Într-o perioadă în care tranziția ecologică se află în centrul dezbaterilor, unele întreprinderi nou înființate dezvoltă proiecte inovatoare. Este cazul start-up-ului german specializat în mobilitatea aeriană urbană , Volocopter, care a dezvoltat un taxi zburător denumit Volocity. Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) a eliberat un certificat de zbor pentru modul dronă (fără pasager) și în zone fără risc. Mai puțin poluant, deoarece este propulsat electric, și mai flexibil, deoarece circulă în aer, Volocity reprezintă o alternativă la poluarea aerului cauzată de traficul masiv de vehicule, în special în marile orașe.

Volocopter este primul start-up cu un proiect eVTOL, un taxi zburător electric cu decolare și aterizare verticală, care a obținut DOA (Design Organisations Approvals) din partea EASA, ceea ce îi permite să continue dezvoltarea taxiului său zburător cu autonomie extinsă. „Aprobarea organizației de proiectare este un pas crucial către obținerea certificării comerciale și apropie tot mai mult taxiurile aeriene”, spune Florian Reuter, CEO al Volocopter.

La 24 iunie 2021, compania germană a primit ulterior o licență de zbor din partea EASA, care este responsabilă de siguranța aviației în UE, confirmându-și astfel avansul față de concurenți.
Volocity poate transporta doi adulți și bagajele lor pe o distanță de 35 km, la o viteză maximă de 110 km/h. Ambiția Volocopter este de a înlocui elicopterul ca mijloc de transport expres în zonele urbane dens populate, dar mai ales dorește să explodeze creșterea în acest sector. Taxiul zburător al Volocopter se bazează pe tehnologia derivată din drone: 9 baterii și 18 motoare electrice, fiecare cu o elice. Un avantaj cheie al Volocity este că este de 5 ori mai silențios decât un elicopter.
Obiectivele Volocopter pentru 2023
Până în prezent, această aprobare EASA permite Volocity să opereze în zone cu risc scăzut clar definite. Până în prezent, drona Volocopter, Volocity, a efectuat doar zboruri inaugurale, ca parte a testelor la Helsinki, Singapour și Dubaï.
Prin urmare, acreditarea EASA subliniază viabilitatea proceselor Volocopter, permițând societății să se bucure de un nivel suficient de ridicat de siguranță în fabricarea și utilizarea zilnică.

O altă versiune cargo a taxiului zburător 2X pentru transportul de bunuri este în curs de proiectare. În ceea ce privește Volocity, Volocopter speră să îl aducă pe piață încă din 2023, mai ales că 70 de companii din întreaga lume își dezvoltă fiecare propriul prototip de taxi zburător bazat pe același tip, precum Airbus, care a prezentat în iunie 2019 al doilea prototip al taxiului zburător autonom Alpha One: Alpha Two, o aeronavă caracterizată prin numeroase inovații și îmbunătățiri tehnice, cum ar fi absența unei cabine de pilotaj.
Start-up-ul german Volocopter a anunțat deschiderea rezervărilor pentru primele zboruri comerciale ale primului său taxi zburător, Volocity. În total, sunt disponibile 1 000 de bilete, iar peste 550 au fost deja rezervate în 2 zile. În ceea ce privește tarifele, singura indicație cunoscută este căun zbor de 15 minute ar costa 300 de euro pe pasager.
Cu VTOL, distanța dintre Roissy și La Défense nu durează mai mult de 15 minute, în timp ce cu mașina durează cel puțin 40 de minute.
Obiectivul Volocopter este de a realiza proiectul până în 2023, pentru a permite vizitatorilor și locuitorilor din Paris să călătorească între Paris și locurile de desfășurare a Jocurilor Olimpice din 2024.
Pentru a accelera punerea în aplicare a acestui proiect pentru Jocurile Olimpice din 2024, regiunea Ile-de-France, RATP și Aéroports de Paris au semnat, la 30 septembrie, un acord comun privind mobilitatea aeriană urbană, care va permite crearea unei zone de testare pe aerodromul Pontoise și, în același timp, promovarea tranziției ecologice a transportului aerian.
„Structurarea unui sector de mobilitate aeriană în jurul aerodromului Pontoise – Cormeilles-en-Vexin este în conformitate cu dinamica planului de redresare regională, cu concluziile COP și cu Jocurile Olimpice și Paralimpice din 2024. Acest eveniment reprezintă o ocazie excepțională de a mobiliza industria aeronautică și de a spori vizibilitatea Regiunii Paris prin poziționarea acesteia ca regiune de referință pe piața mondială a mobilității aeriene urbane „, a declarat Valérie Pécresse, președintele Regiunii Paris.

Viitorul mobilității aeriene în marile orașe
Certificarea EASA nu permite încă start-up-ului să înceapă zborurile comerciale, dar reprezintă un pas important către primele zboruri comerciale planificate pentru Jocurile Olimpice de la Paris din 2024. Jocurile Olimpice nu mai sunt doar o competiție sportivă, ci și un mesaj geopolitic, o demonstrație de forță și putere pentru țara organizatoare, bazată pe soft power sportiv. Jocurile Olimpice din 2024 de la Paris reprezintă, prin urmare, o oportunitate pentru Franța de a străluci pe scena internațională.
Proiectul de dezvoltare a mobilității aeriene urbane consolidează atractivitatea regiunii Ile-De-France la nivel internațional, prin colaborarea mai multor actori publici și privați, printre care Helifirst, o companie aeriană de elicoptere specializată în aviația de afaceri, și Helipass, o platformă digitală de rezervare a zborurilor cu elicopterul în gestionarea operațiunilor, de exemplu. Deocamdată, în sectorul „vehicule”, trei companii au fost selectate pentru a-și lansa taxiurile zburătoare în cadrul Jocurilor Olimpice din 2024 de la Paris: Volocopter, Airbus și Ehang, un start-up chinez.
Servicii complementare între Volocopter și aviația de afaceri?
Închirierea de avioane private este un instrument esențial pentru a face față constrângerilor de timp. Clienții care închiriază jeturi private caută flexibilitate, siguranță și rapiditate. Conexiunile dintre aeroporturi și centrele orașelor sunt adesea complicate și consumatoare de timp din cauza traficului rutier intens. În viitorul apropiat, taxiurile zburătoare ar putea face posibilă evitarea ambuteiajelor și conectarea FBO la destinație. „Acestea vor deservi o serie de puncte de interes între l’aéroport d’Orl yși Charles de Gaulle Etoile, precum și centrul Parisului, eventual la l’héliport d’Issy-les-Moulineaux„, a declarat Marie-Claude Dupuis, director de strategie de inovare și dezvoltare la RATP .
Aceste vehicule electrice ar rezolva problema traficului excesiv din marile orașe, respectând în același timp mediul. De asemenea, ele ar fi o completare ideală pentru închirierea de avioane private.
Cu toate acestea, aceste taxiuri aeriene prezintă o serie de puncte slabe, printre care o autonomie foarte limitată, o viteză redusă (maximum 110 km/h) și o capacitate de transport redusă. Cu toate acestea, în ciuda acestor neajunsuri, numărul întreprinderilor nou înființate care activează pe piața taxiurilor aeriene se înmulțește, în special în China. Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță Oliver Wyman în 2019, taxiurile aeriene vor reprezenta o piață potențială de 35 de miliarde de dolari până în 2035. De fapt, până în 2035, peste 50 000 de taxiuri zburătoare ar putea fi în circulație în aproape 90 de orașe din întreaga lume.
În viitorul apropiat, ar putea oferi o soluție la problema reducerii congestionării traficului rutier. „În viitor, credem că eVTOL-urile vor prelua clienții de la domiciliul lor”, spune Florian Reuter, CEO al Volocopter.
Grupul ADP este un susținător major al proiectului de taxi zburător Volocopter. În prezent, Paris Le Bourget este cel mai important aeroport pentru aviația de afaceri. Este singura entitate a grupului ADP care are site-uri adaptate pentru diferite categorii de aeronave.
- 2 aerodromuri pentru aviația de afaceri: Toussus-Le-Noble și Pontoise-Cormeilles-en-Vexin
- 8 aerodromuri comerciale: Chavenay, Chelles, Coulommiers, Etampes, Lognes, Meaux, Persan și Saint-Cyr
- 1 heliport la Issy-Les-Moulineaux
Ne putem imagina în viitor un transport 100% aerian și electric?
Aceste taxiuri zburătoare ar putea prelua clienți cu timp limitat și i-ar putea lăsa la domiciliul lor sau în altă locație de pe diferitele site-uri ale grupului Aéroports de Paris, inclusiv Paris Le Bourget,héliport d’Issy-Les-Moulineaux sau Pontoise, care este în prezent zona de testare pentru taxiurile zburătoare.

Start-up-ul german Volocopter a prezentat, de asemenea, un nou prototip de vertiport în Singapore pentru a găzdui Volocity, numit VoloPort. Terminalul va fi modular, astfel încât să poată fi adaptat cu ușurință la diferite locații urbane, cum ar fi acoperișuri de clădiri, gări sau parcări.


Experții noștri în aviație sunt la dispoziția dvs. 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână pentru zborul dvs. privat la +33 (0) 1 44 09 91 82. Nu ezitați să vizitați devis en ligne pentru a obține un preț estimativ pentru zborul dvs. privat.