Taxiurile zburătoare sunt visul oricărui fan al science fiction-ului. Un mijloc de transport aerian care nu are nevoie de o pistă, ci decolează pe verticală. Un fel de mașină cu elice care survolează orașul, zgârie-norii și blocajele de trafic. Pentru mulți, această inovație este un vis utopic, nu ceva pentru viitorul apropiat.
Și totuși, în spatele privirii informate a publicului larg, lumea mobilității urbane se pregătește pentru schimbare. Start-up-urile și producătorii de aeronave se întrec pentru a deveni primul taxi zburător și caută parteneriatele ideale. Marile orașe semnează contracte și pregătesc infrastructura pentru a găzdui aceste noi aparate. O dată și un loc au fost deja anunțate: Jocurile Olimpice de la Paris din 2024. Valérie Pécresse (președintele regiunii Île de France) a anunțat vestea pentru Le Parisien. Regiunea Île de France speră să comercializeze un serviciu până în 2030.
Cum vor ajuta aceste taxiuri zburătoare călătorii de afaceri? Cine sunt producătorii acestor taxiuri zburătoare? Ce rezervă viitorul mobilității urbane?
Acestea sunt problemele pe care le vom aborda, grație opiniilor avizate ale experților noștri în aviație cu privire la aceste mașini futuriste.
Aviația de afaceri vă va duce în curând direct la birou
În general, aparatele dezvoltate sunt similare în ceea ce privește modul de zbor, aterizare și decolare. Aceste aparate își propun să zboare la altitudini mici (până la 600 de metri). Prin urmare, un taxi zburător ar trebui să semene cu o dronă de mari dimensiuni, cu un sistem electric de decolare și aterizare verticală (eVTOL). Acesta are o cabină centrală cu un număr de pasageri care variază de la un model la altul și elice care înconjoară această cabină. Datorită acestor caracteristici, taxiurile zburătoare pot fi utilizate pentru zboruri în zonele urbane.
În curând va fi posibil să călătoriți la Bourget la bordul ultimului model mult așteptat Falcon 6X. Taxiul dvs. zburător vă așteaptă pe pistă. Apoi, fără să pierdeți un minut, vă va duce în cartierul de afaceri La Défense în doar 10 minute.
Cine sunt actorii care dezvoltă taxiurile zburătoare?
Fiecare producător își folosește propriile secrete pentru a dezvolta un vehicul aerian. Inginerii fac apoi tot posibilul pentru a optimiza aeronava în ceea ce privește viteza, autonomia și numărul de pasageri.
Dintre toate start-up-urile care ies în evidență, trei ne-au atras atenția. Compania germană Volocopter, compania chineză EHang și compania americană Joby Aviation
-
Volocopter
Volocopter este o companie germană înființată în 2007. Scopul lor este de a dezvolta VoloCity. Acesta este un taxi aerian dezvoltat în conformitate cu standardele de siguranță ale Agenției Europene de Siguranță a Aviației (EASA). VoloCity poate transporta doi pasageri și bagajele lor de mână. 18 rotoare vor purta acest taxi prin aer, alimentat de 9 baterii litiu-ion. Aeronava va atinge o viteză de 135 km/h. Volocopter lucrează, de asemenea, la infrastructura pentru aceste taxiuri zburătoare, Voloports.

-
EHang
În 2014, China a văzut apariția EHang, o companie specializată în transportul urban aerian. Aceștia au creat două modele diferite de taxiuri aeriene. Ehang 184 și Ehang 216, aceste două taxiuri zburătoare sunt fără pilot. Primul model avea un singur loc și era propulsat de 8 rotoare. Al doilea este mai ambițios, un avion cu două locuri propulsat de 16 pale și baterii. În cele din urmă, modelul 216 vizează 130 km/h și o rază de acțiune de 16 km. EHang colaborează cu producătorul austriac FACC AG pentru a construi aeronava la standarde europene.

-
Joby Aviation
Joby Aviation este o companie americană înființată în 2009. Se diferențiază de cele două companii anterioare prin faptul că are un proiect mai ambițios. Scopul este de a crea un avion cu o autonomie de 240 km și o viteză maximă de 320 km/h. Aeronava lui Joby ar putea găzdui 4 pasageri. În acest fel, compania americană se diferențiază de concurenții săi, vizând mai mult decât transportul urban. Aeronava este alimentată cu baterii.
Joby a achiziționat, de asemenea, UberElevation, o filială a companiei aeriene în curs de dezvoltare a expertului VTC. Această achiziție îi va permite să dezvolte o platformă pentru a pune mai ușor oamenii în contact unii cu alții.

Pe lângă întreprinderile nou-înființate, grupurile mari investesc, de asemenea, în noul sector al taxiurilor aeriene. Printre acestea se numără Airbus și Hyunadai, care lucrează în strânsă colaborare cu Uber.
-
Airbus
Producătorul francez de aeronave dezvoltă un taxi aerian similar conceptelor Volocopter și EHang. CityAirbus este un taxi zburător cu o cabină pentru 4 pasageri. Cu toate acestea, are o autonomie de doar 15 minute la o viteză de 190 km/h.

-
Hyundai și Uber
Hyundai și Uber lucrează amândouă la un proiect de taxi zburător. Pe de o parte, cu Hyundai în calitate de producător. Pe de altă parte, cu Uber, care este familiarizat cu logistica masivă implicată pentru consumatori. Parteneriatul este unul promițător, Hyundai urmărind să creeze un vehicul cu 4 locuri, 100% electric, capabil să atingă viteze de până la 289 km/h. Scopul parteneriatului este de a industrializa vehiculul cu structura sa Skyport până în 2023.

Un obiectiv: taxiuri zburătoare în Paris pentru Jocurile Olimpice din 2024
Orașul Paris speră să sporească vizibilitatea Jocurilor Olimpice din 2024, în special datorită taxiurilor zburătoare. O licitație a fost lansată pentru a reuni o echipă de companii din diferite categorii. Invitația de participare la licitație a acoperit următoarele categorii. Vehicule, operațiuni, infrastructură, integrarea spațiului aerian și acceptabilitate. După cum explică acest comunicat de presă al RATP. Aceste companii sunt guvernate de un nou sector creat cu această ocazie: sectorul „Mobilitate aeriană urbană”.
Obiectivul este dublu, atât pentru oraș, cât și pentru întreprinderile selectate pentru acest nou tip de proiect. Jocurile Olimpice sunt un eveniment care oferă vizibilitate mondială. Întreprinderile selectate își vor putea prezenta produsele și serviciile în lume. Orașul Paris își va afirma poziția de lider mondial prin crearea unor infrastructuri de acest tip.
Pentru a asigura viitorul pe termen lung al proiectului, sunt implicate următoarele organisme: Direcția Generală a Aviației Civile (DGAC), aeroporturile din Paris (ADP), RATP și Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA). Acești actori sunt convinși că trebuie să lucreze împreună pentru a oferi un model eficient și sigur pe termen lung.
În ceea ce privește vehiculele, principalul actor ales este compania germană Volocopter, care și-a pilotat deja aeronava la Helsinki și Dubai. Airbus și taxiul său zburător sunt, de asemenea, în circuit. Vorbim deci despre un proiect european. Zona de testare din Ile-de-France aleasă este aerodromul Pontoise, după cum relatează France 3. Obiectivul regiunii Ile-de-France este de a asigura o legătură între satul olimpic din Saint-Denis și aeroportul Roissy Charles de Gaulle. Datorită taxiurilor zburătoare, sportivii vor putea ajunge la Saint-Denis în 10-15 minute, la un cost de 70 de euro.
Când vor fi disponibile pentru publicul larg taxiurile zburătoare?
Sectorul „Mobilitate aeriană urbană” a fost înființat cu scopul final de a oferi aceste servicii publicului larg. RATP intenționează să comercializeze acest serviciu până în 2030. Sunt vizate în principal persoanele care călătoresc în interes de afaceri. Serviciul va asigura în principal legături între aeroporturi și cartierele de afaceri, cum ar fi La Défense.
În ceea ce privește publicul larg, Catherine Guillouard (președintele RATP) subliniază că „scopul taxiurilor zburătoare nu este de a înlocui RER, ci de a oferi un serviciu complementar „.

Mobilitatea urbană este, prin urmare, pe cale să treacă printr-o revoluție. După cum subliniază Franck Margain (președinte al agenției Choose Paris Region), Franța dorește să devină un actor important în aceste inovații.
„Succesul acestei cereri de exprimare a interesului, realizată alături de grupul ADP și de grupul RATP, demonstrează atractivitatea internațională a Regiunii Paris și importanța regiunii noastre pentru dezvoltarea industriilor viitorului.
Mobilitatea aeriană urbană se confruntă cu numeroase provocări în materie de legislație, integrare și infrastructură.
Va vedea capitala altiporturi înflorind pe acoperișurile stațiilor RER în 2030, așa cum susține RATP? Ceea ce știm este că acest nou sector este plin de surprize! În continuare..
În timp ce așteptăm sosirea acestor taxiuri zburătoare, experții noștri în aviație vă stau la dispoziție 24/7 pentru zborul dvs. privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați site-ul nostru devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dumneavoastră privat.