Boeing este un constructor aeronautic american. Grupul aeronautic face parte din primii constructori mondiali, precum Airbus, Dassault sau Bombardier. Compania aeronautică a fost înființată la Seattle, în Statele Unite, în 1916 de William Edward Boeing, atât aviator, cât și antreprenor. Boeing îndeplinește diverse misiuni de proiectare și fabricare de avioane, atât în aeronautica de apărare, militară, spațială, cât și în aviatia civilă sau pentru fabricarea echipamentelor aeronautice variate. Să ne întoarcem împreună asupra istoriei și acțiunilor acestei companii, adevărat pionier în lumea aviației.
Boeing astăzi
Câteva cifre:
Grupul Boeing este prezent în peste 150 de țări și are 150.000 de angajați.
Cifra de afaceri, în 2021, a constructorului Boeing este de
Grupul se articulează în jurul diverselor activități:
aviatia comercială
defensiva
spațiul și securitatea
servicii globale
Boeing: o companie angajată
Boeing se angajează! Într-adevăr, constructorul își asumă responsabilitățile și se implică în diverse acțiuni:
cetățenești: fiecare țară, în cadrul Boeing Global Engagement, selectează un domeniu de angajament pentru care compania se va implica, local, sprijinind o cauză sau o inițiativă. De exemplu, în Franța, compania sprijină Federația Léo Lagrange. Scopul este de a sprijini inițiativele sau dezvoltarea programelor de educație.
sociale : grupul Boeing acordă o mare importanță egalității de șanse în cadrul angajaților săi. Grupul promovează diversitatea, o valoare puternică a companiei Boeing. Boeing caută anual noi talente.
de mediu : Boeing a încheiat parteneriate cu diferiți actori pentru a lucra la reducerea impactului ecologic al companiei. Astfel, compania reduce îngroparea deșeurilor sale cu 910 tone de fibre de carbon în fiecare an. Grupul Boeing lucrează, de asemenea, la dezvoltarea unui combustibil durabil pe bază de plante deșertice.
Istoria constructorului aeronautic Boeing
Crearea și începuturile constructorului Boeing din 1916 până în 1930:
15 iulie 1916: este crearea companiei aeronautice Boeing de către doi colaboratori, William Edward Boeing și George Conrad. Compania se numea inițial B&W, dar a adoptat rapid numele de Boeing Airplane Company.
1917: Într-un context de război mondial, Statele Unite și Marina trebuie să se aprovizioneze cu avioane militare pentru a crea o patrulă solidă și eficientă. Aceasta este prima comandă pentru compania aeronautică americană, care va livra nu mai puțin de 50 de hidroavioane Model C comandate pentru antrenamentele patrulilor aeriene ale armatei americane.
1923: Constructorul american fabrică un avion pentru a efectua transport poștal. Acesta, Model 40A, va efectua începând din 1927 schimburile pe linia regulată între Chicago și San Francisco.
Finalul anilor 1920: este atunci când compania dorește să înceapă proiectarea avioanelor pentru transportul de pasageri. Astfel, este creată filiera aeronautică: Boeing Air Transport. În continuare, sunt fabricate primele avioane pentru transportul de pasageri, inclusiv Model 80. Boeing se apropie treptat de numeroase companii specializate în fabricarea avioanelor, precum și de toate piesele aferente, cum ar fi motoarele, de exemplu. De asemenea, constructorul se apropie și de companiile aeriene cu care consideră că poate face să zboare avioanele sale.
1929: Boeing își schimbă denumirea pentru a deveni: United Aircraft and Transport Corporation.
Crearea și începuturile constructorului Boeing din 1930 până în 1955:
1934: Boeing își asumă și gestionează numeroase sectoare ale activității aeriene. Atât fabricarea avioanelor, cât și a motoarelor, compania Boeing are, de asemenea, un rol în cadrul aeroporturilor, precum și pe liniile aeriene. În acel moment, orele de zbor ale companiei cresc exponențial. Cu toate acestea, a fost promulgată o lege care interzice constructorilor aeronautici să exploateze linii aeriene. Atunci compania Boeing este împărțită în 3 filiale pentru a asigura separat diferitele misiuni.
1938: după un parteneriat cu o companie aeriană americană (Pan American World Airways), constructorul Boeing fabrică un avion pentru a putea efectua legături intercontinentale, dar și transatlantice. Atunci compania decide să își modernizeze flota și este pus în circulație Boeing 314 Clipper, care a efectuat primul său zbor de probă în iunie a acestui an. Acest avion civil este, de altfel, cel mai important al vremii. Într-adevăr, are capacitatea de a transporta 90 de pasageri (sau 40 de persoane pe zborurile nocturne). În această perioadă, Boeing lansează, de asemenea, modelul său 307 Stratoliner. Acesta are capacitatea de a zbura la o altitudine mai mare, ceea ce limitează influența vremii asupra acestor zboruri și crește siguranța aeriană. De asemenea, este unul dintre primele aeronave care dispune de o cabină presurizată.
1939 – 1945: În timpul celui de-al doilea război mondial, Boeing se reintegrează în serviciul forțelor aeriene americane prin producerea de modele de bombardiere B-17 Flying pentru aviația de luptă.
1955: Având succes în Statele Unite, Boeing atrage companii aeriene non-americane, în special Air France. Aceasta este una dintre principalele companii aeriene din Franța. Această companie devine prima din afara Statelor Unite care comandă un avion, un Boeing 707. Acesta va fi numit „”Château de Versailles”, efectuează primele zboruri de probă în 1957 cu echipajul complet.
Istoria Boeing după anii ’90
1996 – 1997: având în vedere dezvoltarea sectorului aeronautic și aerospațial, în special în domeniul apărării americane, Boeing achiziționează mai multe companii cu o flotă de aparate considerabilă. Pentru suma de 3,2 miliarde de dolari, constructorul american achiziționează entitatea Rockwell International, companie specializată în piața apărării și a spațiului. Apoi, Boeing devine proprietar al McDonnell Douglas, pentru 13 miliarde de dolari. Aceasta era, la acea vreme, unul dintre liderii în fabricarea echipamentelor de apărare pentru aviația de vânătoare.
2002: cu mai multe comenzi de avioane Boeing din partea Franței (de la Air France, precum și de la armata franceză, de exemplu), compania decide să deschidă noi birouri la Paris, numite Boeing France.
2004: după o perioadă puternică de comenzi de avioane (620 în 1999, de exemplu), Boeing observă o scădere semnificativă a numărului de comenzi și, prin urmare, a livrărilor de avioane. Acesta este devansat de unul dintre principalii săi concurenți: Airbus. Il va depasi pe acesta în 2006, cu aproape 200 de comenzi în plus pentru Boeing.
2005: Boeing își redresează aripile și înregistrează 1005 comenzi în acel an. Majoritatea sunt modele de vârf, cum ar fi:
b Boeing 737
b Boeing 787
b Boeing 777
La sfârșitul acestui an, compania înregistrează nu mai puțin de 1809 comenzi de avioane de livrat în următorii 7 ani.
2009: Boeing înregistrează o creștere de 28% a livrărilor de avioane comparativ cu anul precedent, cu un total de 481 de avioane comerciale livrate.
2010: Air France înregistrează un total de 200 de avioane Boeing în flota sa.
Istoria constructorului Boeing în ultimii ani
2011: după mai multe comenzi de avioane din partea Chinei, ritmul se accelerează. Este rândul Emiratelor Arabe Unite, cu compania aeriană Emirates, să comande avioane. Aceștia solicită producția a 50 de Boeing 777, avioane de lungă distanță, deci avioane de tip „”mare avion””, pentru suma de 18 miliarde de dolari. Lion Air, o companie indoneziană, comandă puțin timp după 230 de Boeing 737, avioane de medie distanță pentru suma de 22 de miliarde de dolari.
2014: este un an care marchează un record comercial în istoria constructorului american. Într-adevăr, acesta înregistrează 1432 de comenzi și livrează 723 de aparate.
2016: Air France se echipează:
cu un prim Boeing 787
cu un al 70-lea aparat Boeing 777 ca aprovizionare pentru flota sa.
2017: Boeing se asociază cu Dassault Systèmes. Împreună, semnează un contract în valoare de un miliard de dolari, pe o durată de 30 de ani. Dassault le pune la dispoziție software-ul său 3Dexperience. Aceasta permite Boeing o investigație completă în problemele aeronautice și îmbunătățirea sistemului său de producție de avioane.
2019: în urma a două accidente cu aparate Boeing 737 Max, unele țări și companii aeriene suspendă modelele sale de avioane de a putea zbura. Unele, dotate cu mai multe aparate de acest tip în flota lor, solicită despăgubiri constructorului. Compania se va conforma, oferind despăgubiri financiare familiilor victimelor acestor două accidente.
2020: criza sanitară cauzată de Covid 19 afectează sectorul aerian într-un mod foarte extrem. Ca urmare a crizei coronavirusului, Boeing trebuie să își limiteze efectivele. Compania aeronautică elimină din ce în ce mai multe locuri de muncă și ajunge la 130.000 de angajați (față de 160.000 înainte de criză). De asemenea, cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 12,8 miliarde de dolari comparativ cu anul 2019. În aceeași an, suspendările împotriva avionului Boeing 737 Max se ridică treptat.
2021: bilanțul acestui an se ridică la o livrare de 340 de aparate pentru Boeing, un rezultat de altitudine scăzută pentru companie.
Cifrele cheie ale Boeing
Până în prezent, sediul social al Boeing se află la Chicago. CEO-ul companiei este Dave Calhoun. Boeing se caracterizează, de asemenea, prin câteva cifre, iată:
150.000: este numărul de persoane angajate de gigantul industriei aeronautice.
65: este numărul de țări în care constructorul de avioane este prezent.
150: este numărul de țări în care compania aeronautică evoluează. Atât în relația cu guvernele, cât și cu companiile aeriene.
340: este numărul de avioane livrate de Boeing pe parcursul întregului an 2021.
Acțiunile Boeing
Boeing este unul dintre liderii mondiali pe piața aeronautică, aerospațială, dar și în apărare și securitate. Acesta lucrează pentru aparate militare, sateliți sau chiar elicoptere. În cele din urmă, este, de asemenea, un mare specialist în construcția de avioane civile, dar și private.
Acest gigant al aeronauticii își pune inima în a lucra pentru diferite acțiuni atât cetățenești, cât și de mediu.
Acțiunile cetățenești ale Boeing
Constructorul american este angajat alături de organisme și asociații care favorizează, în special, ocuparea forței de muncă în comunitățile locale. Acesta desfășoară mai multe acțiuni sprijinind diverse programe, cum ar fi ajutorul pentru educația copiilor mici, până la nivelul liceului. De asemenea, Boeing se angajează să promoveze cultura și accesul la artă.
În plus, acesta sprijină, de asemenea, prin acțiunile sale, serviciile de sănătate și serviciile sociale destinate populațiilor considerate fragile.
Boeing se angajează, de asemenea, alături de cetățeni pentru a-i implica în dezbaterile actuale ale societății, indiferent care ar fi acestea.
De asemenea, vom vedea ultima acțiune a Boeing care se desfășoară la nivel de mediu.
Acțiunile de mediu ale constructorului Boeing
Îngrijorat de cauza de mediu, Boeing lucrează pentru a construi și fabrica avioane mai curate și mai economice în ceea ce privește consumul de combustibil.
De asemenea, industria aeronautică găsește soluții pentru a recicla anumite resurse. Acesta încurajează, de asemenea, angajații să lucreze în funcție de dezvoltarea durabilă până în 2025.
Mai multe acțiuni de mediu sunt desfășurate de Boeing.
În primul rând, compania aeronautică este parteneră cu companii de reciclare din Regatul Unit. Acest lucru permite evitarea acumulării fibrelor de carbon, în special, de a merge în locuri unde deșeurile sunt îngropate.
În plus, Boeing își alimentează principalele site-uri de producție cu electricitate provenită din surse regenerabile. De asemenea, constructorul permite utilizarea din ce în ce mai multor biocombustibili (SAF) în cadrul aparatelor sale. Acestea sunt numeroase acțiuni pe care Boeing le desfășoară din motive de mediu și în scopul de a reduce poluarea gazelor cu efect de seră, în special.
Boeing și Franța: un parteneriat de lungă durată:
Originea acestui parteneriat fructuos și durabil:
Aceasta se întoarce în 1910, când Louis Paulhan și William Boeing se întâlnesc. Un’un este francez și celălalt este american și fascinat de lumea aviatiei. Al doilea va deveni antreprenor în lumea aeronautică.
Astăzi Boeing, angajează peste 35 000 persoane în Franța și permite la Franța să realizeze 6,3 miliarde de dolari în 2017.
Boeing, un gigant al aeronauticii în colaborare strânsă cu companii franceze pentru dezvoltarea 787 Dreamliner:
Constructorul american Boeing s-a înconjurat de cele mai bune companii, la nivel tehnologic, pentru a dezvolta 787 Dreamliner. Mai mulți mari actori francezi au participat la dezvoltarea acestei realizări tehnologice.
Printre acestea, se numără:
Dassault Systèmes care a pus la dispoziție instrumentele sale de proiectare și producție pentru 787 Dreamliner
Latécoère care a fabricat ușile aparatului
Michelin care a furnizat anvelopele radiale ale avionului
Safran Landing System care a furnizat trenurile de aterizare și sistemul de frânare.
Thales care a conceput bateriile cu litiu-ion, instrumentele și parametrii de navigație și divertisment.
Flota de avioane a constructorului aeronautic Boeing
De la înființarea sa în 1916, Boeing a lucrat la crearea unei multitudini de avioane noi pentru transportul aerian sau forțele aeriene.
Atât militare, civile, cât și private, aceste avioane au fost adoptate de multe mari companii aeriene. Printre altele, Boeing a echipat flota:
Air France
Corsair
Air Austral
XL Airways.
Astăzi, sunt nu mai puțin de 12.000 de avioane comerciale Boeing care sunt în circulație în lume.
Așadar, vă vom prezenta 2 dintre principalele avioane ale constructorului aeronautic Boeing. Veți găsi, mai jos, flota completă a avioanelor comerciale Boeing.
Boeing 747:
Acest avion este un avion de linie de lungă distanță care transportă un număr foarte mare de pasageri.
Într-adevăr, acesta are capacitatea de a transporta până la 450 de persoane pe o distanță intercontinentală de 13.450 km. Este unul dintre cele mai importante modele de avioane cu reacție din lume.
De altfel, a rămas pe cea mai înaltă treaptă a podiumului avioanelor cele mai mari și cu cea mai mare capacitate de primire. A fost detronat de sosirea A380 după 37 de ani în prima poziție.
Acest model de avion poate fi, de asemenea, configurat ca avion cargo pentru a efectua fret aerian.
De la primul său zbor în 1969, acest model de avion a transportat nu mai puțin de 3,5 miliarde de pasageri pe o distanță de 77,8 miliarde de kilometri.
În cele din urmă, acest aparat este recognoscibil prin umflătura de la partea din față a aparatului, este podul său dublu. Acesta este uneori numit Jumbo Jet. Este vândut pe piață la 250 de milioane de euro.
Boeing BBJ:
Boeing Business Jet, sau BBJ, este un model de Boeing 737, dar configurat pentru aviația de afaceri și servicii de lux. Într-adevăr, în loc să găsim o configurație cu o sută de locuri, în BBJ, 20 de pasageri pot călători.
Interiorul este configurat ca un hotel de lux. Diferite spații sunt create, cum ar fi:
camere
o sală de mese
băi
o sală multimedia cu cinema
sala de conferințe echipată cu dispozitive conectate.
BBJ-ul este modulabil în funcție de cerințele pasagerilor și promite un serviciu și o experiență de lux. Este avionul de afaceri care poate fi comparat cu Lineage 1000 al constructorului Embraer sau cu A319 de la Airbus. Acest aparat este vândut pe piață la 130 de milioane de euro.
Călătoriți la bordul unui avion BOEING cu AEROAFFAIRES:
Acum știți mai multe despre constructorul aeronautic Boeing. La AEROAFFAIRES, putem rezerva toate tipurile de aparate! Pentru orice solicitare, completați formularul de ofertă online sau contactați experții noștri aerieni 24/24 și 7/7 la +33 (0)1 44 09 91 82.