bombardier sunt situate în Quebec. Acestea sunt în număr de 4, dintre care cele 2 principale sunt:
De exemplu, fabrica care operează asamblarea finală a C-Series la Mirabel, în Quebec.
Fabrica din Saint-Laurent (Québec) produce anumite componente ale avioanelor de afaceri.
Alte fabrici completează familia și lucrează la părți și componente specifice ale avionului, cum ar fi aripile sau carenajul, de exemplu. Dar și pentru întreținerea aeronautică sau pentru urmărirea clienților. Aceste site-uri se extind la nivel internațional, în peste zece țări.
La AEROAFFAIRES, suntem încântați să colaborăm și să vă oferim avioane private Bombardier. Pentru a afla mai multe și a rezerva zborul dumneavoastră, completați formularul de ofertă online sau contactați-ne la +33(0)1 44 09 91 82.