Dassault: constructor aeronautic

Falcon 8X au décollage

Dassault Aviation este un constructor aeronautic francez. Acest grup industrial a fost înființat în 1929. A fost fondat de Marcel Dassault. În cadrul industriei aeronautice, este specializat în transportul aerian și produce în special avioane militare, dar și jeturi private destinate aviatiei de afaceri.

Vă spunem totul despre istoria și realizările acestei companii franceze: de la primele sale avioane până la cel mai recent Falcon 10X.
Dassault Aviation, astăzi: 
Câteva cifre: 
Astăzi, Dassault Aviation, cu un cifră de afaceri de 7,2 miliarde de euro în 2021, are 12 371 de angajați. 75 % dintre aceștia lucrează în Franța.

Constructorul aeronautic anunță 2 100 Falcon și 1 000 de avioane de luptă în serviciu.

Compania este inclusă în clasamentul 2023 al celor 100 de companii cele mai social responsabile. (sursa Institut Statista)
Un constructor de Falcon angajat:
Compania este angajată la mai multe niveluri:

Angajament climatic și de mediu: Dassault Aviation face parte din comitetul pentru protecția mediului al OACI (Organizația de aviatie Civilă Internațională). În acest context, se angajează să lucreze pentru o neutralitate carbon până în 2050. Constructorul aeronautic se angajează să utilizeze combustibili durabili (SAF). Compania Dassault participă de asemenea la programul de cercetare Clean Sky, pentru a găsi alternative pentru a reduce consumul de combustibil.
Social: producătorul de avioane promovează egalitatea de șanse și diversitatea. Compania dorește să fidelizeze angajații săi printr-un model social atractiv și motivant.

Istoria Dassault Aviation
Dassault Aviation este o ramură care depinde de grupul Dassault (precum Dassault-Systèmes sau Immobilière Dassault, de exemplu). Fondatorul său, Marcel Dassault, s-a născut Marcel Ferdinand Bloch. Ca o mică poveste, el își schimbă numele de familie “Bloch” în “Dassault” în 1949. Acest nume a fost inspirat de codul “chardasso” folosit de fratele său, general în timpul Rezistenței. În plus, compania Dassault Aviation nu adoptă această denumire decât în 1990 (anterior era numită AMD-BA).

Credit foto: Dassault Aviation
Originile Dassault din 1918

1918: la sfârșitul primului război mondial, Marcel Dassault (încă numit Bloch la acea vreme) înființează SEA: Societatea de studii aeronautice. Atunci efectuează livrări de 300 biplace (Avioane de război) destinate armatei aeriene franceze.
1930: o schimbare de echipă este efectuată și împreună creează o nouă gamă de avioane: avioane de luptă pentru armata franceză:

un avion poștal trimotor
un bombardier greu
un avion destinat transportului care este quadrimotor,
un vânător monoplan

Toate aceste avioane se numesc MB, urmat de un număr în funcție de model.

1938: Înainte de a se confrunta cu rafalele celui de-al doilea război mondial, Marcel Dassault înființează o nouă fabrică la Saint-Cloud în regiunea pariziană. Aceasta este astăzi principalul birou de studii al grupului industrial. În această fabrică, va crea elice, precum și motoare.

Istoria Dassault Aviation continuă după al doilea război mondial

1945: Acest an marchează o nouă organizare și expansiune a fabricilor lui Marcel Dassault. O fabrică din Boulogne va fi redenumită “Boulogne Avions Marcel Bloch” și o fabrică din Talence (Noua Aquitanie) este numită la fel. În cele din urmă, fabrica sa principală din Saint-Cloud adoptă aceeași nomenclatură, semn al unității grupului aeronautic.
1947: Noi creații aeronautice văd lumina zilei, inclusiv familia Mystère-Étendard. Exporturile unor modele au loc în Israel și India. Acestea sunt primele exporturi franceze în sectorul aeronautic.

De asemenea, în această perioadă Mystère II, creat de constructor, devine primul avion care trece de zidul sunetului. Acest lucru stârnește interesul, deoarece Statele Unite (în urma unui acord cu NATO) plasează o comandă de peste 220 de avioane.

Între 1949 și 1952: noi fabrici se deschid, în special la Mérignac (Noua Aquitanie), dar și la Villaroche (Ile de France). 
1955 : Marcel Dassault consideră că este bine să concentreze toate afacerile sale în cea din Saint-Cloud, al cărei manager va fi Benno Claude Vallières.
1956: Familia avioanelor Mirage începe să se contureze treptat și își crește exporturile. Aceste avioane sunt de fapt adevărate evoluții în materie de aeronautică și inginerie. Mirage III atinge astfel viteza supersonică de Mach 2. 

Dassault Aviation își face intrarea pe piața aviației de afaceri

1960: Este începutul livrărilor de avioane civile. Provenit din tehnologiile implementate pe avioanele militare, Mystère-Falcon ajunge pe piață. Este primul jet de afaceri biréactor de la Dassault. Acesta va cuceri rapid piața americană, deoarece companii aeriene americane precum “Pan Am” se grăbesc să comande aparate.
1971: După achiziția companiei Bréguet Aviation, compania Dassault își extinde activitatea la mai multe programe de dezvoltare a avioanelor militare, cum ar fi:

avioane pentru patrula maritimă
Alpha Jet (avioanele Patrouille de France)
avioane de vânătoare precum Mirage 2000, care beneficiază de asamblarea unor tehnologii de vârf.

1974: Este în Statele Unite, la Little Rock în Arkansas, unde se deschide fabrica Dassault Falcon Jet. Aceasta este dedicată în totalitate familiei de jeturi de afaceri Falcon.

Succesiunea companiei

Aprilie 1986: Marcel Dassault decedează și lasă ca moștenitor pe Serge Dassault, fiul său, care preia conducerea companiei.
1987 – 1996: Pe parcursul a aproximativ zece ani, în fața declinului global al sectorului aeronautic, compania Dassault trebuie din păcate să se restructureze și să își reducă efectivele. În acești ani, aproape 60% dintre angajați au fost nevoiți să părăsească compania.
1993 și 1995: respectiv, au avut loc primele zboruri ale Falcon 2000 și Falcon 900EX.
1999: Dată importantă, deoarece Dassault Aviation, specialist în aviația militară, își vede cifra de afaceri atingând 68% în domeniul aviației civile.

Credit foto: Dassault Aviation – Rafale
Sosirea și utilizarea calculatoarelor în fabricarea avioanelor Dassault

2000: Serge Dassault părăsește funcția de CEO, Charles Edelstenne îi succede.
2000 – 2015 : Evoluția tehnologică cu sosirea informaticii permite constructorului să modeleze machetele direct în virtual. Aceasta permite o muncă simultană a echipelor, și astfel un câștig de timp considerabil și o productivitate crescută. Este în această perioadă (în 2005) când prototipul Falcon 7X, tri-reactor, este prelucrat și adus direct în operare, fără a efectua modificări.
2013: Eric Trappier devine noul (și actualul) CEO al Dassault Aviation. 
2016: Dassault Falcon 8X efectuează primul său zbor pe piața aviației de afaceri. În paralel, Rafale, avion de vânătoare, se exportă și se vinde internațional. Simbol al vânătorii aeriene. 36 de Rafale au fost livrate, iar aterizarea lor a avut loc în India în acel an.
2021: Falcon 6X decolează pentru prima dată (după anularea proiectului Falcon 5X). Acest an este de asemenea marcat de o cifră de afaceri impresionantă de 3,1 miliarde de euro, realizată în special cu numeroase comenzi de Rafale. În mijlocul anului 2021, Dassault Aviation prezintă Falcon 10X.
2025: Așa cum a anunțat compania, în 2025 ne așteptăm să vedem pe piață sosirea Falcon 10X.

Apariția publică a Dassault Aviation
Avioanele franceze de la Dassault au o bună reputație și au făcut deja numeroase apariții publice. De fapt, pentru paradele din 14 iulie, au apărut de-a lungul anilor:

Dassault Mirage 2000
Dassault Falcon 50
Dassault Super-Etendard
Dassault Rafale.

Le observăm trecând în fiecare an între rotonda de la Champs Elysées și piața Concorde. (De-a lungul câtorva ani, de altfel, această paradă putea avea loc de la piața Invalides din Paris până la piața Concorde, așa cum a fost în 1913 sau 1930, de exemplu).

Așadar, ați observat, grupul aeronautic Dassault operează în mai multe sectoare și industrii. Acesta ocupă atât o activitate aeronautică în civil și militar, dar și în aerospațial.
Activitatea aerospațială a Dassault Aviation
Compania franceză gestionează atât o activitate în crearea vehiculelor spațiale, cât și misiuni de pirotehnică. Cele 3 vehicule spațiale care au fost create au scopuri diferite.

În primul rând, doresc să studieze posibilitatea transportului pentru a putea lansa în orbită joasă un satelit. Aceasta, în special, printr-o lansare aeropurtată.

Alte aspecte precum aerodinamica și termodinamica sunt studiate pe navete deja aflate în spațiu.

În ceea ce privește activitățile pirotehnice, Dassault Aviation este un adevărat furnizor de echipamente aeronautice. Produce numeroase piese de schimb, precum și sisteme și echipamente destinate aeronavelor. În plus, odată ce fazele de testare sunt finalizate, aceste realizări sunt utilizate pe sateliți, de exemplu. Dar, ele sunt de asemenea utilizate pe lansatoare precum Vega sau Ariane, și chiar pe lansatoare din afara Europei.

nEUROn, Rafale și Falcon 8X. Credit foto: Dassault Aviation
Activitatea aeronautică militară a Dassault Aviation
Rafale, avion de luptă biréactor
Angajat pentru apararea națională cu aceste programe aeronautice, constructorul de avioane construiește, de mult timp, avionul său de vânătoare emblematic : Rafale Dassault.

Aceasta bijuterie a aviației militare a efectuat primul său zbor operațional în 1986. Excepțional, acest avion militar este versatil și poate efectua mai multe sarcini simultan, totul, în timpul unui zbor. Este capabil, de exemplu, să efectueze misiuni de apărare, în timp ce efectuează recunoastere aeriană dar și proceduri de atac la sol. Piloții nu au voie să greșească. Este cazul când decolează de pe un portavion al cărui pistă este foarte scurtă. Din fericire, avionul beneficiază de scaune ejectabile.

Veritabil polițist al cerului în caz de conflict, Rafale își afirmă caracteristica de supraviețuire și stealth în orice moment. De asemenea, dispune de instrumente de auto-protecție și o gamă extinsă de armamente, indispensabile în zonele de risc. Este elita avioanelor de vânătoare franceze.

În cele din urmă, performanțele acestui avion militar se observă și în viteza supersonică pe care o atinge Rafale. Cu o viteză maximă de 2223 km/h, adică Mach 1,8.
Dassault și misiunea sa de sprijin militar
Este o misiune pe care constructorul aeronautic o desfășoară în sectorul apărării. De fapt, oferă ajutor pe mai multe aspecte, fie că sunt logistice și tehnice.

Urmărirea acțiunilor se desfășoară pe cele aproximativ 1000 de avioane militare care operează în cadrul armatei aeriene franceze, dar și în străinătate. Dassault se angajează să sprijine aparatele pe durata vieții lor, care este de aproximativ 40 de ani. Compania însoțește diferite tipuri de avioane livrate, cum ar fi:

Rafale
Alpha Jets (avioanele Patrouille de France)
diferitele modele din gama Mirage

Credit foto: Dassault Aviation
Programul Neuron
Compania franceză gestionează din 2006 programul Neuron (nEUROn).

Acesta este un program european care vizează crearea unui avion militar care nu ar conține niciun pilot sau echipaj. Primele sale obiective se bazează în principal pe provocări de inovație și tehnologice.

În prezent, constructorul de avioane dorește să confirme tehnologia aeronautică implementată pentru a controla și activa un avion militar autonom, fără nimeni la bord.

Mai multe obiective au fost deja atinse în timpul zborurilor de demonstrație. Printre altele, aeronava este capabilă în mod autonom să evalueze amenințările atât la sol, cât și în aer, precum și să efectueze localizări, etc…

Acest proiect evoluează în timp și încearcă să își extindă domeniul de competențe tehnologice, astfel încât acest avion militar autonom să fie în fruntea inovației.
Falcon multi-misiuni
Le numim Falcon multi-misiuni deoarece pot fi requisitionate atât pentru misiuni militare, cât și pentru funcții civile. Aceste avioane dispun de oraza lungă de acțiune.

În această categorie veți găsi:

Falcon-Marine
Falcon 2000MRA
Falcon 900MPA

Aceste aeronave dispun de fuselaje largi. Posibilitățile pentru diferite amenajări, precum și adaptarea la toate tipurile de misiuni se fac astfel într-un mod mai optim. fiecare aparat se adaptează și îndeplinește diferite misiuni precum:

supraveghere
transport de echipamente militare
intervenții maritime
remorcare
evacuări sanitare

Activitatea aeronautică civilă a Dassault Aviation
Familia Falcon
Când auziți numele Falcon, cu siguranță vă confruntați cu o familie de avioane civile destinate aviației de afaceri. Nu veți găsi un singur avion de linie la Dassault. De aproximativ cincizeci de ani, această producție de avioane de afaceri răspunde la numeroase criterii și oferă o gamă variată în termeni de transport. Această familie de jeturi de afaceri face parte din liderii în domeniul razei de acțiune a jeturilor private cu cabină largă.
Câteva cifre cheie despre Dassault Falcon:
Marea familie a Falcon semnează atât un garanție de calitate, siguranță, a cărei reputație nu mai trebuie dovedită pe piața aeronautică. Aceste câteva cifre o confirmă:

2500: este numărul de avioane Falcon în circulație astăzi.
80: reprezintă numărul de țări din lume care dețin un jet d’affaires Falcon.
16 milioane: acestea sunt orele de zbor cumulate pentru cele 2500 Falcon (ca informație, aceasta reprezintă aproape 8 luni de zbor nonstop pe jet!)

Pentru a întreține toate aceste aparate, nu există nimic mai bun decât Falcon Dassault Service, unul dintre cele mai importante site-uri de întreținere situat în Paris Le Bourget. Nu există nimic mai bun decât să te duci la salonul de la Bourget pentru a-l vedea cu ochii tăi.
Punctele comune și avantajele diferitelor Falcon
Familia Falcon are un avantaj considerabil deoarece beneifică de achizițiile făcute pe avioanele militare pe care Dassault le-a fabricat anterior.
Jeturi private cu un nivel înalt de inovații tehnologice
De fapt, aceasta reprezintă progrese semnificative în materie de inovație tehnologică. Aceste evoluții sunt notabile în special în sistemele prezente în cockpit, dar și în ceea ce privește aerodinamica avioanelor de afaceri sau îmbunătățirea calității zborului. 
Avioanele Dassault Falcon emit mai puțin CO²
În plus, având în vedere preocuparea pentru reducerea emisiilor de CO2, toate jeturile de afaceri Falcon certifică faptul că consumă în medie cu 30 până la 50% mai puțin decât omologii lor. Falcon Dassault face astfel parte din avioanele cele mai puțin poluante (cu cele mai puține emisii de CO2) pe piața aviației de afaceri.
Jeturile private Falcon au un design și un confort recognoscibil 
Pe lângă aspectul performanțelor, este de asemenea la nivelul esteticii, funcționalității și designului că Falcon își scoate în evidență avantajul. De fapt, cabinele acestor avioane private oferă un confort remarcabil și remarcabil.

Se observă adaptarea constantă a Dassault Aviation pentru a propune și reînnoi interioarele sale pentru a răspunde celor mai exigente nevoi. Este, de exemplu, cazul Falcon 8X, al cărui cabină a fost gandita și reinventată la 5 ani după prima sa punere în circulație. 
Flota de avioane de afaceri Falcon de la Dassault Aviation
Vă invităm să descoperiți la sfârșitul acestui articol informații suplimentare și detalii tehnice despre diferitele avioane din familia Falcon. Dar, iată deja o prezentare a flotei de jeturi de afaceri de la Dassault.
Falcon 900LX :
În linie cu Falcon 900, acesta este certificat în 2010. Cu o autonomie superioară față de predecesorii săi, acest jet de afaceri pe distanțe lungi poate conecta Moscova la New York, sau Beijing la Paris.

Acest tri-reactor transportă 6 pasageri într-un confort de cabină de neegalat.

Credit Foto: Dassault Aviation
Falcon 2000 (modele S și XLS) :
Obținând certificarea în 2013, aceste avioane fac parte din liderii categoriei “Super Midsize jets.

Capabile să găzduiască între 8 și 12 pasageri, aceste avioane efectuează, fără escală, zboruri Paris-Marrakech, de exemplu. Au un raza de acțiune de aproximativ 6000 până la 7000 km.

Credit Foto: Dassault Aviation
Falcon 7X :
Pus în circulație în 2005, există deja mai mult de 270 Falcon 7X în circulație astăzi. Cu o autonomie de peste 11000 km, acest avion de afaceri transportă până la 14 pasageri pe distanțe lungi.

Jet privat de lux, combinând rapiditatea și confortul, totul este gândit pentru a vă oferi o călătorie plăcută.

Credit Foto: Dassault Aviation
Falcon 8X :
Pus în circulație în 2016, acesta a fost recent modernizat în ceea ce privește cabina. Dassault Aviation confirmă astfel dorința sa de a se adapta și de a răspunde cât mai bine așteptărilor clienților săi. Falcon 8X poate călători pe o distanță lungă de aproape 12000 km. Ați putea face un zbor Paris – Hong Kong fără escală.

Credit foto: Dassault Falcon
Falcon 6X :
Cel mai recent avion din familia Falcon a ajuns pe piață în 2021 efectuând primul său zbor.

La vârful tehnologiei, a devenit o referință unică în aviația de afaceri. Oferă versiuni avansate, în special în ceea ce privește comenzile de zbor. De asemenea, vă oferă o călătorie lungă în total confort cu o capacitate de primire de 16 persoane.

Credit Foto: Dassault Aviation
Falcon 10X :
Acesta a fost anunțat pentru o sosire în 2025. Falcon 10X, este promisiunea unor multiple realizări inedite. Cea mai spațioasă cabină din aviația de afaceri, sau raza de acțiune de aproape 14000 km, aceasta este ceea ce va realiza acest avion privat în următorii ani.

Credit Foto: Dassault Aviation
Principalele provocări și valori ale Dassault Falcon în aviația de afaceri
Cu aproape 17 000 de jeturi private în circulație în lume în prezent, este important să te faci remarcat. Și, aceasta este ceea ce face Dassault, promovând valori specifice aviației de afaceri. 

Flexibilitate: Călătoriți unde doriți, când doriți! Aviația de afaceri se adaptează la toate tipurile de situații și constrângeri.
Economisirea timpului: conform studiilor, în medie se economisesc 2h30 pe un zbor cu jet privat (comparativ cu liniile comerciale). Această economie de timp ajunge uneori chiar la 5h. Într-o lume în care timpul este bani, nu există nicio îndoială că aviația de afaceri este soluția. Dassault pune un accent deosebit pe faptul că aceste avioane sunt operaționale într-un timp minim.
Un cadru de lucru optim: de ce să oferi cabine atât de design, liniștite și conectate? Pentru că acestea sunt uneori adevărate locuri de muncă. Să faci o întâlnire într-un jet privat? Este absolut posibil. Optimizarea timpului este corelată cu optimizarea și confortul pasagerilor din cabină. De aceea, Dassault Aviation își actualizează interioarele jeturilor private (precum pentru Falcon 8X, recent renovat).
Instrument de productivitate: așa cum s-a menționat mai sus, în aviația de afaceri, timpul este prețios. Datorită a ceea ce ofera jeturile private în termeni de tehnologie și confort, nu există nicio îndoială că performanța și concentrarea sunt garantate. 

La AEROAFFAIRES, facem tot posibilul pentru a vă alege jeturile de afaceri care vi se potrivesc. Dacă doriți să rezervați zborul dumneavoastră privat la bordul unui avion privat Dassault Aviation, contactați-ne la +33 (0) 1 44 09 91 82, sau completați formularul nostru online. Experții noștri aeronautici vor răspunde cererii dumneavoastră.

  • Care sunt cele mai populare avioane private de la Dassault Aviation?

    Avioanele private cele mai populare de la Dassault Aviation sunt:

    • Falcon 2000
    • Falcon 900
    • Falcon 7X
  • Care este ultimul avion de afaceri de la Dassault Aviation?

    Falcon 10X este ultimul avion de afaceri al constructorului Dassault Aviation. A fost prezentat pe 6 mai 2021, cu ocazia EBACE. Va fi pus în serviciu în 2025.

  • Care sunt avantajele unui jet privat Dassault Falcon?

    Jeturile private Dassault Falcon, cum ar fi Falcon 2000 sau Falcon 7X, sunt foarte apreciate pentru:
    – confortul lor mare: cabine mari, confortabile și luxoase
    – autonomia lor mare
    – versatilitatea lor
    – consumul lor redus de kerosen