Boeing este un constructor aeronautic american. Grupul aeronautic face parte din primii constructori mondiali, precum Airbus, Dassault sau Bombardier. Compania aeronautică a fost înființată la Seattle, în Statele Unite, în 1916, de William Edward Boeing, atât aviator, cât și antreprenor. Boeing îndeplinește diverse misiuni de proiectare și fabricare de avioane, atât în aeronautica de apărare, militar, spațial, cât și în aviatia civilă sau pentru fabricarea echipamentelor aeronautice variate. Să revenim împreună asupra istoriei și acțiunilor acestei companii, adevărat pionier în lumea aviației.

Boeing astăzi
Câteva cifre:
Grupul Boeing este prezent în mai mult de 150 de țări și are 150.000 de colaboratori.
Cifra de afaceri, în 2021, a constructorului de avioane Boeing este de
Grupul se articulează în jurul diferențelor activități:
- aviatia comercială
- defensă
- spațiu și securitate
- servicii globale
Boeing: o companie angajată
Boeing se angajează! Într-adevăr, constructorul de avioane își asumă responsabilitățile și se implică în diverse acțiuni:
- cetățenești: fiecare țară, în cadrul angajamentului global Boeing, selectează un domeniu de implicare în care compania se va angaja local, sprijinind o cauză sau o inițiativă. În Franța, de exemplu, compania sprijină Federația Léo Lagrange. Obiectivul este de a sprijini inițiativele sau dezvoltarea programelor de educație.
- sociale : grupul Boeing pune un accent deosebit pe egalitatea de șanse în cadrul angajaților săi. Grupul promovează diversitatea, valoare importantă a companiei Boeing. Boeing caută în fiecare an noi talente.
- de mediu : Boeing a încheiat parteneriate cu diferiți actori pentru a lucra la reducerea impactului ecologic al companiei. Astfel, compania reduce îngroparea deșeurilor sale cu 910 tone de fibre de carbon în fiecare an. Grupul Boeing lucrează, de asemenea, la dezvoltarea unui combustibil durabil pe bază de plante deșertice.
Istoria constructorului aeronautic Boeing
Înființarea și începuturile constructorului de avioane Boeing din 1916 până în 1930:
- 15 iulie 1916 : este înființarea companiei aeronautice Boeing de către doi colaboratori, William Edward Boeing și George Conrad. Compania se numea inițial B&W, dar a adoptat rapid numele de Boeing Airplane Company.
- 1917 : Într-un context de război mondial, Statele Unite și Marina trebuie să se aprovizioneze cu avioane militare pentru a crea o patrulă solidă și eficientă. Aceasta este prima comandă pentru compania aeronautică americană, care va livra nu mai puțin de 50 de hidroavioane Model C comandate pentru antrenamentele patrulelor aeriene ale armatei americane.
- 1923 : Constructorul de avioane american fabrică un avion pentru a efectua transport poștal. Acesta, Model 40A, va efectua începând din 1927 schimburile pe linia regulată între Chicago și San Francisco.
- Finalul anilor 1920: în urma acestora, compania dorește să înceapă proiectarea avioanelor pentru transportul de pasageri. Astfel, se înființează filiera aeronautică: Boeing Air Transport. Totodată, sunt fabricate primele avioane pentru transportul de pasageri, printre care Modelul 80.
Boeing se apropie treptat de numeroase companii specializate în fabricarea avioanelor, precum și de toate piesele aferente, cum ar fi motoarele, de exemplu. De asemenea, constructorul de avioane se apropie și de companiile aeriene cu care consideră că poate face să zboare avioanele sale. - 1929: Boeing își schimbă denumirea devenind: United Aircraft and Transport Corporation.
Înființarea și începuturile constructorului de avioane Boeing din 1930 până în 1955:
- 1934: Boeing își asumă și gestionează numeroase sectoare ale activității aeriene. Atât fabricarea avioanelor, cât și a motoarelor, compania Boeing are, de asemenea, un rol în cadrul aeroporturilor și pe liniile aeriene. La acel moment, orele de zbor ale companiei cresc exponențial. Cu toate acestea, a fost promulgată o lege care interzice constructorilor aeronautici să exploateze linii aeriene. Astfel, compania Boeing este împărțită în 3 filiale pentru a asigura separat diversele misiuni.
- 1938 : după un parteneriat cu o companie aeriană americană (Pan American World Airways), constructorul de avioane Boeing fabrică un avion pentru a efectua legături intercontinentale și transatlantice. Atunci, compania decide să-și modernizeze flota, iar Boeing 314 Clipper este pus în circulație, având efectuat primul său zbor de încercare în luna iunie a acestui an. Acest avion civil este, de altfel, cel mai important al vremii. Într-adevăr, are capacitatea de a transporta 90 de pasageri (sau 40 de persoane pe zborurile nocturne).
În această perioadă, Boeing lansează de asemenea modelul său 307 Stratoliner. Acesta are capacitatea de a zbura la o altitudine mai mare, ceea ce limitează influența vremii asupra acestor zboruri și crește siguranța aeriană. Mai mult, acesta este unul dintre primele aeronefuri dotate cu o cabină presurizată. - 1939 – 1945: În timpul celui de-al doilea război mondial, Boeing revine în slujba aviației de luptă americane, producând modele de bombardiere B-17 Flying.
- 1955: Având în vedere succesul său în Statele Unite, Boeing atrage companii aeriene non-americane, în special Air France. Aceasta este una dintre principalele companii aeriene din Franța. Această companie devine prima din afara Statelor Unite care comandă un avion, un Boeing 707. Acesta va fi numit „Château de Versailles”, efectuează primele zboruri de încercare în 1957 cu echipajul complet.
Boeing 707 – Credit Foto : Commons Wikimedia
Istoria Boeing după anii 90
- 1996 – 1997 : având în vedere dezvoltarea sectorului aeronautic și aerospațial, în special în domeniul apărării americane, Boeing achiziționează mai multe companii cu o flotă de aparate considerabilă. Pentru suma de 3,2 miliarde de dolari, constructorul american de avioane achiziționează entitatea Rockwell International, companie specializată în piața de apărare și spațiu. Apoi, Boeing devine proprietar al McDonnell Douglas, pentru 13 miliarde de dolari. Aceasta era, la vremea respectivă, unul dintre liderii în domeniul fabricării echipamentelor de apărare pentru aviația de vânătoare.
- 2002 : cu mai multe comenzi de avioane Boeing din partea Franței (prin Air France, precum și de către armata franceză, de exemplu), compania decide să deschidă noi birouri la Paris, numite Boeing Franța.
- 2004 : după o perioadă semnificativă de comenzi de avioane (620 în 1999, de exemplu), Boeing observă o scădere considerabilă a numărului de comenzi și, prin urmare, a livrărilor de avioane. Acesta este depășit de unul dintre principalii săi concurenți: Airbus. Va depăși din nou acestuia în 2006, cu aproape 200 de comenzi în plus pentru Boeing.
- 2005: Boeing își revine și înregistrează 1005 comenzi în acel an. Majoritatea sunt modele emblematice, precum:
- Boeing 737
- Boeing 787
- Boeing 777
La sfârșitul acestui an, compania înregistrează nu mai puțin de 1809 comenzi de avioane de livrat în următorii 7 ani.
- 2009: Boeing înregistrează o creștere de 28% a livrărilor de avioane comparativ cu anul precedent, cu un total de 481 de avioane comerciale livrate.
- 2010: Air France înregistrează un total de 200 de avioane Boeing în cadrul flotei sale.
Istoria constructorului Boeing în ultimii ani
- 2011 : după mai multe comenzi de avioane plasate de China, ritmul se accelerează. Vine rândul Emiratelor Arabe Unite, cu compania aeriană Emirates, să comande avioane. Aceștia solicită producția a 50 de Boeing 777, avioane de lung curier deci tip „avion mare”, pentru suma de 18 miliarde de dolari. Lion Air, o companie indoneziană, comandă puțin timp mai târziu 230 Boeing 737, avioane de medie distanță pentru suma de 22 miliarde de dolari.
- 2014: este un an care marchează un record comercial în istoria constructorului american. Într-adevăr, acesta înregistrează 1432 de comenzi și livrează 723 de aparate.
- 2016: Air France se dotază cu:
- un prim Boeing 787
- un al 70-lea aparat Boeing 777 pentru aprovizionarea flotei sale.
- 2017: Boeing se asociază cu Dassault Systèmes. Împreună, semnează un contract în valoare de un miliard de dolari pentru o durată de 30 de ani. Dassault le pune la dispoziție software-ul 3Dexperience. Aceasta le permite lui Boeing o investigație completă în problemele aeronautice și îmbunătățirea sistemului de producție a avioanelor.
- 2019: în urma a două accidente cu aparate Boeing 737 Max, unele țări și companii aeriene suspendă modelele sale de avioane de a putea zbura. Unele companii dotate cu mai multe aparate de acest tip în flota lor solicită daune constructorului. Compania se va conforma, oferind compensații financiare familiilor victimelor acestor două accidente.
- 2020 : criza sanitară generată de Covid-19 afectează sectorul aerian într-un mod foarte extrem. După criza coronavirusului, Boeing trebuie să limiteze echipajele sale. Compania aeronautică elimină din ce în ce mai multe posturi și ajunge la 130.000 de angajați (față de 160.000 înainte de criză). Același lucru este valabil și pentru cifra de afaceri a companiei, care a scăzut cu 12,8 miliarde de dolari comparativ cu anul 2019.
În același an, suspendările împotriva avionului Boeing 737 Max se ridică treptat. - 2021: bilanțul acestui an se ridică la livrarea a 340 de aparate pentru Boeing, un rezultat de altitudine joasă pentru companie.
Cifrele cheie ale Boeing
În prezent, sediul social al Boeing se află la Chicago. CEO-ul companiei este Dave Calhoun. Boeing se caracterizează de asemenea prin câteva cifre, după cum urmează:
- 150.000: acesta este numărul de persoane angajate de gigantul industriei aeronautice.
- 65: acesta este numărul de țări în care producătorul de avioane este prezent.
- 150: acesta este numărul de țări în care compania aeronautică își desfășoară activitatea. Atât în relația cu guvernele, cât și cu companiile aeriene.
- 340: acesta este numărul de avioane livrate de Boeing pe parcursul întregului an 2021.
Credit Foto : Boeing
Acțiunile Boeing
Boeing este unul dintre liderii mondiali pe piața aeronautică, aerospațială, dar și în apărare și securitate. Acesta lucrează pentru aparate militare, sateliți sau elicoptere. În cele din urmă, este de asemenea un mare specialist în construcția de avioane civile, dar și private.
Acest gigant al aeronauticii se dedică diferitelor acțiuni atât cetățenești, cât și de mediu.
Acțiunile cetățenești ale Boeing
Constructorul de avioane american este angajat alături de organisme și asociații care favorizează, în special, angajarea comunităților locale. Aceasta desfășoară mai multe acțiuni sprijinind diferite programe, cum ar fi ajutorul pentru educația copiilor tineri, până la nivelul colegiului. De asemenea, Boeing se angajează să promoveze cultura și accesul la artă.
În continuare, sprijină de asemenea prin acțiunile sale, serviciile de sănătate precum și serviciile sociale destinate populațiilor denumite fragile.
Boeing se angajează, de asemenea, alături de cetățeni pentru a-i implica în dezbaterile actuale ale societății indiferent care ar fi acestea.
De asemenea, vom analiza ultima acțiune a Boeing care se concentrează asupra mediului.
Acțiunile de mediu ale constructorului Boeing
Conștient de cauza de mediu, Boeing lucrează pentru a construi și fabrica avioane mai curate și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
De asemenea, industria aeronautică găsește soluții pentru a recicla anumite resurse. Aceasta încurajează de asemenea angajații să lucreze în funcție de și pentru dezvoltarea durabilă până în 2025.
Mai multe acțiuni de mediu sunt desfășurate de către Boeing.
În primul rând, compania aeronautică este partener cu societăți de reciclare din Regatul Unit. Aceasta permite evitarea acumulării fibrelor de carbon, evitând în special deplasarea în locuri unde deșeurile sunt îngropate.
Mai mult, Boeing își alimentează principalele site-uri de producție cu energie electrică provenind din surse regenerabile. De asemenea, constructorul de avioane permite utilizarea din ce în ce mai multor biocombustibili (SAF) în cadrul aparatelor sale. Acestea sunt numeroase acțiuni pe care Boeing le desfășoară din motive de mediu și în scopul de a reduce poluarea gazelor cu efect de seră, în special.
Boeing și Franța: un parteneriat de lungă durată:
Originea acestui parteneriat fructuos și durabil:
Boeing, un gigant al aeronauticii în colaborare strânsă cu companii franceze pentru dezvoltarea 787 Dreamliner:
Constructorul american de avioane Boeing s-a înconjurat de cele mai bune companii, la nivel tehnologic, pentru a dezvolta 787 Dreamliner. Mai mulți mari actori francezi au participat la dezvoltarea acestui avans tehnologic.
Printre acestea se numără:
- Dassault Systèmes care a pus la dispoziție instrumentele de proiectare și producție pentru 787 Dreamliner
- Latécoère care a fabricat ușile aparatului
- Michelin care a furnizat pneurile radiale ale avionului
- Safran Landing System care a furnizat trenurile de aterizare și sistemul de frânare.
- Thales care a conceput bateriile de litiu-ion, instrumentele și parametrii de navigație și divertisment.
Flota de avioane a constructorului aeronautic Boeing
De la înființarea sa în 1916, Boeing a lucrat la crearea unui număr mare de avioane noi pentru transportul aerian sau forțele aeriene.
Atât militare, civili, cât și private, aceste avioane au fost adoptate de multe mari companii aeriene. Printre acestea, Boeing a echipat flota:
- Air France
- Corsair
- Air Austral
- XL Airways.
Astăzi, există nu mai puțin de 12.000 de avioane comerciale Boeing care circulă în lume.
Așadar, vă vom prezenta 2 dintre principalele avioane ale constructorului aeronautic Boeing. Veți găsi, mai jos, flota completă a avioanelor comerciale Boeing.
Boeing 747 – Credit Foto: Commons Wikimedia
Boeing 747:
Acest avion este un avion de linie de lungă distanță care transportă un număr foarte mare de pasageri.
De fapt, acesta are capacitatea de a transporta până la 450 de persoane pe o distanță intercontinentală de 13.450 km. Este unul dintre modelele de avioane cu reacție cele mai importante din lume.
Și, de altfel, a rămas pe cea mai înaltă treaptă a podiumului avioanelor cele mai mari și cu cea mai mare capacitate de primire. A fost detronat de sosirea A380 după 37 de ani în prima poziție.
Acest model de avion poate fi, de asemenea, configurat ca avion cargo pentru a efectua fret aerian.
De la primul său zbor în 1969, acest model de avion a transportat nu mai puțin de 3,5 miliarde de pasageri pe o distanță de 77,8 miliarde de kilometri.
În cele din urmă, acest aparat este ușor de recunoscut datorită umflăturii din fața aparatului, acesta fiind dublu etaj. Acesta este chiar numit Jumbo Jet. Este vândut pe piață la prețul de 250 de milioane de euro.
Boeing BBJ B737-7BC s/n 30327 N721UF fotografiat la LAS pe 25 iunie 2013
Boeing BBJ:
Boeing Business Jet, sau BBJ, este un model de Boeing 737, dar configurat pentru aviația de afaceri și servicii de lux. De fapt, în loc să aibă o configuratie cu sute de locuri, în BBJ pot călători 20 de pasageri.
Interiorul este configurat ca un hotel de lux. Diferite spații sunt create, cum ar fi:
- camere
- o sală de mese
- baie
- o sală multimedia cu cinema
- sala de conferințe dotată cu aparate conectate.
BBJ-ul este modulabil în funcție de cerințele pasagerilor și promite un serviciu și o experiență de lux. Este avionul de afaceri care poate fi comparat cu Lineage 1000 al constructorului Embraer sau cu A319 de la Airbus. Acest aparat este vândut pe piață la prețul de 130 de milioane de euro.
Călătoriți la bordul unui avion BOEING cu AEROAFFAIRES:
Acum știți mai multe despre constructorul aeronautic Boeing. La AEROAFFAIRES, putem rezerva toate tipurile de aparate! Pentru orice solicitare, completați formularul de ofertă online sau contactați experții noștri aerieni 24/24 și 7/7 la +33 (0)1 44 09 91 82.