În primele zile ale aviației, acolo unde a început totul, inginerii de atunci au fost inspirați de cer și de fauna sa: păsări și animale zburătoare. De la un lucru la altul, iar numele animalelor care zburau, precum și ale celor de pe uscat și de pe mare au rămas. Ca urmare, nu numai avioanele de linie, ci și jeturile private și multe elicoptere poartă nume sau porecle de animale.
AEROAFFAIRES explică originile și locul animalelor în lumea aviației și a aviației de afaceri.
Păsările și animalele zburătoare la originea aviației
Ce este biomimetismul, la originea aeronauticii?
Știați că? Unul dintre primele prototipuri de avion a fost creat sub forma unui liliac? În termeni științifici, inspirația pe care oamenii o primesc din observarea naturii și a animalelor pentru a-și crea aparate de zbor se numește„biomimetism”. Biomimetismul este chiar fundamentul dispozitivelor aeronautice de toate tipurile. Biomimetismul este relevant și astăzi. Posibilitățile sunt nelimitate pentru producătorii de aeronave care sunt interesați de natură ca sursă de inspirație pentru aeronavele lor. Zborul silențios al bufniței și formația în „V” a păsărilor migratoare sunt încă studiate pentru viitoarele proiecte de aeronave.
Tot datorită biomimetismului, producătorii de aeronave au creat winglets la vârful aripilor aeronavelor. Vârful ușor ridicat al aripii este inspirat de vulturi și cocori. Aceste păsări mari zboară pe distanțe lungi și au inspirat aceste inovații aeronautice. Aplicată la aeronave, această inovație reduce impactul turbulențelor și, implicit, consumul de combustibil.
Întotdeauna am fost interesat de zborul păsărilor și al insectelor… Am încercat tot felul de aripi de pasăre, de liliac și de insectă, fie batante, fie fixate cu o elice.
Inginerul francez Clément Ader, unul dintre precursorii aviației, spunea în 1893.
Avioane private și avioane-pasăre
Inginerul C. Ader, disperat să îl facă pe om să zboare în aer, a creat mai multe prototipuri de aparate de zbor. A fost inspirat în special de lilieci și de structura aripilor lor. Pentru el, conceptul nu era să reconstituie și să reproducă mișcarea aripilor păsărilor și animalelor zburătoare, ci să se inspire din structura aripilor. A avea aripi fixe îți oferă un control mai mare asupra zborului. Așadar, observarea aripilor a fost cea care a condus la dezvoltarea aripilor viitoarelor avioane în special.

Începând cu anii 1900, un alt prototip de aparat de zbor și-a găsit inspirația în porumbei! Acestea au fost observațiile făcute de frații Wright, ingineri și inventatori, atunci când au creat diferitele lor planoare.
Astăzi, acest obicei de a privi cerul pentru a studia păsările atunci când se creează o mașină de zbor este încă foarte viu. De fapt, Airbus a fost inspirat de albinaatros! Această pasăre a fost foarte interesantă și o sursă de inspirație pentru constructorul de avioane, deoarece poate zbura pe distanțe lungi, de câteva sute de kilometri, fără să bată din aripi! (Conform Actu.fr). Inginerii de laAirbus au studiat apoi comportamentul în zbor al albuluiatross și au ajuns la următoarea concluzie pentru modelul lor de aeronavă: „AlbulatrossOne are aripile prinse pe umeri pentru distanțe lungi, dar se deblochează singur în caz de rafale de vânt sau manevre”. Acestea sunt cuvintele lui Tom Wilson, inginerul din spatele AlbatrossOne de laAirbus. Această evoluție va face avionul mai ușor și, mai presus de toate, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. În urma testelor de zbor ale acestui nou tip de aripă, Airbus ar putea instala același tip de aripă pe alte aeronave ale sale, cum ar fi l’A321 de exemplu.

În cele din urmă, un alt producător de aeronave s-a inspirat din păsări și animale zburătoare pentru avioanele sale private. Acestea includ Dassault Aviationcu familia sa de avioane de afaceri Falcon, care înseamnă șoim în franceză. La momentul creării primului avion privat din această familie, denumit Mystère 20, Pan American a fost foarte interesată de aceste modele de aeronave. Se spune că unul dintre consilierii tehnici, după ce le-a observat chiar înainte de primul zbor, a spus: „Am găsit pasărea noastră”. Adică „am găsit pasărea noastră”. Aceasta a fost originea numelui, deoarece familia de avioane de afaceri a fost botezată ulterior Falcon.
Alte aeronave din aviația civilă și militară au luat, de asemenea, nume de păsări. Printre acestea se numără Condor de la Focke-Wulf, Milan de la Dassault Aviation, Vautour de la Sud-Ouest, Hawk de la British Aerospace, Dragonfly de la Cessna și multe altele. (Dintr-un articol de pe avionlegendaire.net).
Alte animale care dau numele lor avioanelor, elicopterelor și jeturilor private
Nu doar păsările au inspirat lumea aviației. De fapt, multe specii de animale terestre și marine și-au împrumutat numele unor avioane de afaceri, elicoptere și avioane.
De exemplu, Beluga, înainte de a fi una dintre cele mai cunoscute avions-cargo, este în primul rând o specie animală. Acest mamifer marin a fost sursa de inspirație pentru structura avionului Beluga D’Airbusavion, recunoscut prin cocoașa sa caracteristică și prin dimensiunile sale impresionante. Tot de la Airbus, îl găsim pe Super Guppyal cărui nume este preluat tot de la un animal marin, de data aceasta un pește mic.


În cele din urmă, multe aeronave sunt denumite și după animale, cum este cazul celor mai cunoscute elicoptere Aerospatiale, cum ar fi l’Ecureuil AS 350the Dauphin AS 365și Cougar AS 332.
Multe elicoptere sunt, de asemenea, denumite după animale. Cu toate acestea, aceste denumiri pot varia în funcție de utilizarea elicopterului. De exemplu, un AS 332 poreclit Cougar în aviația civilă poate fi numit Super Puma în aviația militară. Alte nume de elicoptere militare, pentru modele fabricate de Westland, includ gazelă, viespe și linx.

Acum știți ceva mai multe despre fauna care dă numele diverselor jeturi, avioane și elicoptere private.
La AEROAFFAIRES, suntem disponibili 24/7 pe tot parcursul anului. Vă vom răspunde în cel mai scurt timp posibil la solicitarea dumneavoastră la devis en ligne sau prin telefon la +33 1 44 09 91 82.