NU ÎNTÂRZIAȚI SĂ VĂ REZERVAȚI ZBORURILE PENTRU SEZONUL DE VARĂ!

Căutați un avion, un oraș sau o informație…

Lider în închirierea de jeturi private la nivel mondial

Zboruri ieftine cu jet privat: cât plătesc pasagerii?

Închiriere de avioane private
din 1991

8500
aparate disponibile

35 000
zboruri asigurate

100 000+
pasageri

4,9/5
satisfacția clientului

100%
Compensare carbonică

Aviația de afaceri se bazează inițial pe un model destul de simplu. Atunci când un om de afaceri dorește să zboare cu un avion privat, acesta contactează un broker de companii aeriene. Brokerul analizează apoi companiile aeriene pentru a identifica cele mai bune oferte pentru un zbor privat. Odată ce a făcut alegerea, brokerul îl va însoți pe parcursul întregului proces de rezervare, până la decolare.

Companiile aeriene low-cost se bucură de un succes comercial incontestabil în industria aeronautică. Modelul zborurilor ieftine, inventat în Statele Unite în anii 2000, a democratizat călătoriile cu avionul la prețuri foarte mici. Potrivit Organizației Aviației Civile Internaționale (OACI), în 2018, transportatorii low-cost au transportat 31% din totalul pasagerilor aerieni programați la nivel mondial.

În prezent, unii actori încearcă să adapteze acest model la aviația de afaceri. Creșterea semnificativă a numărului de concurenți și apariția noilor instrumente digitale au remaniat cărțile în ultimii ani în ceea ce privește închirierea unui avion privat ieftin. Confruntate cu o concurență sporită, companiile din sector nu au ezitat să se poziționeze ca furnizori low-cost de zboruri private cu jet de afaceri. Dar ce înseamnă cu adevărat aceste noi modele de afaceri în domeniul aviației private? Și care sunt implicațiile pentru pasagerii care călătoresc cu jet privat ieftin?

AEROAFFAIRES dezvăluie diferitele opțiuni disponibile pentru un zbor low-cost cu avion privat care respectă toate condițiile de siguranță pentru zborurile de transport public. Este util să aveți o imagine clară, astfel încât să vă puteți alege zborul și să cumpărați un bilet în deplină cunoștință de cauză și în deplină transparență.

Jet privé décollage
Credit foto: Pxhere

Închirierea unui avion privat: accesibilă tuturor

Contrar credinței populare, aviația de afaceri nu este exclusiv apanajul vedetelor din showbiz. Clientul tipic al aviației private evoluează treptat, facilitând o democratizare relativă a sectorului. În prezent, apar o multitudine de oferte de transport aerian privat, la prețuri din ce în ce mai mici.

Ideea nu este să vă cumpărați propriul avion privat, ci să închiriați unul. Achiziționarea unui avion de afaceri reprezintă o investiție nu numai în bani, ci și în timp: trebuie să țineți cont de întreținerea și verificările regulate ale aeronavei. Costurile asociate cu întreținerea aeronavei, echipajului, combustibilului, întreținerii, taxelor de aterizare/decolare și parcării sunt departe de a fi neglijabile. Iar calculele experților arată că trebuie să acumulați 400 de ore de zbor pe an pentru ca aeronava pe care o cumpărați să se amortizeze.

Așadar, mai degrabă decât să cumpărați un avion privat direct, luați în considerare alte opțiuni, cum ar fi achiziționarea unei aeronave la mâna a doua sau leasingul. Din ce în ce mai mult, apar soluții inovatoare de transport aerian la prețuri mici. De la călătorii colaborative cu jet privat la zboruri goale ieftine, vă oferim cele mai bune oferte din sector.

piaggio avanti - jet privé pas cher
Credit foto: Piaggio Avanti

Noile oferte de zbor low-cost jet d’affaires

„În calitate de director al unei companii cu sediul în Lorient, trebuie să mă deplasez la Marsilia pentru a vizita furnizorii în fiecare lună. Este o călătorie dus care mi-ar lua cel puțin 8 ore cu trenul și mai mult de 10 ore cu mașina. Aș pierde mai mult de două zile pentru o singură vizită, cu tot cu costurile de hotel și taxi, și cu oboseala care le însoțește! Avionul privat este o soluție de afaceri esențială pentru mine și o adevărată economie de timp. Dar multitudinea de oferte este dezorientatoare”, ne-a mărturisit recent unul dintre clienții noștri, un patremblematic din Bretania. Și nu s-a înșelat în concluzia sa: abundența pachetelor pentru închirierea de avioane private poate întoarce capetele, după cum relatează Le Point într-un articol.


  • Zboruri goale


vol à vide sau „Empty Leg” a apărut ca soluția perfectă pentru călătoriile low-cost cu jet privat. Acesta este un zbor deja rezervat și plătit de către client. Deoarece aeronava trebuie uneori mutată la client pentru zbor sau repoziționată ulterior, unele călătorii sunt efectuate fără pasageri. Pe aceste zboruri, companiile aeriene private vând locuri la prețuri foarte mici. Acestea au realizat deja un profit din aceste zboruri, ceea ce reprezintă profit pur pentru ele.
Cu toate acestea, zborurile fără pasageri sunt restrictive, în sensul că pot fi anulate până în ultimul moment de către operatorul aerian. În plus, clienții nu își pot alege orele de zbor sau nu își pot schimba destinația finală.


  • Carduri de călătorie nelimitate


Unele companii aeriene vând abonamente pentru călătorii nelimitate cu avionul privat. Avantajul acestei soluții constă în prețul fix pe care trebuie să îl plătiți pentru a avea acces la serviciu. Cu toate acestea, în ciuda succesului său fulminant în Statele Unite, această ofertă nu și-a găsit clientela în Europa. Nicio companie europeană nu o mai oferă, deoarece toate au dat faliment…


  • Platforme online de rezervare a avioanelor private


Brokerii de linii aeriene au decis să adopte o abordare low-cost, oferind platforme online de rezervare a avioanelor private. Aceste companii pun pasagerii în legătură directă cu operatorii aerieni. Acestea oferă un nivel mai scăzut de servicii decât brokerii tradiționali. Monitorizarea zborurilor este limitată la strictul necesar, termenii și condițiile de vânzare sunt mai exigente și există multe opțiuni suplimentare disponibile contra cost, cum ar fi cateringul sau modificarea listei de pasageri. Aceasta este condiția pentru un preț mai mic.


  • Zboruri partajate


Rezervarea unui loc pe un zbor cu jet privat este conceptul de zbor partajat. Pentru un preț unic pe persoană, această ofertă reduce prețul zborului.
Conceptul a avut ambiția de a deveni „Blablacarul” avioanelor private, dar a avut puțin succes în Europa. Aviația de afaceri înseamnă să oferi soluții personalizate călătorilor care sunt pregătiți să plătească prețul.
În plus, zborurile partajate pot echivala cu un transport de pasageri deghizat. Acesta poate fi comparat cu transportul comercial regulat, în sensul că pasagerii își rezervă locul într-o aeronavă care operează un zbor regulat.

passagers avions - vol partagé
Credit foto: Pixabay

  • Co-pilotarea


Recent au apărut mai multe oferte de „co-pilotare” pentru aviația de afaceri. Aceste companii își propun să „uberizeze” aviația personalizată, punând în legătură, pe o singură platformă, călătorii, piloții și proprietarii de aeronave. Această ofertă de partajare a costurilor este tentantă pentru că este foarte ieftină. În realitate, această soluție nu se încadrează în definiția legală a unui zbor de afaceri pe transportul public. Ea presupune, în esență, călătoria cu un avion turistic, cu o cabină îngustă și o autonomie foarte limitată. Cu un singur pilot amator care nu are calificările necesare pentru transportul comercial de pasageri.

În mod similar, proprietarii aeronavelor puse la dispoziție nu dețin întotdeauna certificatul de operator aerian (AOC). Această lacună duce la o lipsă gravă de asigurare a zborului, un risc imposibil de asumat pentru o întreprindere în ceea ce privește angajații săi. De fapt, nici pilotul, nici proprietarul aeronavei, nici platforma care pune în legătură părțile nu sunt responsabili pentru zbor. În acest context, fotbalistul Emiliano Sala și-a pierdut viața când avionul său s-a prăbușit deasupra Canalului Mânecii în ianuarie 2019. Niciunul dintre agenții care au organizat zborul, pilotul sau proprietarul avionului, un Piper PA-46, nu avea un AOC. Prin urmare, atât aeronava, cât și pilotul nu erau autorizați să transporte pasageri în scopuri comerciale.

AEROAFFAIRES compania refuză să ofere acest tip de zbor amator clienților săi pentru nevoile lor de călătorie aeriană.

  • CoJetage bilete de avion la prețuri accesibile

Tânărul start-up francez cunoscut sub numele de Cojetage și-a propus în 2011 să ofere zboruri de lux la prețuri reduse. Provocarea a pornit de la o constatare simplă: 40% din zborurile cu jet privat sunt goale. Acestea sunt zboruri de poziționare: zborurile de „întoarcere” ale avioanelor private la baza lor. Pentru companiile aeriene, menținerea unui avion la sol costă de două ori mai mult decât zborul. Acest cost include spațiul de parcare, echipajul care trebuie cazat și profitul pierdut din cauza faptului că aeronava nu este disponibilă pentru alți clienți. Acesta este motivul pentru care companiile aeriene aleg să returneze aeronava la baza sa atunci când călătoria este mai lungă de 2 zile.atr

Având în vedere acest lucru, compania a decis să valorifice la maximum aceste zboruri, oferind călătorii low-cost la bordul unei game de avioane private. De exemplu, puteți cumpăra un zbor de la Paris la Cannes sau de la Londra la Paris pentru doar 200 €. Perfect pentru bugetul dumneavoastră!

Deși aceste prețuri mici sunt atractive, ele au câteva dezavantaje: lipsa de flexibilitate (orare, tipuri de aeronave, destinații) și riscul de anulări de ultim moment. Pentru mai multe informații despre condițiile de călătorie și dezavantajele CoJetage, consultați articolul nostru la ce sujet.

Jet privé posé - couché de soleil
Credit foto: Pixabay

Ce implică călătoriile low-cost cu jet privat?

Jucătorii low-cost din sectorul aviației personalizate au o ofertă care diferă semnificativ de cea a jucătorilor tradiționali din sector. Rezervarea unui bilet pentru un avion privat este chiar mai simplă decât pentru un avion de linie.


  • Un serviciu în care totul este facturat à la carte


Diversele companii aeriene și navlositorii low-cost își reduc serviciile pentru a reduce costurile. Marjele lor sunt atât de mici încât profită de un serviciu à la carte în care orice serviciu suplimentar este facturat.
Cateringul la bord devine un lux plătit. În mod similar, clientul este facturat pentru orice modificare a zborului, fie că este vorba de lista pasagerilor sau de orar.
Satisfacția clientului nu este mai puțin importantă în transportul aerian low-cost, dar prețul zborului este factorul cel mai important, deoarece îi face pe clienți să revină.


  • Condiții de anulare mai dure


Pentru ca flotele lor să fie profitabile, companiile aeriene low-cost cu jeturi private zboară cu aeronavele lor mai mult decât operatorii tradiționali. În caz de anulare cu puțin timp înainte de zbor, compania aeriană suferă o pierdere majoră. Acesta este motivul pentru care acești operatori percep taxe de anulare ridicate. Și în timp ce este adesea posibil să se negocieze sau să se anuleze aceste taxe cu companiile aeriene tradiționale, este foarte dificil să se facă acest lucru cu operatorii low-cost.


  • Servicii comerciale cu eficacitate limitată în ceea ce privește serviciile


Prețurile atractive oferite de companiile aeriene low-cost atrag mai mulți clienți, astfel încât navlositorii primesc mai multe solicitări pentru zboruri cu avioane private. Pentru a face față acestei situații, consilierii de vânzări răspund la toate ofertele pentru zboruri de foarte mare viteză, fără a verifica parametrii zborului. Serviciul nu mai este la fel de personalizat ca în cazul brokerilor tradiționali. Aceștia din urmă se ocupă în general de organizarea călătoriei înainte și după zbor, de formalitățile de viză și de verificarea anumitor detalii privind constrângerile inerente zborurilor de afaceri (orarul aeroporturilor, disponibilitatea echipajului, calificarea piloților pentru anumite destinații, capacitatea calelor etc.). Volumul exponențial de oferte procesate face ca operatorul de navlosire low-cost să poată face erori și omisiuni, ceea ce duce la o rată de conversie scăzută.

În mod similar, operatorul low-cost nu se deranjează, în general, să găsească o soluție alternativă în cazul unei probleme mecanice de ultim moment, în timp ce brokerul obișnuiește să găsească o altă modalitate prin care clientul să își termine zborul și să ajungă la destinație.

Embarquement jet privé
Credit foto: Pixabay

  • Condiții de vânzare mai exigente


Termenii și condițiile de vânzare ale operatorilor low-cost sunt deosebit de exigente în comparație cu termenii și condițiile flexibile ale brokerilor tradiționali. Prețul de vânzare oferit pentru un zbor este întotdeauna pentru o perioadă limitată la navlositorul low-cost, iar prețul crește în timp. De asemenea, după confirmarea unei oferte, contractul trebuie semnat foarte repede, dacă nu chiar imediat. În sfârșit, condițiile de plată sunt și ele mai stricte. Brokerii low-cost solicită plata cu câteva zile înainte de zbor, deoarece fluxul lor de numerar este mai restrâns. Un broker tradițional, în schimb, poate avansa suma sau o poate plăti în rate după zbor.

Prin urmare, modelul low-cost are dificultăți în a se adapta la aviația de afaceri. Este dificil să reduci serviciile și costurile atunci când totul este făcut pe măsură. Zborul cu un avion privat rămâne destul de scump, deoarece necesită multe garanții pentru a fi efectuat în condiții de siguranță. Expertiza unui consilier, calificările piloților profesioniști, întreținerea la zi a aeronavei, asigurarea cu plafoane financiare semnificative și chiar aprobări precum certificatul de transport aerian sunt garanții care nu trebuie compromise pentru siguranța și buna desfășurare a unui zbor.

Cea mai bună soluție pentru a călători la cel mai bun preț și în cele mai bune condiții pare să fie în continuare utilizarea unui broker precum AEROAFFAIRES. Ne angajăm să vă găsim cele mai bune oferte pentru zborurile dvs. private. Zborurile noastre sunt efectuate în regim legal de transport public de pasageri, cu avioane private operate de companii care dețin un certificat de transportator aerian. Dăm preferință celor mai buni operatori aerieni, validați de companiile noastre de asigurări, pentru affréter un avion.

Dacă doriți să zburați cu un avion privat la un preț redus, există curse dus-întors de o zi între Paris – Le Bourget et Genève. Pentru 4 sau 5 persoane la bordul unui Cessna, puteți pleca în vacanță la un preț foarte competitiv de aproximativ 4 000 EUR, adică mai puțin de 1 000 EUR per pasager.

Location de jet privé - citation mustang
Credit foto : Cessna Citation Mustang

Doriți să aflați mai multe despre prix d’un jet privé? Citiți articolul nostru.

fotografii: Pixabay/ValiGreceanu