De la 16 la 22 iunie 2025, expozițiaaéroport du Bourget a întâmpinat încă o dată lumea aeronautică în toată diversitatea sa. Organizată de SIAE, filială a GIFAS (Groupement des Industries Françaises Aéronautiques et Spatiales), această 55ᵉ ediție a Salonului aeronautic internațional de la Paris și-a confirmat rolul de platformă globală pentru inovare, contracte industriale și dialog strategic.

Un salon structurat: profesioniștii urmați de publicul larg
Salonul s-a desfășurat în formatul său obișnuit: de la 16 la 19 iunie pentru profesioniștii din industrie, iar de la 20 la 22 iunie pentru publicul larg.
Cifre-cheie
Ediția 2025 a salonului a înregistrat un nivel foarte ridicat de participare:
- 2 498 de expozanți din 48 de țări
- 292.579 de vizitatori, dintre care
- 127.312 profesioniști,
- 165.267 public larg
- 150 de aeronave civile și militareexpuse
- 1.850 de jurnaliști acreditați, reprezentând 75 de țări
- 322 de delegații oficiale din peste 100 de țări
- 13 miniștri și secretari de stat francezi prezenți
- Inaugurarea oficială de către președintele francez
- 300 de start-up-uri din 21 de țări
- Contracte semnate în valoare de aproximativ 150 de miliarde de dolari
Aceste cifre confirmă statutul Le Bourget ca unul dintre cele mai importante evenimente industriale și strategice din lume.
Teme în concordanță cu problemele zilei
Salonul și-a structurat conținutul în jurul a cinci teme-cheie:
- Apărare: prezența puternică a producătorilor și a delegațiilor militare
- Spațiul: prezentarea ambițiilor europene și a noilor constelații
- Tranziția energetică: programe de decarbonizare, avioane ușoare electrice, combustibili sustenabili etc
- Inovare tehnologică: aeronave hibride, automatizare, materiale avansate etc
- Suveranitate industrială: sectoare europene, independență tehnologică, relocalizarea expertizei
Activitate economică stabilă și concentrată
Pe plan economic, anunțurile au fost numeroase, dar au fost concentrate pe câțiva actori dominanți.
- Airbus 846 de comenzi, opțiuni și angajamente anunțate, dintre care 250 de comenzi ferme
- Boeing segmentul mediu-curier: 356 de anunțuri, în principal în segmentul mediu-curier
- Volumul total al comenzilor semnate se apropie de 150 de miliarde de dolari
Companiile aeriene din Golf și Asia-Pacific au fost printre cele mai active pe rutele lung-curier.
Inovații marcante pe pistă
Printre cele mai urmărite aeronave:
- Rafale de la Dassault, prezentat într-o versiune navală cu rezervoare de combustibil integrate (CFT)
- UAV-ul Aarok de la Turgis & Gaillard, un program MALE 100% francez
- Girodyne Racer de laAirbus Helicopters, tehnologie hibridă rotor-aeronavă
- Demonstrații de aeronave civile 100% electrice, care ilustrează progrese concrete către o aviație curată
- Paris Air Lab: platformă imersivă privind IA, VR, securitatea cibernetică și clima, care demonstrează tehnologiile viitoare pentru mobilitatea durabilă


Ocuparea forței de muncă, formarea și transferul de competențe
Le Bourget rămâne un loc atractiv pentru profesiile aeronautice:
- „Avion des Métiers”: un spațiu imersiv care permite vizitatorilor să descopere diferitele meserii, de la mecanici de fuselaj la analiști de date
- Mai mult de 40 de școli, CFA-uri, universități și centre de formare la fața locului
- Numeroase oportunități de recrutare, în special pentru IMM-urile din sector
- Locuri de muncă, conferințe și demonstrații pe parcursul zilelor profesionale
Occitanie, o vitrină regională pentru industrie
Regiunea Occitanie, prima regiune aeronautică din Europa, a fost în centrul atenției cu un pavilion care a reunit 48 de întreprinderi. Expertiza acestora a evidențiat soluțiile locale în materie de propulsie electrică, proiectare cu emisii reduse de carbon, software de simulare și întreținere predictivă.
Rolul strategic al aviației de afaceri, evidențiat deEBAA France
La Salonul aeronautic de la Paris din 2025, Franța aEBAA France a reafirmat rolul decisiv al aviației de afaceri în ecosistemul aviatic francez. Prea adesea redusă la o caricatură, această ramură a transportului aerian joacă un rol în coeziunea teritorială, continuitatea economică și utilitatea operațională. În multe regiuni – cu puține sau deloc servicii regulate – aviația de afaceri este singura legătură directă cu centrele de decizie, siturile industriale sau partenerii strategici.
Sondajul FNAM/UAF publicat recent arată că 70% dintre francezi cred în capacitatea sectorului de a reuși tranziția ecologică și că 61% dintre aceștia văd deja semne concrete: modernizarea flotei, utilizarea tot mai frecventă a combustibililor sustenabili (SAF), inovații la bord. Aviația de afaceri, care este mai flexibilă, joacă adesea un rol de pionierat. Unele companii aeriene operează deja zboruri cu 100% SAF, depășind obiectivele europene.
EBAAcitationFrance solicită o strategie politică structurantă pentru a construi o adevărată industrie SAF în Franța și în Europa, cu investiții pe măsura ambițiilor sale. După cum arată cifrele, 80% dintre francezi consideră că o viață fără transport aerian ar face ca regiunile lor să fie și mai izolate. Prin urmare, este esențial să se recunoască rolul util, ales și responsabil al aviației de afaceri în dezvoltarea regională și competitivitatea întreprinderilor.
AEROAFFAIRESo nouă abordare, direct legată de evoluția sectorului
Din 1991, AEROAFFAIRES a însoțit transformarea aviației de afaceri cu rigoare, agilitate și angajament. Urmărim îndeaproape inovațiile prezentate la Le Bourget: tehnologii cu emisii reduse de carbon, aeronave de nouă generație, actori emergenți în domeniul mobilității aeriene.
Tot prin intermediul acestui tip de eveniment ne perfecționăm selecția de operatori parteneri și ne consolidăm expertiza pentru a anticipa nevoile dumneavoastră.