Cum devii pilot de avion privat? Aceasta este întrebarea pe care și-o pun mulți entuziaști. Fie că aveți 13, 20, 35 de ani sau mai mult, puteți începe să vă pregătiți pentru licența de pilot comercial chiar acum. În acest articol, AEROAFFAIRES îți explicăm toți pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a ajunge în aer.
De ce să devin pilot de avion privat?
Sunteți un tânăr pilot în curs de perfecționare, un pilot ucenic sau un novice complet? Iată care sunt cheile succesului în a învăța să pilotați un avion privat, începând cu anumite condiții prealabile:
Pilotul de avion privat este o meserie care implică multe responsabilități: dincolo de transportul pasagerilor sau al mărfurilor, veți fi responsabil de elaborarea planului de zbor, verificarea și pregătirea aeronavei, asigurarea confortului și a calității serviciilor, dar mai ales a siguranței pasagerilor.
Este o meserie care pasionează majoritatea oamenilor, pentru că implică și sacrificii. Spre deosebire de piloții de linie, nu veți primi programul cu o lună înainte, ci veți fi adesea solicitat în ultimul moment, de exemplu. Această capacitate de a zbura la cerere este esențială și rară. Acesta este unul dintre motivele pentru care ultra-bogații nu au destui piloți pentru avioanele lor private.
Potrivit François-Valéry Vannimenuscitation 2 private jet pilot, abilitățile necesare pentru a fi un bun pilot includ „săfii ordonat, să te orientezi ușor în spațiu, să fii deschis și să-i asculți pe ceilalți”. De asemenea, vi se poate cere să fiți foarte discret dacă transportați VIP-uri.
În sfârșit, aceasta este o profesie solicitantă din punct de vedere fizic, atât profesional, cât și personal. Înainte de a începe orice procedură de formare, asigurați-vă că sunteți apt pentru această meserie prin efectuarea unui examen medical de clasa 1. Ulterior, acest control trebuie efectuat în mod regulat.
Cum pot deveni pilot de avion privat?
Câteva date esențiale despre formarea pentru a deveni pilot de avion privat:
Pentru a deveni pilot de avion privat, aveți nevoie de o licență comercială. Licența de pilot comercial (CPL) este cea care vă permite să fiți plătit pentru zbor. Aceasta se obține prin validarea a 200 de ore de zbor. În același timp, trebuie să trecețiATPL-ul teoretic, sau „ATPL înghețat”, care cuprinde 14 certificate.
Aceste condiții prealabile vă permit să vă începeți cariera ca copilot (OPL). Pentru a deveni comandant de bord (CBD), va trebui să treceți ATPL-ul practic, adică 1 500 de ore de zbor. Cu toate acestea, CPL-ul nu este suficient pentru a zbura pe majoritatea aeronavelor. Pentru a face acest lucru, trebuie să obțineți calificări suplimentare, cum ar fi calificarea de noapte sau calificarea instrumentală (IR), care vă permite să zburați în condiții meteorologice speciale.
În cele din urmă, nu mai rămâne decât să obțineți o calificare de tip (QT) pentru a vă specializa pe un anumit tip de aeronavă. Formarea inițială pentru un pilot privat este, prin urmare, aceeași ca pentru un pilot comercial. Diferența constă în calificările suplimentare pe care trebuie să le obțineți.În cadrul unei companii, reglementările nu permit decât maximum trei calificări de tip.
Aceasta înseamnă că elevii piloți nu vor avea nevoie de licența suplimentară MCC (coordonare cu echipaj multiplu) necesară pentru piloții de linie care lucrează cu un echipaj.
În cele din urmă, dacă doriți, puteți deveni chiar dumneavoastră instructor de pilotaj. Această profesie oferă un mare potențial de carieră și de dezvoltare. Veți începe cu 1 200 de euro pe lună și puteți câștiga până la 2 000 – 3 000 de euro pe lună pentru un FI-IRI-CRI (instructor de zbor – instructor de zbor instrumental – instructor de clasă).

Cum funcționează instruirea?
Studii pilot: trei fluxuri principale
Există trei tipuri de formare care conduc la obținerea unei licențe de pilot. Candidații trebuie să aibă bacalaureatul și să fi absolvit doi ani de învățământ superior, cu unele excepții. Bacalaureatul poate fi general, profesional sau tehnologic. Majoritatea elevilor interesați urmează studii științifice sau inginerești (CPEG, licențe, DUT, BTS), înainte de a opta pentru o formare de pilot. Există trei opțiuni:
-
- Formareade stat: aceasta este gratuită, dar dificil de accesat. Aceasta are loc laÉcole nationale de l’aviation civile (ENAC).
- Ruta militară: puteți fi recrutat de cele trei forțe armate (aeriană, terestră și maritimă), fie prin susținerea unui concurs după doi ani de cursuri pregătitoare (veți deveni ofițer de carieră), fie imediat după bacalaureat (veți deveni ofițer contractual). Transferul în sectorul privat este posibil după 10 ani de serviciu.
- Sectorul privat: există numeroase școli private de pilotaj în Franța și în străinătate. De asemenea, puteți alege între două tipuri de formare. Prima este cea de „cadet” ; unele companii aeriene oferă să vă finanțeze total sau parțial cursul și apoi vă angajează. Air France este una dintre acestea, iar această opțiune este oferită și în străinătate. A doua este formarea independentă. Formarea independentă variază de la o companie aeriană la alta și este foarte costisitoare. Unul dintre avantaje este că, dacă doriți, puteți să vă repartizați formarea în module.
Indiferent de cursul pe care îl alegeți, meseria de pilot este, înainte de toate, una pe care o iubiți.
Deci, ce poți face între timp?
Indiferent de vârsta dumneavoastră, puteți începe să vă pregătiți acum, în teorie și/sau în practică.
Puteți obține Brevet d’initiation aéronautique (BIA) la vârsta de 13 ani pentru a vă familiariza cu câteva povești și teorii aeronautice. Urmează Brevet de pilote de base (certificat de pilot de bază) la 15 ani, în timpul căruia înveți să manevrezi un avion ușor. De la vârsta de 16 ani, puteți obține licența de pilot privat (PPL). Aceasta este o licență neprofesională, care vă permite să validați 45 de ore de zbor la orice club de zbor, precum și să obțineți calificarea SPE (avion monomotor cu piston). Programele de licență de pilot privat includ, de asemenea, câteva ore de formare pe simulator de zbor.
În cele din urmă, dacă doriți să ieșiți în evidență, puteți urma și cursuri suplimentare de formare, de exemplu ca ofițer de operațiuni sau tehnician aeronautic.

Cât câștigă un pilot de avion privat?
Cât câștigă un pilot de avion privat? Noi vă explicăm:
Salariul pe care îl veți câștiga va depinde de compania aeriană care vă angajează și de experiența și vechimea dumneavoastră. La Air France-KLM, salariul variază de la 4.000 la 11.000 de euro pe lună pentru un copilot și până la 18.500 de euro pentru un căpitan. Salariul unui pilot în aviația de afaceri va fi, în general, mai mare decât cel al unui pilot de linie în aviația comercială.