NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE IARNĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Repatrierea unui corp în Algeria: etape, prețuri, termene

Închiriere de avioane private
din 1991

20 000
aparate disponibile

45 000
zboruri asigurate

120 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Tocmai ați pierdut o persoană dragă și trebuie să organizați repatrierea rămășițelor sale în Algeria. Într-un moment atât de dureros, formalitățile pot părea greoaie: ce autorizații trebuie obținute, ce documente trebuie furnizate, care este costul repatrierii pe calea aerului și cum pot fi respectate ultimele dorințe ale decedatului?

Companiile aeriene comerciale nu permit întotdeauna transportul rămășițelor pământești, iar familiile sunt adesea dezorientate când se confruntă cu complexitatea administrativă și logistică. Cu toate acestea, fiecare etapă trebuie parcursă cu rigurozitate, astfel încât înmormântarea în Algeria să poată avea loc rapid și cu demnitate.

De mai bine de 30 de ani, AEROAFFAIRES ajută familiile să organizeze repatrierile funerare pe calea aerului în Algeria, colaborând cu autoritățile consulare, prefecturile și operatorii certificați. Acest articol vă ghidează pas cu pas, detaliind formalitățile administrative, condițiile de transport, costurile la care trebuie să vă așteptați și termenele medii.

Obținerea autorizației de transport al unui cadavru pentru înmormântare în Algeria :

Autorizația de transport al unui cadavru este un document care permite cetățenilor algerieni decedați în Franța să fie înmormântați în țara lor de origine.

Vă rugăm să rețineți că, pentru a obține această autorizație, este necesară o declarație prealabilă care să confirme identitatea și naționalitatea subiectului algerian. Din iulie 2024, decretul nr. 2024-790 din 10 iulie 2024, care a intrat în vigoare la 11 iulie, a adus clarificări importante legislației franceze în materie funerară.

Cine eliberează autorizația de transport al corpului?

Atunci când are loc un deces și pentru repatrierea unui corp în Algeria, trebuie obținute două autorizații pentru transportul corpului decedatului:

  • una, eliberată de prefectura departamentului în care a fost închis sicriul.
  • cealaltă, eliberată deambasada sau consulatulalgerian.

Știri utile (2024)

  • Decretul reformulează modalitățile de autorizare a transportului cadavrelor pentru a pune în acord textul cu noile dispoziții privind termenele de înhumare/cremation. Sistemul în sine nu a fost modificat, dar formularea a fost clarificată.
  • Plăcile funerare de pe sicrie nu mai trebuie gravate. O metodă alternativă este acceptată, cu condiția ca detaliile (nume, prenume, anul decesului etc.) să fie înregistrate într-un mod durabil.
  • În ceea ce privește sigilarea sicriului, decretul permite utilizarea altor procedee decât sigiliile de ceară, atât timp cât sunt asigurate inviolabilitatea și marca autorității administrative.

Care sunt organizațiile pe care trebuie să le contactez pentru a obține autorizația de a transfera cadavrul pe calea aerului?

Autorizațiile pentru transferul cadavrului trebuie solicitate de la prefectura departamentului în care a avut loc decesul.

Autorizația pentru închiderea sicriului trebuie solicitatăambasadei sau consulatuluialgerian.

Ce documente trebuie să furnizez pentru a obține autorizația de transfer al corpului?

Pentru autoritățile franceze, familia decedatului trebuie să furnizeze :

  • cererea de autorizație de transfer al corpului într-o țară străină
  • certificatul de deces +autorizația de închidere a sicriului (acestea sunt furnizate de Mairie la declararea decesului)
  • certificatul de deces +certificatul de non-contagiozitate (furnizat de medic sau de unitatea sanitară);
  • certificatul de non-epidemie (furnizat de Agenția Regională de Sănătate) împreună cu certificatul de non-contagiune
  • actul de identitate al persoanei decedate.

Pentru autoritățile algeriene, vor fi necesare următoarele documente:

  • cererea de autorizare pentru transferul cadavrului trimisă consulatului sau ambasadei
  • exemplarul original al certificatului de deces (furnizat de primăria franceză)
  • autorizația de înmormântare (eliberată de președintele Adunării Comunale a Poporului Algerian)
  • certificatul medical de necontagiozitate (eliberat de medicul din Franța)
  • autorizația de transport al defunctului (eliberată de prefectura franceză, a se vedea mai sus)
  • livretul de familie al defunctului
  • documentele de identitate ale defunctului.

Cât costă repatrierea unui cadavru în Algeria cu avionul?

Costul repatrierii unui corp în Algeria cu avionul variază. Acesta depinde de :

  • locul decesului și destinația;
  • serviciul necesar (tipul de avion, bilete de avion pentru familia care însoțește decedatul);
  • greutatea sicriului

Prețurile pentru repatrierea (costurile de transport) unui corp din Franța în Algeria variază între 15 000 și 20 000 de euro.

Plătite de guvernul algerian (2023-2024)

O nouă regulă importantă de care trebuie să țineți cont:

În aprilie 2024, Ministerul algerian al Afacerilor Externe a precizat că cheltuielile de repatriere ale algerienilor decedați în străinătate vor fi acoperite de stat, în conformitate cuarticolul 72 din Legea finanțelor pentru 2023.

  • Această acoperire se aplică indiferent de statut (rezident, nerezident, ilegal).
  • Aceasta acoperă: transportul aerian către Algeria, transportul terestru în țara de deces, procedurile preliminare (toaleta mortuară, sicriul) și costurile administrative.

Ce condiții trebuie îndeplinite pentru transferul unui cadavru pe calea aerului?

Este interzis transportul aerian al unui cadavru înainte de internare.

Defunctul trebuie așezat într-un sicriu în zona în care a avut loc decesul. Sicriul trebuie, de asemenea, să fie sigilat și etanș.

Unele companii aeriene aplică, de asemenea, reglementări stricte privind îngrijirea cadavrului.

Ce tip de sicriu trebuie utilizat pentru repatriere?

Un sicriu etanș este obligatoriu pentru transportul funerar în Algeria.

Acesta este un sicriu din metal, zinc sau aluminiu, plasat într-un sicriu tradițional. Un filtru purificator este plasat pe capacul metalic pentru a neutraliza gazele produse de descompunerea cadavrului. Acest filtru trebuie să respecte standardele IATA (Asociația Internațională de Transport Aerian), în caz contrar corpul neputând fi transferat.

În plus, în sicriu poate fi introdusă o fereastră sau un mic hublou, pentru a permite rudelor apropiate ale defunctului să vadă corpul înainte de înmormântare.

În sfârșit, sicriul trebuie să aibă o grosime de cel puțin 22 mm pentru a respecta standardele.

Cum pot planifica repatrierea cu avionul către Algeria?

Dacă persoana decedată nu și-a planificat în prealabil înmormântarea prin încheierea unei polițe de asigurare, a unei polițe de înmormântare, atunci costurile suportate vor fi suportate de rudele cele mai apropiate.

Pe de altă parte, dacă persoanadecedată și-a organizat și pregătit înmormântarea (prin încheierea unei asigurări de deces, alegerea metodei de înmormântare – cenușă sau monument funerar, alegerea unui director de pompe funebre sau a unei case funerare), atunci repatrierea corpului în Algeria poate fi acoperită.

Repatrierea corpului în Algeria cu o asigurare de repatriere/călătorie :

Acest tip de asigurare acoperă în mod normal repatrierea corpului beneficiarului decedat.

Beneficiile variază de la o poliță la alta. Așadar, asigurați-vă că le citiți cu atenție înainte de a călători în cealaltă parte a lumii.

Adesea, veți fi, de asemenea, acoperit de o asigurare de repatriere dacă aveți un accident în timpul șederii.

Repatrierea unui cadavru în Algeria, cu asigurare de deces:

Această asigurare vă permite să anticipați repatrierea unui corp dacă știți că doriți să fiți înmormântat în altă parte decât în țara în care locuiți sau călătoriți.

În fiecare an, asiguratul plătește o anumită sumă societății de asigurări, în funcție de prestația solicitată.

În caz de deces, asigurarea de deces providențială garantează că rudele apropiate ale persoanei decedate nu trebuie să suporte aceste momente dificile.

Costurile de repatriere și de organizare a funeraliilor pot fi foarte mari. În plus, compania de asigurări se ocupă de procedurile administrative în aceste cazuri.

Repatrierea unui corp în Algeria fără asigurare:

Ca și în cazul repatrierii unui cadavru în Maroc, dacă persoana decedată nu a încheiat o asigurare de repatriere pentru rămășițele sale, guvernul algerian poate plăti pentru repatrierea cadavrului.


În conformitate cu articolul 72 din Legea finanțelor 2023, precizat de Ministerul algerian al Afacerilor Externe în aprilie 2024, guvernul algerian va acoperi costurile de repatriere a rămășițelor pământești ale tuturor cetățenilor algerieni decedați în străinătate, indiferent de mijloacele acestora.

Cât durează repatrierea unui corp în Algeria?

Repatrierea funerară cu avionul în Algeria se efectuează în cel mai scurt timp posibil, în minimum 48 de ore. Sunt luați în considerare mai mulți factori, inclusiv locul în care se află corpul (peste mări, Franța continentală, Africa etc.)

Este posibilă repatrierea unui cadavru în Algeria?

Da, este posibilă repatrierea în Algeria a corpului unei persoane decedate. Aceasta se poate face cu avionul, sub rezerva anumitor condiții.

Ce tip de avion este utilizat pentru repatrierea unui cadavru în Algeria?

Repatrierea unui corp decedat în Algeria se realizează folosind avioane private precum :

Pot repatria corpul unei persoane dragi de oriunde în Algeria?

Da, un corp poate fi repatriat în Algeria de oriunde din lume, atâta timp cât sunt îndeplinite toate formalitățile administrative și sanitare. Guvernul algerian acoperă cheltuielile de repatriere pentru cetățenii săi decedați în străinătate, indiferent de situație sau de țara de deces, atât timp cât nu există embargouri sau restricții specifice datorate crizelor sanitare majore (zone de conflict, pandemii etc.).

Cât timp este necesar pentru obținerea autorizațiilor necesare?

Timpul variază de la caz la caz, dar, în general, întreaga procedură (formalități administrative, obținerea certificatelor și autorizațiilor) poate fi finalizată în aproximativ 48 de ore minimum. Acest timp poate fi influențat de locul decesului și de capacitatea de reacție a autorităților în cauză.

Cine se ocupă de procedurile administrative și de coordonare?

Familia persoanei decedate se poate ocupa de aceste formalități. Cu toate acestea, este adesea recomandabil să se apeleze la un prestator de servicii specializat, cum ar fi AEROAFFAIRES, care va coordona toate formalitățile cu autoritățile franceze și algeriene.

Rudele persoanei decedate pot însoți cadavrul în timpul repatrierii?

Da, este posibil ca membrii familiei să călătorească cu corpul neînsuflețit. Cu toate acestea, este necesară rezervarea de bilete de avion pentru persoanele care însoțesc decedatul și respectarea reglementărilor specifice impuse de companiile aeriene.

Ce trebuie să fac dacă nu am o asigurare de deces sau un contract de înmormântare?

În cazul în care nu dețineți o asigurare de deces sau de înmormântare, guvernul algerian va acoperi de acum înainte costul integral al repatrierii corpurilor cetățenilor săi care decedează în străinătate, indiferent de venit sau de statutul administrativ.

Ce trebuie să faceți

  • Întreprinderile de pompe funebre sau consulatul algerian din locul decesului trebuie informate cât mai curând posibil.
  • Familia sau prietenii apropiați trebuie să furnizeze: pașaportul sau cartea de identitate algeriană a persoanei decedate, registrul de familie și un document de identitate al unei rude apropiate.
  • Consulatul este responsabil de organizarea întregului proces de repatriere, în colaborare cu serviciile funerare autorizate.
Costuri și condiții
  • Statul (prin consulatul său) acoperă aproape toate costurile: transportul terestru până la aeroport, transportul aerian până în Algeria, procedurile administrative, toaleta mortuară și sicriul, în conformitate cu reglementările în vigoare.
  • Familia poate fi nevoită să achite câteva costuri suplimentare: transportul local cu ambulanța, taxele de înmormântare în cazul în care decesul are loc la domiciliu, biletele de avion pentru persoanele însoțitoare.
Eligibilitate
  • Persoana decedată trebuie să fie de naționalitate algeriană (pașaport sau carte de identitate algeriană).
  • Această acoperire se aplică numai în cazul în care decedatul nu a încheiat nicio asigurare de înmormântare sau de deces.

Sistemul este acum oficial și a fost extins la întreaga diasporă algeriană din 2023-2024. Prin urmare, familia poate contacta consulatul de îndată ce a survenit decesul, care va demara procedurile administrative și practice de organizare a transferului corpului în Algeria.

Ce rol joacă ambasada sau consulatul algerian în această procedură?

Ambasada sau consulatul algerian eliberează autorizația de închidere a sicriului și furnizează informații valoroase privind înmormântarea în Algeria. Acestea acționează ca o completare a autorizației de transport eliberate de autoritățile franceze.

Care sunt cerințele specifice pentru sicriul utilizat?

Pentru repatriere, sicriul trebuie să fie :

Eventual prevăzut cu o fereastră sau un hublou, pentru a permite rudelor să vadă defunctul înainte de înmormântare.

Etanș și sigilat cu plumb, în conformitate cu standardele IATA, cu o grosime minimă de 22 mm;

Echipate cu un sistem de filtrare (filtru purificator) pentru neutralizarea gazelor de descompunere;

Ce costuri suplimentare sunt implicate în afară de transportul aerian?

Pe lângă costurile de transport (adesea între 15.000 și 20.000 de euro), pot exista costuri suplimentare pentru :

Costul serviciilor suplimentare (însoțire, asistență, formalități vamale și sanitare).

Formalități administrative (obținerea documentelor, relații cu prefecturile, ambasadele etc.);

Biletele de avion pentru persoanele însoțitoare;

Este necesară o declarație prealabilă în țara de deces?

Da, o declarație prealabilă este esențială. Diferite documente (certificat de deces, certificat de non-contagiozitate, certificat de non-epidemie etc.) trebuie furnizate autorităților locale pentru a autoriza transferul cadavrului.

Ce se întâmplă dacă cadavrul prezintă semne ale unei boli contagioase?

Dacă persoana decedată este purtătoare a unei boli contagioase, trebuie aplicate protocoale sanitare mai stricte. Repatrierea poate fi validată numai după eliberarea de către autoritățile sanitare competente a unui certificat de necontagiozitate și a unui certificat de neepidemie.

Există consiliere psihologică sau sprijin pentru familii?

Da, o serie de furnizori de servicii specializate oferă sprijin complet, inclusiv consiliere psihologică și asistență administrativă, pentru a ajuta familiile să treacă prin această perioadă deosebit de dificilă.

Aveți nevoie de informații sau de o ofertă pentru repatrierea unui corp în Algeria?

Contactați experții noștri de la AEROAFFAIRES pentru a vă răspunde la întrebări privind repatrierea medicală sau funerară sau pentru a închiria un zbor sau o aeronavă medicală către Algeria. Contactați-ne 24/7 la +33 (0) 1 44 09 91 82.