NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Provocările cu care se confruntă industria aeronautică în contextul dezvoltării durabile

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Așa cum ne-a reamintit ultima controversă privind avioanele private, dezvoltarea durabilă este una dintre cele mai importante probleme ale secolului XXI. Pur și simplu, suntem cu toții preocupați de dezvoltarea durabilă și de modul în care societatea noastră are un impact asupra mediului. Pentru industria aeronautică, respectul pentru mediu este un factor important în dezvoltarea tehnologică a aeronavelor de mâine. Dar cum putem atinge obiectivele de decarbonizare pentru 2050? Care sunt provocările cu care se confruntă industria aerospațială în ceea ce privește dezvoltarea durabilă?

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
sursa: freepik

Starea actuală a industriei aeronautice

Industria aeronautică în cifre

Potrivit GIFAS, industria aerospațială din Franța are o cifră de afaceri de 55,2 miliarde de euro. De la 1 ianuarie 2022 până astăzi, 8 septembrie 2022, industria aeronautică a generat vânzări în valoare de 34,79 miliarde de euro. În plus, 170 de milioane de pasageri sunt transportați în fiecare an în Franța.

În ceea ce privește impactul său asupra mediului, industria generează 660 de milioane de tone de CO2 pe an, reprezentând 3% din emisiile globale. Din această cifră, știm că aproximativ 99% din emisiile companiilor aeriene și aproximativ 50% din emisiile aeroporturilor sunt legate de consumul de combustibil.

Obiectivele aviației în materie de dezvoltare durabilă

Obiectivul pentru 2050 este decarbonizarea aviației. Cu alte cuvinte, miza este mare. Avioanele vor trebui să găsească un alt tip de combustibil pentru a le alimenta. În prezent, toate zborurile aviației civile sunt alimentate cu combustibili fosili. Cu toții suntem familiarizați cu parafina clasică. Aceasta din urmă a fost supusă unor taxe ridicate în ultimele luni și, fără îndoială, va continua să fie supusă unor astfel de taxe în anii următori.

Conform cifrelor prezentate mai sus, prima soluție este utilizarea SAF: Sustainable Aviation Fuel. Această alternativă la combustibilii fosili convenționali a fost deja dezvoltată și testată pe aeronave comerciale. Dar nu este încă utilizată de majoritatea populației. Atunci de ce nu este utilizat pe scară largă?

Utilizarea SAF în industria aeronautică

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
sursa: pixabay

Beneficiile utilizării SAF

FAS reprezintă un avantaj major pentru dezvoltarea durabilă în industria aviatică. Acest tip de combustibil a fost deja dezvoltat și poate fi utilizat fără riscuri. Acestea sunt doar câteva dintre avantaje:

  1. Producția SAF reciclează emisiile de CO2.
  2. Reducerea microparticulelor eliberate în timpul utilizării: atunci când se utilizează SAF, există o reducere de 90% a particulelor, un punct bonus pentru calitatea aerului.
  3. Eficiența energetică: eficiența energetică a utilizării FAS este cu 3% până la 1,5% mai mare decât cea a unui combustibil convențional.
  4. utilizarea de materiale regenerabile: principalele materiale utilizate pentru fabricarea FAS sunt :
  • Ulei vegetalde gătit
  • Deșeuri municipale
  • Zaharuri
  • Biomasă
  • Deșeuri de lemn
  • Alge marine

Dezavantajele FAS

Principalul dezavantaj al FAS este prețul său. După cum s-a menționat mai sus, deși FAS este funcțional, acesta nu este utilizat pe scară largă. Cu toate acestea, utilizarea pe scară largă a produsului i-ar permite să beneficieze de economii de scară și să aibă un preț competitiv față de combustibilul convențional.

Din păcate, nu este cazul. SAF este mai scump decât parafina convențională, deci va exista o creștere a prețului pentru pasageri. Dacă companiile aeriene nu sunt de acord să își reducă marjele, riscul de a deveni mai puțin competitive, în special pe piața low-cost, este prea mare. Piața care ar putea acomoda cel mai bine FAS este piața avioanelor private. Consumatorul unui avion privat este mai probabil să plătească un preț mai mare pentru zborul său decât un consumator al unei companii aeriene low-cost.

Un alt dezavantaj major al FAS este distribuția sa. Acesta nu este distribuit în toate aeroporturile. Acesta este utilizat în principal în aeroporturile din America de Nord și Europa. Chiar dacă multe aeroporturi mari dispun de sisteme FAS, având în vedere că utilizarea FAS nu este încă populară în rândul tuturor companiilor aeriene importante, acestea sunt inevitabil mai puține în aeroporturi și FBO-uri. Cei care nu le au trebuie să își transforme structurile pentru a le distribui. În plus, FAS nu poate fi depozitat în același mod ca și combustibilul convențional. Nu există o soluție magică la toate aceste dezavantaje. Mai multe companii aeriene trebuie să treacă la FAS și să pregătească terenul pentru consumul pe scară largă.

Aviația trebuie să facă față provocărilor dezvoltării durabile

Deși principala provocare a dezvoltării durabile în aviație o reprezintă emisiile de combustibil, există și soluții mai durabile pentru infrastructură, echipamente de bord, tehnici de pilotaj etc.

Infrastructuri care răspund provocărilor dezvoltării durabile

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
sursa: pixabay

În primul rând, infrastructura.

De fapt, amprenta de carbon a aeronauticii ia în considerare și infrastructura și clădirile în general, care ajută la menținerea traficului în mișcare.

De exemplu, pe pistă, folosim în prezent mult mai multe vehicule care funcționează cu gaz verde sau electricitate pentru a transporta pasageri, valize și alte tipuri de transport care necesită un vehicul. De asemenea, asistăm la apariția unor infrastructuri aeroportuare mai autosuficiente din punct de vedere energetic, realizate din materiale mai durabile. De asemenea, există programe de conservare a florei și faunei din jurul aeroporturilor. La AEROAFFAIRES, partenerul nostru ecotree, cu care colaborăm îndeaproape, desfășoară acest tip de acțiuni durabile.

Rolul tehnologiei în aviația durabilă

pilotarea ecologică este o altă soluție la emisiile excesive. Această tehnologie se bazează pe un concept simplu: asigurarea faptului că aeronava este pilotată într-un mod mai puțin poluant. Pentru a realiza acest lucru, pilotarea ecologică utilizează o tehnologie care calculează fluctuațiile din mediul extern și definește un mod de zbor mai puțin consumator de combustibil. Cu alte cuvinte, aeronava trebuie să depună mai puțin efort pentru a manevra în mediul său.

Alte dezvoltări care includ tehnologia includ proiecte pentru aeronave electrice hibride sau alimentate cu hidrogen, cum ar fi Alice, Voltaero sau FlyZero.

Mai puțină greutate pentru mai puține emisii

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
sursa: pixabay

Pentru a reduce emisiile în aviație, uneori trebuie să gândești logic. Greutatea face aeronavele mai grele și, inevitabil, crește consumul de combustibil pentru a compensa acest lucru în timpul zborului. Acesta este motivul pentru care greutatea scaunelor este acum proiectată pentru a fi redusă semnificativ. În general, materialele utilizate în prezent în construcția aeronavelor sunt cu 20% mai ușoare decât cele utilizate anterior.

În concluzie, schimbările legate de provocările dezvoltării durabile devin din ce în ce mai vizibile și tangibile în industria aeronautică. În special, progresul acestora va fi rezultatul investițiilor din partea guvernului, investitorilor, companiilor aeriene și consumatorilor deopotrivă.

La AEROAFFAIRES vă stăm la dispoziție 24/7 pentru a răspunde solicitărilor dumneavoastră de zbor la jet privé. Pentru mai multă anticipație, rezervați-vă acum următoarea călătorie. Echipa noastră vă stă la dispoziție la telefon: 33144099182 sau prin e-mail : charter@aeroaffaires.com. De asemenea, vă puteți face devis en ligne pentru a obține o estimare de preț pentru zborul dvs. privat.