Bombardier: constructor aeronautic

Bombardier Aeronautică este un constructor aeronautic canadian, fondat de Grupul Bombardier.

Compania Bombardier este cunoscută, astăzi, pentru a fi un constructor aeronautic specializat în fabricarea de avioane private și construirea de avioane. Dar asta nu a fost întotdeauna cazul.

Această companie este una dintre liderii de piață în construcția de avioane alături de Airbus, Boeing, sau Embraer.

Vă dăm mai multe detalii despre istoria acestui constructor aeronautic, care a evoluat de-a lungul timpului în diverse industrii, precum și despre misiunile pe care compania le îndeplinește în prezent.

Bombardier astăzi :

Câteva cifre :

Bombardier este unul dintre liderii industriei aeronautice mondiale. Acest constructor are 4.900 de avioane în flota sa mondială și 1.200 de tehnicieni care lucrează, în întreaga lume, la construcția și întreținerea corectă a avioanelor Bombardier.

Gigantul american este prezent în peste 12 țări, cu nu mai puțin de 13.810 angajați, în 2021, care lucrează în fiecare zi la construcția de avioane private performante.

Un constructor de avioane de jeturi private angajat în jurul unor valori puternice :

Constructorul de avioane Bombardier a implementat 5 valori puternice, de la sosirea actualului CEO, Eric Martel, în 2020. Acestea sunt în esență o cultură corporativă care se întărește în jurul:

Bombardier conștientizat asupra acțiunilor de mediu

Pe drumul către decarbonizare!

Bombardier face parte din comitetul GAMA al marilor constructori de avioane (General Aviation Manufacturers Association) legat de mediu.

Scopul său este precis: a fi un jucător în lupta împotriva schimbărilor climatice și a limita emisiile generate de aviatie în general.

Și, pe bună dreptate, în 5 ani, a împuținat cu 50% consumul de kerosen non-renovabil. Compania Bombardier face o tranziție către din ce în ce mai mult combustibil durabil.

Bombardier pune un accent deosebit pe inovație în ceea ce privește avioanele care consumă din ce în ce mai puțin din punct de vedere energetic. Compania regândește multe elemente precum aerodinamica, dar și crearea de noi motoare.

În plus, pentru a merge până la capăt în lupta dusă de Bombardier, acesta susține numeroase proiecte, cum ar fi protecția pădurilor (de exemplu, în Mexic). Scopul fiind de a lupta cât mai mult împotriva poluării cu gaze cu efect de seră.

Istoria Bombardier: de la originile transportului pe Pământ la evoluția sa

Originile Bombardier

Schimbarea de direcție

Evoluția Bombardier

Începând din 1986, cu achiziția companiei Canadair, constructorul Bombardier își deschide în sfârșit ramura în industria aeronautică și aviația de afaceri.

Atunci se va apropria de spațiu aerian și se va construi programe aeronautice pentru transportul aerian. De asemenea, achiziționează mici constructori de avioane în dificultate pentru a-i remedia și a crește profiturile. Inițial, compania Short Brothers, apoi Learjet, și de asemenea, Havilland Canada.

Bombardier continuă lucrările companiilor sale noi cu avionul de afaceri. Atunci își începe călătoria în producția de avioane de afaceri cu fuselaj larg (Challenger) și alte programe de avioane, precum construcția avioanelor amphibii Bombardier 415 (pentru lupta împotriva incendiilor de pădure) în 1994.

În cele din urmă, grupul Bombardier se concentrează pe Learjets (cu același nume ca fostul companiei) și pe avioanele de afaceri numite Global, începând din 1993.

Aviatia Bombardier: misiunile sale în aeronautica din 1989 până în prezent

Reluarea activității vechilor companii

Începând din 1989, gama CJR (Canadair Regional Jet) este lansată. Acestea sunt birăctoare de 50 până la 100 de locuri, în funcție de modele. Aceste aparate sunt specializate în zborurile regionale. Ele sunt, astăzi, avioanele comerciale preferate pentru acest tip de călătorie.

În plus, unele dintre aceste CJR sunt, ulterior, modificate în avioane cargo pentru a permite transportul de mărfuri.

Apoi, o altă serie de avioane emblematice Bombardier apare: gama de avioane Learjet. Încă din anii 90, ele reinventează și îmbunătățesc aceste faimoase jeturi private pentru a le transforma în bijuterii de design. Cu un cost operațional redus, aceste avioane de afaceri oferă îmbunătățiri extinse precum:

Provocări de depășit

Mai multe provocări așteaptă echipele constructorului canadian.

În 1992, după achiziționarea constructorului britanic Havilland (parte din grupul Boeing), Bombardier se lansează în avioane birăctoare de 50 de locuri și bi-turbopropulsoare. Este singurul care se ocupă de acest tip de avioane regionale.

La scurt timp după, o nouă realizare este atinsă cu succes: Bombardier reușește să reducă considerabil poluarea sonoră a unui biturbopropulsor.

Acesta va fi numit „Q Series”; Q semnificând „silentios”.

Episodul C-Series

C-Series sunt avioane comerciale a căror creație a fost anunțată în 2008. Aceste avioane au devenit rapid cele mai sofisticate aparate din aviația comercială.

După câțiva ani de studii și creație, primul C-Series își face prima zbor în 2013. Numeroase comenzi de avioane sunt așteptate din partea companiilor aeriene. Este cazul companiei germane Lufthansa, care va comanda aproximativ șaizeci de avioane (pentru o estimare de 2 miliarde de dolari).

Bombardier se asociază, ceva mai târziu, în 2017, cu compania Airbus pentru a valorifica gama C-Series. Din păcate, constructorul Bombardier va fi obligat să se retragă din proiect din lipsă de resurse.

Redresarea Bombardier: o poveste dureroasă

Chiar dacă ați putut vedea Bombardier la un salon aeronautic, compania a devenit mai puțin prezentă în aer.

Până în 2020 și pe parcursul a 5 ani, compania canadiană a intrat într-un plan de redresare. Într-adevăr, datoriile constructorului s-au acumulat, iar pentru a păstra compania și a-i asigura un viitor, trebuie să se retragă din câteva proiecte și să uite livrările unor comenzi mari. De aceea, chiar și cu un succes răsunător al gamei C-Series, Bombardier a fost nevoit să renunțe la continuarea proiectului.

De asemenea, ramura Bombardier Transport a fost vândută către Alstom în februarie 2020. Acest lucru permite companiei să își reducă considerabil datoria.

În 2020, CEO-ul industriei se schimbă, iar Éric Martel preia conducerea companiei. Bombardier se concentrează activitatea, ca și alți constructori de avioane, doar pe avioanele de afaceri.

O pagină este întoarsă, alta se deschide, și aceasta a adus deja inovații remarcabile pentru universul aeronautic.

Strategii și acțiuni ale Bombardier astăzi

Bombardier are ca obiectiv să fie lider mondial în industrie: prin performanțele sale, prin valoarea pe care o aduce clienților și acționarilor săi și prin excelența operațională. Pe scurt, obiectivul nostru este să extindem performanțele excepționale ale produselor noastre și ale angajaților noștri talentați în întreaga noastră companie.Éric Martel, directorul general și președintele Bombardier.

Câteva cifre despre segmentul avioanelor private Bombardier

De mai puțin de doi ani, Bombardier a decis să se dedice exclusiv aviației de afaceri.

Cu siguranță veți avea ocazia să vedeți avioanele lor zburând deasupra pistelor pariziene, în cadrul salonului Bourget.

Provocarea a fost îndeplinită, după cum se poate observa din aceste cifre.

Cele 3 familii de avioane de afaceri

Concentrarea pe esențial este ceea ce își dorește Bombardier cu echipamentele sale aeronautice. Și pe bună dreptate, cu aproape 4.900 de aparate aflate în circulație, acest constructor este un lider de neratat în concepția avioanelor private, al căror renume nu mai trebuie dovedit.

Ei operează pe mai multe categorii de avioane private: Learjet, Challenger și Global. 

Gama Global oferă cele mai mari avioane de afaceri din flota aparatului grupului aeronautic.

Global 7500 este, de altfel, cel mai mare în circulație până în prezent, cu una dintre cele mai mari autonomie de zbor. Incluzând mai multe spații în interiorul unui singur avion, vă veți simți odihnit chiar și pentru un zbor pe distanțe lungi.

Flota de avioane Challenger sunt cele mai vândute jeturi ale Bombardier.

Acestea sunt combinări de inovații și tehnologii precum cel mai recent model al lor, Challenger 3500. Acest ultim model ar trebui să zboare în 2022 și prezintă caracteristici incredibile.

În cele din urmă, Learjet 75 Liberty reunește confortul călătoriilor, respectând în același timp cele mai stricte standarde de siguranță din sectorul aeronautic. Acest lucru îl face un jet indispensabil pe piață.

Diferitele site-uri Bombardier

Cine spune că trebuie să furnizeze avioane, spune neapărat și despre fabrici cu ritmuri puternice pentru a le produce.

Compania canadiană are sediul social în Montreal. Principalele fabrici pentru diferitele avioane Bombardier se află în Quebec. Acestea numără 4, dintre care cele 2 principale sunt:

Alte fabrici completează familia și lucrează la părți și componente specifice ale avionului, precum aripile sau carenajul, de exemplu. De asemenea, pentru întreținerea aeronautică sau urmărirea clienților. Aceste locuri se extind internațional, în peste zece țări.

La AEROAFFAIRES, suntem încântați să colaborăm și să vă oferim avioane private Bombardier. Pentru a afla mai multe și pentru a rezerva zborul, completați oferta online sau luați legătura cu noi la +33(0)1 44 09 91 82.

  • Care sunt jeturile private Bombardier?

    Aeroporturile private Bombardier sunt cunoscute prin 3 game de vârf:

    • Global, cum ar fi Global 7 500
    • Challenger, cum ar fi Challenger 3 500
    • Learjet, cum ar fi Learjet 40 sau Learjet 75
  • Cum încearcă Bombardier să își reducă impactul asupra mediului?

    Bombardier este un actor foarte dinamic în materie de inovație. Acest constructor de avioane inovează constant pentru a încerca să reducă la maximum amprenta sa de carbon și consumul de kerosen. De asemenea, investește în numeroase proiecte de mediu.

  • Care sunt avantajele jeturilor private Bombardier?

    Aeroporturile private Bombardier sunt renumite pentru:

    • autonomia lor mare, precum Global 7 500
    • tehnologia lor, asemănătoare cu Challenger 3 500
    • normele lor de siguranță