PILATUS PC-12: introducere
Pilatus PC-12 avion monomotor multifuncțional certificat pentru zboruri IFR cu un singur pilot
Modelul Pilatus PC-12 este o aeronavă monomotor multifuncțională cu elice integrată, fabricată de producătorul elvețian de aeronave Pilatus Aircraft. Renumit pentru fiabilitatea și capacitatea sa de a opera de pe piste scurte, PC-12 este utilizat pe scară largă în întreaga lume. Este ideal pentru o gamă largă de misiuni, de la transportul de pasageri și marfă la operațiuni medicale de urgență și zboruri de afaceri. Cu designul său eficient și versatilitatea sa excepțională, Pilatus PC-12 este o opțiune populară pentru o varietate de nevoi operaționale. Aflați mai multe despre închirierea de avioane private de la Pilatus PC-12 cu AEROAFFAIRES.
Câteva exemple de tarife pe linii în Pilatus PC-12
Prețurile de mai jos sunt orientative. Pentru a estima prețul călătoriei dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați pentru a stabili un deviz care să corespundă exact cererii dumneavoastră.
| De | A | Durată | Avion | Preț | Scaune | Preț pe pasager |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Paris | 🇨🇭 Geneva Cointrin | 1:10 | Pilatus PC-12 Turbopropulsoare | 7 950€ | 4 | 1 987€ |
| 🇬🇧 Londra | Paris | 1:15 | Pilatus PC-12 Turbopropulsoare | 9 600€ | 4 | 2 400€ |
| 🇮🇹 Milano Linate | 🇬🇧 Londra | 1:45 | Pilatus PC-12 Turbopropulsoare | 12 700€ | 4 | 3 175€ |
Aveți nevoie de o estimare a prețului?
Cerere devizCaracteristici comerciale ale Pilatus PC-12
Din 2017, avionul Pilatus PC-12 este primul avion monomotor Transport public în Franța și la nivel internațional, cu certificare pentru regulile de zbor instrumental (IFR) în modul monopilot. Acest model este renumit pentru siguranța sa, datorită unui cockpit modern echipat cu avionică de ultimă generație, care garantează gestionarea optimă a sistemelor în zbor.
Modelul Pilatus PC-12 este propulsat de o turbină Pratt & Whitney PT6A-67B, conferindu-i o viteză de croazieră de 500 km/h. Datorită performanțelor sale excepționale, este capabil să efectueze o gamă largă de misiuni: zboruri private de afaceri, transport aerian de marfă sau zboruri medicale de urgență.
Aeronava Pilatus PC-12 este echipat cu o ușă de marfă mare (1,35 m x 1,32 m), facilitând transportul de mărfuri voluminoase. Cabina sa spațioasă și presurizată poate găzdui până la 6 pasageri (+ 2 ca opțiune), oferind un confort optim pentru călătoriile pe distanțe scurte și medii. Datorită configurației sale modulare, pasagerii se pot bucura de scaune față în față, ideale pentru întâlniri de afaceri sau momente de relaxare în timpul zborului.
Una dintre caracteristicile distinctive ale Pilatus PC-12 este capacitatea sa de a permite accesul la cală și la bagaje în timpul zborului, o caracteristică foarte apreciată pentru călătoriile lungi și misiunile urgente.
Cu o autonomie de aproximativ 2.750 km, avionul Pilatus PC-12 poate traversa Europa fără constrângeri, oferind o mare flexibilitate pentru conexiunile rapide. În plus, datorită performanțelor sale aerodinamice, poate ateriza pe piste scurte de 700 de metri și chiar pe terenuri cu iarbă, fiind ideal pentru accesul la aerodromuri îndepărtate. În timp ce Pilatus PC-24un avion bimotor, oferă performanțe și mai avansate și este perfect adaptat zborurilor de afaceri de înaltă clasă și misiunilor care necesită viteză și autonomie mai mari.
Deși autonomia sa este limitată, avionul Pilatus PC-12 rămâne alegerea ideală pentru zboruri scurte sau rute regionale, datorită versatilității, fiabilității și capacităților sale pe tot terenul.
Estimati zborul dumneavoastră online și primiți oferta pe email.
Caracteristici tehnice ale Pilatus PC-12
Aparat
- Constructor PILATUS
- Model PILATUS PC-12
- Categorie Turbopropulsoare
- Începerea producției 2017
Dimensiuni
- Lungime 14,4 m
- Înălțime 4,26 m
- Deschidere 16,27 m
Informații practice
- Piloți 2
- Personal de bord Nu
- Scaune 4-8
- Volumul compartimentului pentru bagaje 1,07 m³
- Toaletă
Cabina
- Înălțimea cabinei 1,47 m
- Lățimea cabinei 1,52 m
- Lungime cabină 5,16 m
Performanțe
- Motorizare Pratt & Whitney Canada PT6
- Viteză de croazieră 500 km/h
- Viteză maximă 520 km/h
- Autonomie 2 900 km
- Distanța de decolare 800 m
- Distanța de aterizare 700 m
- Altitudine maximă de zbor 9144 m
Preț
- Preț de închiriere 2 500 €/ora
- Preț de achiziție 4 000 000 €
Descoperiți comparatorul nostru online
AEROAFFAIRES în cifre
Închiriere de avioane private
din 1991
20 000
aparate disponibile
45 000
zboruri asigurate
120 000+
pasageri
4,9/5
satisfacția clientului
100%
Compensare carbonică
Domeniu de acțiune al Pilatus PC-12
Mută punctul central pe hartă în funcție de poziția ta de plecare.
Avantaje cheie ale Pilatus PC-12
- Accesibilitate: Pilatus PC-12 poate ateriza pe peste 2.500 de aerodromuri din Europa, spre deosebire de un avion privat mai mare sau o aeronavă comercială mare.
- All-terrain: departe de dimensiunile aeronavelor militare mari, Pilatus PC-12 poate accesa cu ușurință și pistele scurte de la Londra -Fairoaks, Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret , Insula Yeu sau Saint-Tropez la Môle.
- Economic: Pilatus PC-12 este un avion de afaceri economic, în funcție de locul de plecare. Există aproximativ cincisprezece exemplare din această gamă de aeronave disponibile în Europa pentru transportul public. Este un pilon al lumii aviației, în special al aviației de afaceri.
- Polivalentă: Pilatus PC-12 este o aeronavă potrivită pentru mai multe tipuri de transport: pasageri, marfă, transport de marfă, misiuni de zbor cargo sau chiar transport medical și transport medical pentru zboruri EVASAN.
- Lider de piață: cu peste 1.750 de unități vândute în întreaga lume, Pilatus PC-12 este recunoscut pe scară largă ca fiind aeronava versatilă preferată în sectorul aviației private. Datorită soluțiilor sale inovatoareatrîn materie de siguranță, confort și performanță, Pilatus și-a consolidat constant poziția competitivă cu fiecare nouă iterație a aeronavei.
- Confort: cabina Pilatus PC-12 poate găzdui până la 12 pasageri, deși într-o configurație tipică oferă confort optim pentru 6 până la 8 pasageri. Cu o ușă de încărcare largă, pot fi încărcate chiar și obiecte voluminoase. Compartimentul pentru bagaje, accesibil din cabină chiar și în timpul zborului, este situat în partea din spate a aeronavei, oferind un spațiu practic.
Le Pilatus PC-12 în video
Aveți nevoie de o estimare a prețului?
Cerere devizO întrebare? Contactați echipa noastră
Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES
François-Xavier CLERC
Fondator AEROAFFAIRES
Experții noștri aerieni rămân la dispoziția dumneavoastră pentru a vă ajuta la fiecare etapă a rezervării dumneavoastră.
Mergi mai departe
Pilatus PC-12 un pic de istorie
The Pilatus PC-12introdus pe piață în 1994 de către producătorul elvețian Pilatus Aircrafts-a impus rapid ca una dintre cele mai populare aeronave turbopropulseurs din lume. Conceput pentru a satisface cererea tot mai mare pentru o aeronavă confortabilă, capabilă să opereze în condiții dificile, the Pilatus PC-12 a devenit o alegere preferată în rândul operatorilor aerieni și al pasagerilor care caută performanță și fiabilitate.
Dezvoltarea PC-12 datează din anii 1980, când Pilatus a început să studieze proiectarea unei aeronave versatile, economice, capabilă să decoleze și să aterizeze pe piste scurte. După mai mulți ani de cercetare și dezvoltare, primul prototip PC-12 a efectuat zborul inaugural în 1991, iar certificarea de tip a fost obținută în 1994.
De la lansarea sa, avionul Pilatus PC-12 s-a bucurat de un succes comercial excepțional, beneficiind de numeroase îmbunătățiri pentru optimizarea performanțelor sale, în special odată cu apariția Pilatus PC-12 NGXcare oferă o avionică de ultimă generație, performanțe sporite și un confort îmbunătățit al cabinei. PC-12 este, de asemenea, utilizat pe scară largă pentru misiuni speciale, cum ar fi transportul medical de urgență, supravegherea aeriană și operațiunile guvernamentale, datorită versatilității și capacității sale de a opera în medii complexe.
Pilatus PC-12: câteva anecdote recente și aspecte importante
Pilatus PC-12 a fost recent în atenția presei cu o serie de anecdote și evenimente care atestă popularitatea și inovațiile sale în aviația de afaceri.
Inovații tehnologice: lansarea PC-12 Pro
În martie 2025, Pilatus a prezentat PC-12 Pro, o versiune și mai sofisticată și inovatoare a turbopropulsorului său emblematic. Acest model încorporează cockpit-ul avansat Garmin G3000 PRIME, cu ecrane tactile HD, o interfață de zbor intuitivă și, mai presus de toate, un sistem revoluționar de aterizare automată în caz de probleme – o premieră pentru un turbopropulsor monomotor. Interiorul a fost, de asemenea, rafinat, inspirat de PC-24, iar vizibilitatea externă a fost îmbunătățită.
Recorduri de utilizare și succes mondial
PC-12 continuă să își afirme dominația: în 2024, a efectuat 8,8% din zborurile de afaceri din Statele Unite, adică 316 328 de decolări, devenind cea mai utilizată aeronavă de afaceri din țară. În 2023, aeronava a depășit 10 milioane de ore de zbor – o dovadă a fiabilității sale remarcabile și a longevității sale excepționale.
Cele mai importante evenimente recente
- Courchevel 2024: Un PC-12 a ținut prima pagină a ziarelor după un incident de aterizare pe faimoasa pistă montană, ilustrând provocările operațiunilor în terenuri extreme.
- Succes industrial cu 153 de aeronave livrate în 2024 de Pilatus și o creștere a veniturilor (+10,5%, sau 1,63 miliarde CHF).
- În august 2025, Pilatus a trebuit să suspende temporar livrările către Statele Unite din cauza unei taxe vamale de 39%, ceea ce a avut un impact asupra vânzărilor de PC-12 și PC-24.
Anecdote și curiozități
- Cea mai prolifică aeronavă din flota PC-12 a acumulat numai 35 000 de ore de zbor, iar 71 de aeronave au depășit fiecare 20 000 de ore, o dovadă a robusteții și versatilității sale.
- Interioarele versiunilor recente sunt proiectate de BMW Designworks pentru confort și stil de vârf, ceea ce le sporește atractivitatea pentru o clientelă exigentă.
Astfel, Pilatus PC-12 rămâne un punct de referință incontestabil în aviația privată și profesională, actualizat constant pentru a răspunde cerințelor de inovație, siguranță și confort ale aviației moderne.
Avantajele Pilatus PC-12 față de concurenții săi
Pilatus PC-12 în comparație cu Daher TBM 900/960
- Cabină mult mai mare și plafon înalt: mai mult confort pentru mai mulți pasageri, spațiu de mișcare, toalete separate: PC-12 surclasează TBM, care rămâne mult mai compact.
- Volum mai mare al sarcinii utile și al încărcăturii: PC-12 poate transporta mai multe bagaje, mai multă încărcătură și până la 9 pasageri în anumite versiuni, în timp ce TBM este limitat la 5 sau 6 pasageri și un portbagaj restrâns.
- Operațiuni versatile: Ideal pentru o gamă largă de misiuni (afaceri, medicale, transport, evacuări medicale etc.), PC-12 beneficiază de acces optim pe teren scurt și dificil.
- Economic pe termen lung: Chiar dacă TBM are o viteză de croazieră mai mare, PC-12oferă costuri/oră de zbor foarte competitive pentru o aeronavă de această capacitate.
De ce este Pilatus PC-12 un avion atât de special?
Pilatus PC-12 este remarcabil pentru capacitatea sa de a deservi altiporturi extrem de tehnice, în special în zone muntoase sau insulare, datorită performanțelor sale excepționale pe piste scurte sau dificile. PC-12 are capacități STOL (decolare și aterizare scurtă), ceea ce înseamnă că poate decola și ateriza pe piste relativ scurte. Este una dintre puținele aeronave private capabile să aterizeze pe altiporturi dificile, conferindu-i o versatilitate rară în aviația de afaceri. Este proiectat să opereze pe piste neasfaltate sau accidentate, iarbă sau pietriș, permițându-i să se apropie de destinații pe care majoritatea avioanelor private nu le pot atinge. PC-12 consumă cu 30 până la 40% mai puțin combustibil decât un turbopropulsor bimotor de dimensiuni echivalente, reducând considerabil costul pe oră de zbor. Datorită utilizării avionicii avansate (Garmin G3000 PRIME, vedere sintetică, TAWS, protecție împotriva gheții), PC-12 se numără printre cele mai sigure turbopropulsoare din lume.
Restricții de aterizare pentru PC-12 la Courchevel
Pilatus PC-12 nu poate efectua o aterizare comercială (transport public de persoane) pe altiportul Courchevel din cauza reglementărilor foarte stricte impuse de DGAC și a particularităților extreme ale locului. Pista de la Courchevel are o lungime de numai 537 de metri, cu o pantă record de 18,66%, iar altiportul este situat la o altitudine de peste 2 000 de metri, condiții care impun restricții tehnice și juridice foarte stricte privind siguranța zborurilor. Pentru transportul public, sunt acceptate doar câteva elicoptere bimotoare ușoare, reținute de companii special autorizate. Până în prezent, PC-12, care este o aeronavă monomotor, nu are o certificare specifică pentru transportul public de pasageri, spre deosebire de Alpine Airlines, cu aeronavele sale adaptate și echipajele sale calificate.