Ați văzut un mic avion privat de vânzare? Sunteți tentat de o călătorie dus-întors cu avionul dvs. de afaceri? Dacă v-ați hotărât să faceți pasul cel mare și să cumpărați o aeronavă, fie ea de linie sau privată, probabil că vă confruntați cu o mare întrebare: pe care să o alegeți? Desigur, totul depinde de nevoile dumneavoastră, de așteptările dumneavoastră și de flexibilitatea bugetului dumneavoastră. O aeronavă la mâna a doua nu va costa la fel ca una nouă.
Vă prezentăm modelele de aeronave comercializate după 2018 și vă oferim prețul acestor aeronave noi. De asemenea, facem câteva comparații cu modele mai vechi.
Piața aviației private este dominată de Europa și Statele Unite, care reprezintă împreună aproape 80% din flota mondială de avioane, dar este, de asemenea, din ce în ce mai competitivă. După cum veți vedea, multe dintre cele mai luxoase avioane private care vor apărea în 2019 și 2020 nu sunt produse de Airbus sau Boeing, care sunt cunoscute mai ales pentru avioanele lor de linie.
Așadar, iată o listă care include modele de avioane de pasageri, avioane de linie disponibile pentru închiriere privată și avioane private.
Prețul unui avion de pasageri nou
Intrarea în serviciu: 1970
Raza de acțiune: 2.700 km
Capacitate: 5 pasageri
Observații: Beechcraft Baron 58 este cu siguranță cel mai popular avion bimotor cu piston din lume. Poate transporta până la 5 pasageri la 370 de kilometri pe oră. Există încă din anii 1970 și a fost modificat de mai multe ori de atunci.
Preț: 1,4 milioane de euro
Punere în funcțiune: 2011
Raza de acțiune: 3.000 km
Capacitate: 5 pasageri
Notă: cea mai râvnită versiune a TBM, TBM 900, este disponibilă din 2019.
Preț: de la 1,5 milioane de euro

Prețul unui nou avion privat ușor
Punere în funcțiune: 2009
Raza de acțiune: 3.600 km
Capacitate: 6 pasageri
Observații: acest model deEmbraer poate acoperi distanțe lungi pentru un avion privat ușor.
Preț: 8 milioane de euro
Punere în funcțiune: 2008
Raza de acțiune: 2.200 km
Capacitate: 4 pasageri
Observații: Au existat mai multe versiuni din 2008. Cea mai recentă este Phenom 100EV, lansată în 2018.
Preț: 4,5 milioane de euro

Punere în funcțiune: 2015
Raza de acțiune: 1,300 km
Capacitate: 6 pasageri
Notă: cea mai recentă versiune este HondaJetElite, perfect adaptată pentru aviația de afaceri și cu o creștere de 17% a autonomiei. Se vinde pentru 5 milioane de euro sau mai mult.
Preț: 4,5 milioane de euro
Prețul unui nou avion de afaceri de cursă medie
Dacă doriți să cumpărați un avion de afaceri pentru zboruri medii sau turistice, vă recomandăm gama Cessna.

Punerea în funcțiune: 2019
Raza de acțiune: 6,300 km
Capacitate: 12 pasageri
Note: Este disponibil pentru închiriere din 2020 și include unele progrese digitale, cum ar fi accesul Wi-Fi și radioul prin satelit. Un alt model dezvoltat în paralel, Cessna Citation Hemisphere, a fost în cele din urmă suspendat.
Preț: 25 de milioane de euro
Intrare în serviciu: 2019
Raza de acțiune: 4.500 km
Capacitate: 12 pasageri
Observații: Aceasta este o versiune îmbunătățită a modelului Legacy 500, pe piața închirierilor din 2019. Principalii săi concurenți sunt Gulfstream G280 și Bombardier Challenger 350 .
Preț: 30 de milioane EUR
Intrare în serviciu: 2020
Raza de acțiune: 3.700 km
Capacitate: 9 pasageri
Observații: inspirat de Legacy 450, poate depăși 800 de kilometri pe oră, economisind timp și făcând din acest model unul dintre cele mai rapide din categoria sa. Acesta urmează să sosească în 2020.
Preț: 17 milioane de euro
Prețul unui nou avion de afaceri pentru zboruri lung-curier
Punere în funcțiune: anii 2000
Raza de acțiune: 11,300 km
Capacitate: 16 pasageri
Note: Acesta este unul dintre cele mai avansate avioane cu rază lungă de acțiune. A fost înlocuit recent de Global 7500.
Preț: 45 de milioane de euro
Punere în funcțiune: 2019
Autonomie: 13.000 km
Capacitate: 19 pasageri
Observații: Se află în concurență cu Gulfstream G700, dar are avantajul de a fi produs deja 30 de modele în 2019.
Preț: 65 de milioane de euro

- Gulfstream G700
Punere în funcțiune: 2021
Raza de acțiune: 13.000 km
Capacitate: 19 pasageri
Note: concurează cu Global 7500 și urmează modelul G650 și G650ER. Este unul dintre cele mai mari avioane private din lume.
Preț: 68 de milioane de euro
- Dassault Falcon 6X
Punere în funcțiune: 2022
Raza de acțiune: 10.000 km
Capacitate: 16 pasageri
Note: Cunoscut anterior pentru avioanele sale militare și de luptă Rafale, Dassault va introduce de data aceasta un avion privat conceput pentru călătorii de afaceri. Primul zbor este programat pentru 2021, cu intrarea în serviciu în 2022. Aeronava Falcon 6X va putea atinge viteze de până la 1.000 km/h.
Cabina sa premiată – cea mai largă și cea mai înaltă din lume – oferă standarde de spațiu, confort, productivitate și siguranță care stabilesc noi repere în segmentul avioanelor de afaceri cu rază lungă de acțiune.
Eric Trappier, CEO al Dassault Aviation, comentează Falcon 6X.
Preț: 40 de milioane de euro
Prețurile celor mai recente aeronave comerciale cu curse medii și lungi și ale versiunilor lor private (2018-2022)
Dacă sunteți interesat de zborurile pe distanțe medii și lungi, lectură plăcută.
De laAirbus
- Airbus A350-1000
Punere în funcțiune: 2019
Autonomie: 14,700 km
Capacitate: 366 de pasageri
Observații: creat inițial pentru a concura cu Boeing 777-300ER, performanțele lor sunt similare. Acum este în concurență cu Boeing 777-X.
Preț: 330 de milioane de euro
- Airbus A321neo (neo pentru noua opțiune de motorizare)
Punere în funcțiune: 2019
Autonomie: 9.000 km
Capacitate: 244 de pasageri
Note: Programul neo a fost creat pentru a îmbunătăți eficiențaA320, permițându-i să își reducă consumul de combustibil cu 15%.
Adesea eclipsat deAirbus 320, l’Airbus 321 este un avion de linie cu o capacitate mai mare și un confort mai mare decât neo. Concurentul său direct este Boeing 737 Max. Airbus lucrează constant la îmbunătățirea modelelor sale;A321XLR va fi în curând pe piață.
Preț: 117 milioane de euro

Airbus ACJ320neo (ACJ pentru Airbus Corporate Jets)
Intrare în serviciu: 2018
Autonomie: 11.000 km
Capacitate: 25 de pasageri
Note: Airbus Corporate Jets este o filială aAirbus care comercializează opt avioane de afaceri. ACJ320neo este unul dintre cele mai populare.
Preț: 85 de milioane de euro
La Royal International Air Tattoo din 2019, Airbus a prezentat, de asemenea, conceptul său pentru un avion futurist. Supranumit Bird of Prey, acesta este un avion electric hibrid.
De la Boeing
- Boeing 787-10
Intrare în serviciu: 2018
Autonomie: 12.000 km
Capacitate: 336 pasageri
Observații: Cunoscut și sub numele de Dreamliner, acesta este cel mai eficient model din familia 787.
Preț: 265 de milioane de euro
- Boeing 737 Max 10
Punere în funcțiune: 2018
Raza de acțiune: 6,100 km
Capacitate: 230 de pasageri
Note: Boeing lansează generația 737 Max în 2017, cu motoare mai mari și mai eficiente decât modelele anterioare.
Preț: 123 de milioane de euro

- Boeing BBJ Max 7 (BBJ pentru Boeing Business Jets)
Intrare în serviciu: 2019
Autonomie: 13.000 km
Capacitate: 19 pasageri
Note: Acesta este un model construit pentru a îmbunătăți consumul de energie cu 13% și poluarea fonică cu 40% comparativ cu modelul inițial BBJ, bazat pe un 737. A nu se confunda cu BBJ 777-X, un model programat pentru 2020.
Preț: 90 de milioane de euro
Concurenți internaționali
- Embraer E195-E2
Punere în funcțiune: 2018
Autonomie: 4.800 km
Capacitate: 120 de pasageri
Notă: compania aeriană braziliană a lansat primele sale modele EJet E-2 în 2016.
Preț: 55 de milioane de euro

- Comac C919
Intrare în serviciu: 2021
Autonomie: 5.000 km
Capacitate: 190 de pasageri
Note: Acesta este un avion de linie cu două motoare fabricat de un producător chinez. Primul zbor a avut loc în 2017, iar intrarea în serviciu este programată pentru 2021.
Preț: 46 de milioane de euro
- Irkut MC-21 300
Punere în funcțiune: 2021
Raza de acțiune: 6,300 km
Capacitate: 168 de pasageri
Observații: Acesta este un alt avion de pasageri bimotor, de data aceasta de la un producător rus. Aeronava este în prezent în curs de certificare, dar aproape 300 de comenzi au fost deja rezervate.
Preț: 82 de milioane de euro
- Mitsubishi Space Jet 90
Punere în funcțiune: 2021-2022
Raza de acțiune: 3.000 km
Capacitate: 78 de pasageri
Observații: cunoscut anterior sub numele de MRJ(Mitsubishi Regional Jet), acest nou model de aeronavă ar trebui să reducă consumul de combustibil cu 20%. Anunțat inițial pentru 2021, acesta ar putea fi lansat în cele din urmă în 2022.
Preț: 43 de milioane de euro
Pentru a termina
Evenimentele recente au avut un impact major asupra majorității companiilor aeriene. În primul rând, putem observa că, odată cu criza ecologică, producătorii se gândesc la modalități de a reduce consumul de combustibil al aeronavelor lor.
Mai mult, ca răspuns la epidemia de Covid-19, Airbus a repus în vânzare patru aeronaveatre A320neo și două A321neo, destinate inițial companiei Air Asia. Aceste comenzi, ca și multe altele, au fost anulate, ceea ce va duce probabil la o reducere a anumitor prețuri.
În cele din urmă, nu uitați că prețurile menționate nu includ costurile de întreținere, exploatare și organizare a echipajelor avioanelor private, care sunt substanțiale. Nu este neobișnuit ca costurile auxiliare anuale să ajungă la 350 000 EUR pe lângă prețul aeronavei. Dacă vă gândiți deja cum să reduceți aceste costuri, ați putea încerca să închiriați sau să împărțiți proprietatea avionului dvs. privat după ce l-ați cumpărat. Alternativ, atunci când nu utilizați avionul de afaceri, îl puteți lăsa în administrarea unei companii aeriene private, care va zbura cu avionul dumneavoastră atunci când nu îl utilizați.
Pentru a afla mai multe, consultați articolele noastre comment acheter un avion ? acheter ou louer un jet privé, quelle solution choisir ?
Dacă preferați să începeți prin a închiria un avion privat, contactați-ne pentru a vă rezerva zborul.