Din 2017, VoltAero este un start-up francez care lucrează la un model de avion privat hibrid. Acest proiect este condus de Jean Botti, (CEO al VoltAero) fost director de inovare laAirbus. Fosta sa poziție face din el un pionier în inovarea aeronautică. El a fost responsabil de proiectul E-fan. airbus primul avion 100% electric, care a traversat Canalul Mânecii în 2015. VoltAero nu este primul proiect de avion privat responsabil. Alice este un altul.
În zilele noastre, crearea unui avion hibrid necesită un progres tehnologic foarte mare. Cum intenționează start-up-ul francez să facă față acestei provocări? Care sunt caracteristicile tehnice specifice ale acestei noi aeronave? Acestea sunt întrebările la care vom răspunde în acest articol.
Istoria lui Cassio, avionul privat hibrid francez
VoltAero este un start-up care există din 2017. În ciuda vârstei sale tinere, echipa are 75 de ani de experiență în domeniul aeronauticii. În special cu proiectul Electric Cri-Cri în 2011 și E-fan în 2015.
Crearea unui avion privat hibrid implică asumarea unei provocări specifice. Greutatea aeronavei: bateriile electrice cântăresc mult mai mult decât un rezervor plin de parafină. Prin urmare, trebuie să creăm o structură ușoară pentru a compensa greutatea acestor baterii esențiale. Pentru a realiza acest lucru, echipa lucrează mână în mână cu diverși parteneri. Scopul este de a obține un produs „Made in France” care să fie viabil și certificat pe termen lung.
Aero Composites Saintonge (ACS), o companie franceză, lucrează îndeaproape cu VoltAero la acest proiect ambițios. Aceștia sunt experți în materiale compozite inovatoare. Aceștia sprijină echipa de avioane private hibride în dezvoltarea unui compozit ușor care îndeplinește standardele de siguranță. De asemenea, se ocupă de fabricarea prototipului de testare Cassio 1. În plus, biroul lor dedicat proiectării propulsiei electrice colaborează cu VoltAero la crearea bateriilor.
Safran Electrical & Power, o filială a cunoscutului producător de motoare, sprijină VoltAero. Grupul aerospațial francez echipează Cassio 1 cu motoare ENGINEUS 45. Scopul acestui prototip este de a testa trenul de propulsie.
VoltAero colaborează, de asemenea, cu Solution F. Un grup cu rădăcini în cursele auto. Obișnuit cu o cultură provocatoare, Solution F oferă start-up-ului francez soluții hibride de propulsie.
Ultimul partener important al VoltAero este regiunea Nouvelle-Aquitaine. Aceasta sprijină și monitorizează proiectul, în special în vederea amplasării liniei de asamblare finală în regiune.
Cele mai recente știri de la Cassio
La 21 octombrie 2020, am putut asista la zborul inaugural al prototipului Cassio 1. Una dintre principalele provocări ale Cassio 1 este reducerea drastică a zgomotului generat de un avion privat de această dimensiune. Provocarea nu este neapărat îndeplinită în timpul fazelor de decolare și aterizare. Dar în timpul restului zborului, diferența este evidentă. Aceasta este o primă victorie pentru tânărul producător cu sediul în Médis (Charente Maritimes).

Acest prim zbor reușit a încurajat sosirea de vești bune pentru VoltAero. Pe 19 noiembrie, echipa franceză a făcut un anunț într-un comunicat de presă. Recentul producător de aeronave a fost selectat de Consiliul European al Inovării. Prin urmare, va beneficia de sprijin financiar în cadrul strategiei și al planului de redresare Green Deal al Europei. Jean Botti și echipa sa vor primi un ajutor în valoare totală de 13,1 milioane EUR. Pentru VoltAero, angajamentul acestei instituții europene de a finanța proiectul Cassio este un semn de încredere în această provocare contemporană.
Viitorul VoltAero, avionul privat hibrid francez
Tânărul start-up și-a anunțat calendarul de construcție, cu scopul de a obține certificarea și primele vânzări în serie până în 2023. Este un calendar strâns pentru acest producător ambițios. Un calendar strâns, dar nu irealizabil.
Reamintim că gama de aeronave Cassio cuprinde în total 3 modele. Aceste trei aeronave vor fi toate foarte asemănătoare. Ceea ce le va diferenția cu adevărat este numărul de locuri la bord. Inițial, vom avea modelul Cassio 330, cu 4 locuri la bord. Apoi există Cassio 480, care poate transporta până la 6 persoane. În cele din urmă, avem Cassio 600, cu 10 locuri.

Toate cele trei aeronave oferă performanțe identice. Acestea au propulsie hibrid-electrică, variind de la 330 kilowați la 600, după cum indică numele fiecărei aeronave. În plus, au o autonomie de 3h30, zburând la 370 km/h. Aceasta oferă o rază de acțiune de aproximativ 1.350 km. În sfârșit, fiecare aeronavă poate decola și ateriza pe o distanță de 548 de metri. Pentru aceleași performanțe, un turbopropulsor convențional ar consuma cu 44,3% mai mult combustibil. Cassio zboară cu biocombustibil, reducându-și încă o dată amprenta de carbon.
În concluzie, avionul privat hibrid francez al VoltAero are o serie de avantaje și pare să aibă un viitor promițător. Pentru Jean Botti, Cassio este doar primul pas dintr-un proiect mai ambițios. Scopul său final este de a moderniza aviația și de a o face mai responsabilă.