„Dassault Aviation este un constructor aeronautic francez. Acest grup industrial vede lumina zilei în 1929. Este fondat de Marcel Dassault. În cadrul industriei aeronautice, este specializat în transportul aerian și confecționează în principal avioane militare, dar și jeturi private destinate aviatiei de afaceri.
Vă spunem totul despre istoria și realizările acestei companii franceze: de la primile sale avioane până la ultimul Falcon 10X.
Dassault Aviation, astăzi:
Câteva cifre:
Astăzi, Dassault Aviation, cu un cifră de afaceri de 7,2 miliarde de euro în 2021, numără 12 371 de angajați. 75 % dintre ei lucrează în Franța.
Constructorul aeronautic anunță 2 100 Falcon și 1 000 de avioane de luptă în serviciu.
Compania este integrată în clasamentul 2023 al celor mai responsabil sociale 100 de companii. (sursa Institut Statista)
Un constructor de Falcon angajat:
Compania se angajează la mai multe niveluri:
- Angajament climatic și de mediu: Dassault Aviation face parte din comitetul pentru protecția mediului al OACI (Organizația de l’aviatie Civilă Internațională). În acest cadru, se angajează să lucreze pentru o neutralitate carbon până în 2050. Constructorul aeronautic se angajează să folosească combustibili durabili (SAF). Compania Dassault participă de asemenea la programul de cercetare Clean Sky, pentru a găsi alternative de reducere a consumului de combustibil.
- Social: producătorul de avioane promovează egalitatea de șanse și diversitatea. Compania dorește să își fidelizeze angajații printr-un model social atractiv și motivant.
Istoria Dassault Aviation
Dassault Aviation este o ramură care depinde de grupul Dassault (ca Dassault-Systèmes sau Imobiliare Dassault de exemplu). Fondatorul său, Marcel Dassault, s-a născut Marcel Ferdinand Bloch. Pentru istoria mică, el și-a schimbat numele de familie “Bloch” în “Dassault” în 1949. Acest nume a fost ales din codul “chardasso” folosit de fratele său, general în timpul Rezistenței. În plus, compania Dassault Aviation acceptă această denumire abia în 1990 (înainte fiind numită AMD-BA).
Originile Dassault începând din 1918
- 1918 : la sfârșitul primului război mondial, Marcel Dassault (încă numit Bloch în acea perioadă) creează SEA: Societatea de Studii Aeronautice. Face atunci livrări de 300 biplace (Avioane de război) destinate armatei aeriene franceze.
- 1930 : se face o schimbare de echipă și împreună creează o nouă gamă de avioane: avioane de luptă pentru armata franceză:
- un avion poștal trimotor
- un bombardier greu
- un avion destinat transportului care este quadriciclu,
- un vânător monoplan
Toate aceste avioane se numesc MB, urmate de un număr în funcție de model.
- 1938 : Înainte de a se regăsi sub rafalele celui de-al Doilea Război Mondial, Marcel Dassault înființează o nouă fabrică la Saint-Cloud în regiunea pariziană. Aceasta este astăzi principalul birou de studii al grupului industrial. În această fabrică, el va crea elice, precum și motoare.
Istoria Dassault Aviation continuă după al Doilea Război Mondial
- 1945 : Acest an marchează o nouă organizare și expansiune a fabricilor lui Marcel Dassault. O fabrică din Boulogne va fi redenumită “Boulogne Avions Marcel Bloch” și o fabrică din Talence (Noua Aquitania) este numită în același mod. În cele din urmă, fabrica sa principală din Saint-Cloud adoptă aceeași nomenclatură, semn al unității grupului aeronautic.
- 1947 : Noi creații aeronautice văd lumina zilei, printre care familia Mystère-Étendard. Exporturi de unele modele au loc în Israel, precum și în India. Acestea sunt primele exporturi franceze în sectorul aeronautic.
De altfel, tocmai în această perioadă Mystère II, creat de constructor, devine primul avion care trece prin bariera sonoră. Aceasta stârnește interesul, deoarece Statele Unite (în urma unui acord cu NATO) plasează o comandă de peste 220 de avioane.
- Între 1949 și 1952 : noi fabrici se deschid, în special la Mérignac (Noua Aquitania), dar și la Villaroche (Ile de France).
- 1955 : Marcel Dassault consideră că este bine să concentreze toate afacerile sale în cea din Saint-Cloud, al cărei manager va fi Benno Claude Vallières.
- 1956 : Familia avioanelor Mirage începe să se contureze treptat și își extinde exporturile. Aceste avioane sunt de fapt adevărate avansuri în materie de aeronautică și inginerie. Mirage III atinge atunci viteza supersonică de Mach 2.
Dassault Aviation intră pe piața aviației de afaceri
- 1960 : Este începutul livrărilor de avioane civile. Provenit din tehnologiile implementate pe avioanele militare, Mystère-Falcon ajunge pe piață. Este primerul jet de afaceri bimotor de la Dassault. Acesta va cuceri rapid piața americană, deoarece companii aeriene americane precum “Pan Am” se grăbesc să comande aparate.
- 1971 : După achiziția companiei Bréguet Aviation, compania Dassault își extinde activitatea la mai multe programe de dezvoltare a avioanelor militare, cum ar fi:
- avioane pentru patrula maritimă
- Alpha Jet (avion de la Patrouille de France)
- avioane de vânătoare precum Mirage 2000, care beneficiază de asamblarea unor tehnologii de ultimă generație.
- 1974 : Este în Statele Unite, la Little Rock în Arkansas, că se deschide fabrica Dassault Falcon Jet. Aceasta este complet dedicată familiei de jeturi de afaceri Falcon.
Succesiunea companiei
- Aprilie 1986 : Marcel Dassault decedează și lasă astfel ca moștenitor Serge Dassault, fiul său, să preia conducerea companiei sale.
- 1987 – 1996 : Pe parcursul a aproximativ zece ani, în fața declinului global al sectorului aeronautic, compania Dassault trebuie să se restructureze și să își reducă efectivele. În acei ani, aproape 60% dintre angajați au fost nevoiți să părăsească compania.
- 1993 și 1995 : respectiv au loc primele zboruri ale Falcon 2000 și Falcon 900EX.
- 1999 : O dată importantă, deoarece Dassault Aviation, atunci specialist în aviația militară, își vede cifra de afaceri atingând 68% în domeniul aviației civile.
Sosirea și utilizarea calculatoarelor în confecționarea avioanelor Dassault
- 2000 : Serge Dassault părăsește funcția de CEO, Charles Edelstenne îi succede.
- 2000 – 2015 : Evoluția tehnologică cu sosirea informaticii permite constructorului să modeleze machetele lor direct în virtual. Acest lucru permite un lucru simultan al echipelor și, prin urmare, o câștigare considerabilă de timp și o productivitate crescută. Este în această perioadă (în 2005) când prototipul Falcon 7X, tri-motor, este prelucrat și adus direct în operare, fără a efectua modificări.
- 2013 : Eric Trappier devine noul (și actualul) CEO al Dassault Aviation.
- 2016 : Dassault Falcon 8X efectuează primul său zbor pe piața aviației de afaceri. În paralel, Rafale, avion de vânătoare, se exportă și se vinde internațional. Simbol al vânătoriei aeriene. 36 de Rafale au fost livrate, iar aterizarea lor are loc în India în acel an.
- 2021 : Falcon 6X decolează pentru prima dată (după anularea proiectului Falcon 5X). Acest an este marcat și de un cifră de afaceri impresionantă de 3,1 miliarde de euro, realizată în special cu numeroase plasări de Rafale. La mijlocul anului 2021, Dassault Aviation prezintă Falcon 10X.
- 2025 : Așa cum a anunțat compania, în 2025 sperăm să vedem pe piață sosirea Falcon 10X.
Apariția publică a Dassault Aviation
Avioanele franceze de la Dassault au o bună reputație și au făcut deja numeroase apariții publice. De fapt, pentru paradele de 14 iulie, au apărut deja de-a lungul anilor:
- Dassault Mirage 2000
- Dassault Falcon 50
- Dassault Super-Etendard
- Dassault Rafale.
Le observăm trecând în fiecare an între rotunda de la Champs Elysées până la locul Concorde. (De-a lungul câtorva ani, de altfel, această paradă putea să se desfășoare de la locul Invalides din Paris până la locul Concorde, așa cum a fost în 1913 sau 1930, de exemplu).
Așadar, ați observat, grupul aeronautic de la Dassault acționează în mai multe sectoare și industrii. Deține atât o activitate aeronautică în civil cât și în militar, dar și în aerospațial.
Activitatea aerospațială a Dassault Aviation
Compania franceză gestionează atât o activitate în crearea de vehicule spațiale cât și misiuni de pirotehnie. Cele 3 vehicule spațiale care au fost create au diferite scopuri.
În primul rând, ele își doresc să studieze posibilitatea de transport pentru a putea lansa în orbită un satelit. Asta, datorită în special unei lansări aeriene.
Alte aspecte, precum aerodinamica și termodinamica, sunt studiate pe navete care se află deja în spațiu.
La nivelul activităților pirotehnice, Dassault Aviation este un adevărat furnizor de echipamente aeronautice. Produce numeroase piese de schimb, precum și sisteme și echipamente destinate aeronavelor. În plus, odată ce fazele de testare sunt finalizate, aceste realizări sunt utilizate pe sateliți, de exemplu. Dar, de asemenea, se află pe lansatoare precum Vega sau Ariane și chiar pe lansatoare non-europene.
Activitatea aeronautică militară a Dassault Aviation
Rafale, avion de luptă bimotor
Angajat pentru defensă națională cu aceste programe aeronautice, constructorul construiește, de mult timp, avionul său de vânătoare emblematic : Rafale Dassault.
Această bijuterie a aviației militare a efectuat primul său zbor operațional în 1986. Excepțional, acest avion militar este versatil și poate efectua mai multe sarcini simultan, totul în timpul unui zbor. Este capabil, de exemplu, să efectueze misiuni de apărare, în timp ce realizează reconnaștere aeriană dar și proceduri de atac la sol. Piloții nu au voie să greșească. Așa este atunci când decolează de la o navă de război, a cărei pistă este foarte scurtă. Din fericire, avionul beneficiază de scaune ejectabile.
Veritabilă poliție a cerului în caz de conflict, Rafale își afirmă caracteristica de supraviețuire și stealth în orice moment. De asemenea, dispune de instrumente de auto-protecție precum și o gamă diversificată de arme, indispensabile în zonele de risc. Este elita avioanelor de vânătoare franceze.
În cele din urmă, performanțele acestui avion militar se observă și pe viteza supersonică pe care o atinge Rafale. Cu o viteză maximă de 2223 km/h, adică Mach 1,8.
Dassault și misiunea sa de sprijin militar
Este o misiune pe care constructorul aerian o desfășoară în domeniul apărării. De fapt, oferă ajutor pe mai multe aspecte, fie acestea logistice și tehnice.
Urmărirea acțiunilor se face pe cele aproximativ 1000 de avioane militare care operează în cadrul armatei aeriene franceze, dar și în străinătate. Dassault se angajează să suporte aparatele pe întreaga lor durată de viață, care este de aproximativ 40 de ani. Compania însoțește diferite tipuri de avioane livrate, cum ar fi:
- Rafale
- Alpha Jets (avioanele Patrouille de France)
- modelele diferite din gama Mirage
Programul Neuron
Compania franceză gestionează din 2006 programul Neuron (nEUROn).
Acesta este un program european visând la crearea unui avion militar care nu ar conține niciun pilot sau echipaj. Primele sale obiective se concentrează în principal pe provocări de inovație și tehnologie.
Pentru moment, constructorul își dorește să confirme tehnologia aeronautică implementată pentru a controla și activa un avion militar autonom, fără nimeni la bord.
Mai multe obiective au fost deja realizate în timpul zborurilor de demonstrație. Printre altele, avionul este capabil în mod autonom să facă o evaluare a amenințărilor atât la sol cât și în aer, precum și recunoaștere, localizare etc…
Acest proiect evoluează în timp și încearcă să își extindă domeniul de competențe tehnologice, pentru ca acest avion militar autonom să fie la vârful inovației.
Falcon multi-misiuni
Le numim Falcon multi-misiuni deoarece acestea pot fi requisitionate atât pentru misiuni militare, cât și pentru funcții civile. Aceste avioane dispun de un raza lungă de acțiune.
În această categorie veți găsi:
- Falcon-Marine
- Falcon 2000MRA
- Falcon 900MPA
Aceste aeronave dispun de fuselaje largi. Posibilitățile pentru diferite amenajări, precum și adaptarea la toate tipurile de misiuni sunt astfel mai optime. Ceach aparat se adaptează și îndeplinește diferite misiuni cum ar fi:
- supraveghere
- transport de echipamente militare
- intervenții maritime
- remorcare
- evacuări medicale
Activitatea aeronautică civilă a Dassault Aviation
Familia Falcon
Atunci când auziți numele Falcon, cu siguranță vă confruntați cu o familie de avioane civile destinate aviației de afaceri. Nu veți găsi un singur avion de linie la Dassault. De aproximativ cincizeci de ani, această producție de avioane de afaceri răspunde la numeroase criterii și oferă o gamă variată în ceea ce privește transportul. Această familie de jeturi de afaceri face parte, de asemenea, dintre liderii pe raza de acțiune a jeturilor private cu cabină largă.
Câteva cifre cheie de la Dassault Falcon:
Marea familie Falcon semnează atât un garanție de calitate, de siguranță, a cărei reputație nu mai are nevoie de prezentare pe piața aeronautică. Aceste câteva cifre atestă acest lucru:
- 2500 : acesta este numărul de avioane Falcon în circulație astăzi.
- 80 : reprezintă numărul de țări din lume care dețin un jet d’affaires Falcon.
- 16 milioane : acestea sunt ore de zbor acumulate pentru cele 2500 de Falcon (așa, pentru informație, aceasta reprezintă aproape 8 luni de zbor nonstop per jet!)
Pentru a întreține toate aceste aparate, nimic nu este mai bun decât Falcon Dassault Service, unul dintre cele mai importante centre de mentenanță situat în Paris Le Bourget. Nimic nu se compară cu a merge la salonul Bourget pentru a-l vedea cu ochii tăi.
Punctele comune și avantajele diferitelor Falcon
Familia Falcon are un avantaj considerabil, deoarece beneficiază de achizițiile făcute pe avioanele militare pe care Dassault le-a fabricat anterior.
Jeturi private cu un nivel înalt de inovație tehnologică
De fapt, aceasta reprezintă avansuri semnificative în materie de inovație tehnologică. Aceste evoluții sunt remarcabile în special în ceea ce privește sistemele prezente în cockpit, dar și în materie de aerodinamică a avioanelor de afaceri sau încă asupra îmbunătățirii calității zborului.
Aviile Dassault Falcon emit mai puțin CO²
În plus, cu o preocupare pentru reducerea emisiilor de CO2, toate jeturile de afaceri Falcon certifică consumarea în medie cu 30 până la 50% mai puțin decât corespondentii lor. Falcon Dassault face parte, așadar, din avioanele cele mai puțin poluante (cu cele mai puține emisii de CO2) pe piața aviației de afaceri.
Jeturile private Falcon au un design și un confort recognoscibil
Pe lângă aspectul performanțelor, este de asemenea la nivel estetic, funcțional și design-ul pe care Falcon îl exploatează. De fapt, cabinele acestor avioane private oferă un confort remarcabil.
Se observă reașezarea constantă a Dassault Aviation pentru a propune și reînnoi interiorul său pentru a răspunde la cele mai exigente nevoi. De exemplu, cazul Falcon 8X, care a fost revizuit și reinventat la 5 ani după prima sa circulație.
Flota de avioane de afaceri Falcon a Dassault Aviation
Vă invităm să descoperiți la sfârșitul acestui articol informațiile suplimentare și detalii tehnice despre diferitele avioane ale familiei Falcon. Dar, iată deja o prezentare a flotei de jeturi de afaceri de la Dassault.
Falcon 900LX :
În linie cu Falcon 900, acesta este certificat în 2010. Cu un autonomie superioară predecesorilor săi, acest jet de afaceri pe distanțe lungi poate conecta Moscova cu New York sau Beijing cu Paris.
Acest triamotor transportă 6 pasageri într-un confort imbatabil în cabină.
Falcon 2000 (modelele S și XLS) :
Care au obținut certificarea în 2013, aceste avioane fac parte dintre liderii categoriei “Super Midsize jets”.
Capabile să primească între 8 și 12 pasageri, aceste avioane fac, fără escală, trasee Paris-Marrakech, de exemplu. Au un raza de acțiune de aproximativ 6000 până la 7000 km.
Falcon 7X :
Pus în circulație în 2005, se numără deja peste 270 Falcon 7X în circulație astăzi. Cu un autonomie de peste 11000 km, acest avion de afaceri poate transporta până la 14 pasageri pe distanțe lungi.
Jet privat premium, care combină rapiditatea și confortul, totul este gândit pentru a avea o călătorie plăcută.
Falcon 8X :
Pus în circulație în 2016, acesta a fost recent revizuit în ceea ce priveștecabina. Dassault Aviation confirmă astfel dorința sa de a se adapta și de a răspunde cât mai bine așteptărilor clienților săi. Falcon 8X poate călători pe o distanță lungă de aproximativ 12000 km. Este un Paris – Hong Kong fără escale.
Falcon 6X :
Ultimul avion din familia Falcon a sosit pe piață în 2021 prin efectuarea primului său zbor.
La vârful tehnologiei, a devenit o referință fără precedent în aviația de afaceri. Oferă versiuni avansate în special pe comenzile de zbor. De asemenea, vă oferă un zbor lung, într-un confort total având la bord o capacitate de primire de 16 persoane.
Falcon 10X :
Acesta din urmă a fost anunțat pentru o sosire în 2025. Falcon 10X este promisiunea de multiple realizări fără precedent. Cea mai spațioasă cabină din aviația de afaceri, precum și raza de acțiune de aproape 14000 km, acesta va realiza acest lucru cu avionul privat în câțiva ani.
Provocările principale și valorile Dassault Falcon în aviația de afaceri
Cu aproape 17 000 de jeturi private în circulație în lume până în prezent, este important să te poți remarca. Și, acesta este ceea ce face Dassault promovând valori proprii aviației de afaceri.
- Flexibilitate : Călătoriți unde doriți, când doriți! Aviația de afaceri se adaptează la orice tip de situații și constrângeri.
- Economisirea timpului : conform unor studii, în medie este o economisire de 2 ore și jumătate pe un traseu cu jet privat (în comparație cu liniile comerciale). Această economie de timp atinge uneori chiar și 5 ore. Într-o lume în care timpul este bani, nu trebuie să avem îndoieli că aviația de afaceri este soluția. Dassault pune un accent deosebit pe faptul că aceste avioane sunt operaționale într-un timp minim.
- Un cadru de lucru optim : de ce să oferim cabine atât de design, calme și conectate? Pentru că uneori sunt adevărate locuri de muncă. Să faci o întâlnire într-un jet privat? Este cu siguranță posibil. Optimizarea timpului este corelată cu optimizarea și confortul pasagerilor în cabină. Acesta este motivul pentru care, Dassault Aviation își actualizează interiorul jeturilor private (precum pentru Falcon 8X remodelat recent).
- Un instrument de productivitate : așa cum s-a menționat mai sus, în aviația de afaceri, timpul este prețios. Datorită tuturor celor ce oferă jeturile private în materie de tehnologie și confort, nu există nicio îndoială că concetrarea și performanța sunt promisiuni.
La AEROAFFAIRES, facem tot ceea ce ne stă în putință pentru a selecta jeturile de afaceri care vi se potrivesc. Dacă doriți să rezervați zborul vostru privat la bordul unui avion privat Dassault Aviation, contactați-ne la +33 (0) 1 44 09 91 82, sau completați formularul online. Experții noștri aerieni vor răspunde cererii voastre.„