Există un pilot în avion? Sau mai degrabă doi! Este adevărat că vedem adesea mai mulți piloți pe un singur avion în avioanele private, dar și în aviația comercială. Așadar, de ce această practică? Care este motivul pentru care există mai mulți piloți? Există vreo excepție? AEROAFFAIRES vă răspunde la întrebări.
O actualizare a legislației
În primul rând, este important să se facă distincția între le transport public et le transport privé. În aviația de afaceri, toate aeronavele operează ca transport public de pasageri (doar pentru că aceste zboruri sunt cu avioane private nu înseamnă că operează ca transport privat, cele 2 denumiri trebuie să fie disociate). Companiile aeriene care operează servicii de transport public trebuie să dețină și un certificat de operator aerian (AOC).
În transportul privat, serviciul de zbor nu poate fi comercializat și, prin urmare, nu este supus niciunei autorizații prealabile. Prin urmare, siguranța nu este garantată, iar cerințele acestui mod de transport aerian sunt mai puțin monitorizate decât cele ale aviației de afaceri sau comerciale, care sunt foarte reglementate.
Impactul asupra numărului de piloți
Spre deosebire de majoritatea aeronavelor comerciale și chiar private, unele avioane de afaceri sunt certificate pentru un singur pilot. Aceasta înseamnă că o singură persoană este capabilă să controleze aeronava. În aviația de afaceri, de exemplu, găsim în mod regulat Pilatus PC-24, Hondajet HA-420 sau Cessna Citation M2, care sunt avioane certificate pentru un singur pilot.
Cu toate acestea, companiile care operează avioane private sunt guvernate de legislația privind transportul public de pasageri, astfel încât trebuie să existe 2 piloți în aeronavă, indiferent de tipul de avion! Pe de altă parte, deoarece există foarte puține constrângeri legislative în sectorul transportului privat, este posibil să existe un singur pilot la comenzile aeronavelor certificate cu un singur pilot.
Așadar, ce fac cei doi piloți?

În general, pe un zbor cu un avion de afaceri, cei 2 piloți au roluri complementare. Unul este pilotul comandant, pilote principal, celălalt este copilotul său, capabil să îi preia oricând comanda, dar și să se ocupe de alte sarcini auxiliare în timpul zborului.
Prin urmare, pilotul principal se află la comenzi și conduce aeronava. El este responsabil pentru aeronava sa, precum și pentru siguranța pasagerilor și a echipajului.
Pilotul are misiuni de îndeplinit înainte, în timpul și după zbor. Copilotul este acolo pentru a-l înlocui pe pilot. Aceste sarcini sunt pe cât de diverse, pe atât de variate. De la planul de zbor, la monitorizarea condițiilor meteorologice și până la supravegherea tehnică a aeronavei, totul este analizat cu atenție. Ca regulă generală, dacă doriți să devenir pilote deveniți pilotul principal al unui avion privat, trebuie mai întâi să dobândiți experiență ca copilot.
Aici, adagiul „două capete sunt mai bune decât unul” este un exemplu perfect. În timp ce pilotul manevrează aeronava, copilotul comunică și se ține la curent cu traficul aerian. Ideea este de a reduce volumul de muncă și oboseala atât a pilotului principal, cât și a co-pilotului său.
În cele din urmă, din punctul de vedere al siguranței, acesta este și motivul pentru care o a doua persoană în cabina de pilotaj rămâne esențială. Aceasta poate și trebuie să preia controlul aeronavei în orice moment și să încheie un zbor în cazul în care comandantul nu poate face acest lucru.
După cum puteți vedea, legislația privind aviația privată (și comercială) impune cel puțin 2 piloți pe aeronavă. Dacă doriți să încercați un zbor cu jet de afaceri cu AEROAFFAIRES, vizitați site-ul nostru devis en ligne sau sunați la +33 (0) 1 44 09 91 82.