Oyonnair este o companie franceză compagnie aérienne care a fost fondată în 1989. Compania, care operează transportul aerian de pasageri în spațiul aerian francez, a fost creată de CEO-ul și fondatorul său Michel Maradan, un pasionat de aviație. Unul dintre principalele sale obiective a fost acela de a permite développement des PME et PMI. Astfel, împreună cu căpitanul nostru și echipajul său de zbor, decolați imediat și fără escală pentru un tur al acestei industrii aeronautice care operează pe piața aviației civile franceze.
Originile companiei aeriene Oyonnair
Totul a început în 1983. La acea vreme, Michel Maradan era directorul general al grupului DTP din orașul Izernore din regiunea Ain. A fost pasionat de lumea aeronautică încă din copilărie. În acel an și-a obținut brevetul de pilot. În prezent, el zboară în mod regulat de la aeroclubul Oyonnax din regiunea Auvergne Rhône-Alpes. Timp de un an, dl Maradan a efectuat zboruri la vedere, adică zboruri de zi cu vizibilitate și fără asistență tehnică din partea aeronavei. În anul următor, a continuat să efectueze zboruri la vedere, dar vremea era mai capricioasă météo era mai capricioasă, așa că nu putea zbura atât de mult pe cât își dorea. În cele din urmă, în al treilea an de zbor, se gândea să schimbe avionul, deoarece zborurile la vedere deveneau prea periculoase pe vreme rea – navigabilitatea era mai slabă, iar aterizarea periculoasă.
În 1989, a decis să își înființeze propria companie aeriană: Oyonnair. Scopul său era să promoveze afacerea cu avioane taxi și să participe la dezvoltarea aviației la cerere în regiunea sa. În acel an, compania a fost aprobată Transport Public de passagers și i s-a acordat certificatul de operator aerian (AOC) în conformitate cu Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA). Acest lucru i-a permis lui Michel Maradan să își înceapă afacerea de transport aerian și să se alăture numeroaselor alte companii aeriene de pe piață.
Istoria companiei aeriene franceze Oyonnair
Această nouă companie aeriană a investit în primul său avion privat pentru flota sa. Acesta era un bimotor Piper PA 30 cu 8 locuri. Pilotul pe care l-a recrutat pentru a-l pilota a avut, din păcate, un incident, fără nicio daună, dar care l-a determinat să părăsească nava. În 1990, dl Maradan a achiziționat de la constructorul de avioane un avion cu două turbopropulsoare Beechcraft avion Beechcraft C90 care putea transporta până la 9 pasageri. El a optat pentru acest model deoarece avea o autonomie mai mare decât prima aeronavă din flota sa. Obiectivul său este de a-și dezvolta traficul aerian și de a conecta destinații mai îndepărtate pentru a le transforma în destinații regulate. Prin urmare, va avea mai multe posibilități de a oferi în materie de conexiuni.
În același timp, pentru a putea pilota avionul C90, directorul general a recrutat un tânăr pilot pe nume Daniel Vovk. Vovk va gestiona aeronava și zborurile și va instrui și alți piloți.
În această perioadă, dl Maradan a continuat să zboare și a obținut de la autoritățile aviatice o licență pentru a efectua zboruri instrumentale în spațiul aerian. Odată cu certificarea radio, a devenit și pilot profesionist. În prezent, efectuează misiuni de pilotaj și de navigație aeriană pentru propria sa companie aeriană. Dar și în călătorii de afaceri pentru a-și dezvolta compania!
În primele zile, directorul general al companiei aeriene a dorit să își stabilească birourile în orașul Oyonnax, așa că, în mod firesc, și-a numit compania Oyonnair. Cu toate acestea, aerodromul orașului nu era echipat pentru zboruri IFR în conformitate cu codul aviației (reguli de zbor instrumental, care diferă de VFR: reguli de zbor la vedere). Așa că s-a mutat în orașul vecin Bourg-en-Bresse. Aerodromul din Bourg i-a promis că va fi în curând echipat pentru a efectua zboruri IFR. Cu toate acestea, câțiva ani mai târziu, în 1993, președintele Oyonnair a decis să se mute la Lyon-Bron. În prezent, Oyonnair își are sediul acolo.
Acesta a fost momentul în care activitățile sale de aviație de afaceri au decolat cu adevărat. De asemenea, compania a achiziționat hangare și ateliere pentru a efectua întreținerea aeronavelor sale.
La sfârșitul anilor ’90, compania s-a luptat puțin pentru a menține cursul, dar a reușit totuși să iasă în evidență și să prospere.
În 2003, compania aeriană a decis să achiziționeze o nouă aeronavă:
Am decis să trecem la o viteză superioară, așa că am vândut Beechcraft unui prieten pasionat de aviație, Francis Brochon, care a devenit partener, și am investit într-un avion mai recent, Beechcraft, biturbo-propulsorul 350 cu 9 locuri, echipat cu targă pentru transport medical.atr. Din acel moment, am început să lucrăm cu marile companii de asigurări.
Explică Michel Maradan.
Astăzi, compania aeriană franceză operează pe întreg teritoriul Franței și în străinătate. S-a stabilit în orașe cu aeroporturi precum Lyon (sediul său central), precum și Paris Le-Bourget, Rennes bretania și Marseille în timpul perioadei de vară. Așadar, compania dispune de hub-uri în toate cele patru colțuri ale Franței, ceea ce reprezintă un punct forte pentru desfășurarea sa.

Ce face Oyonnair?
Principalele misiuni ale Oyonnair
Oyonnair este o companie aeriană care, în prezent, este specializată în zboruri private la cerere și în aviația corporativă (pentru călătorii de afaceri, séminaires ou incentives lung-curier sau nu). De asemenea, aceasta desfășoară o serie de activități aeronautice, cum ar fi vols sanitaires și zboruri de pe fret aérien, vol cargo pentru transportul de mărfuri. Prin diferitele sale misiuni de transport aerian, compania aeriană oferă o gamă completă de servicii la cerere. Acesta este chiar principiul aviației de afaceri.
Zboruri la cerere
Oyonnair deservește numeroase destinații în Europa și în jurul bazinului mediteranean. Având acces la peste 600 de aeroporturi, aveți garanția că veți găsi un zbor care să corespundă criteriilor dumneavoastră. În plus, având propria sa flotă, compania, piloții și aeronavele sale sunt la dispoziție la orice oră, astfel încât să puteți decola cât mai repede posibil, indiferent de ora solicitării dumneavoastră. În ceea ce privește procedurile, cu aceste zboruri personalizate, nu există constrângeri la îmbarcare și aveți acces la terminalul de afaceri, astfel încât nu trebuie să așteptați în aeroporturile importante. Acest mod de transport este foarte rapid și eficient, în special pentru cei care călătoresc în interes de afaceri entreprises en développement și pentru care timpul înseamnă bani. Deși prețul unui avion privat este cu siguranță mai puțin accesibil decât al unui avion low-cost, veți face economii uriașe în afara zborului. De fapt, CEO-ul companiei subliniază acest aspect ca fiind unul dintre punctele sale forte în democratizarea aviației de afaceri:
O călătorie dus-întors în timpul zilei nu costă mai mult când trebuie să plătiți drumul, hotelul, taxiurile, când trebuie să stați la fața locului?
Les vols sanitaires
Compania aeriană națională operează zboruri medicale. Acestea includ repatrorte medicale pentru persoanele care suferă de boala Alzheimer, de exemplu Covid 19 de exemplu, dar și alte tipuri de zboruri medicale. De fapt, Oyonnair efectuează în mod regulat zboruri SAMU. Acestea sunt solicitate de spitale și de alte unități medicale. Adesea operate în regim de urgență, aeronavele trebuie să fie pregătite foarte rapid. Prin urmare, Oyonnair garantează disponibilitatea de 24 de ore a avioanelor sale private. În sfârșit, compania transportă și organe pentru transplanturi. Bineînțeles, avioanele private închiriate pentru acest tip de misiune sunt complet echipate cu echipamente medicale. După cum explică dl Maradan:
Rapoartele medicaleatrau fost începutul demarării noastre reale ca o companie reală cu piloți și o activitate destul de puternică. Transportul de organe este o nouă piață de desfacere pentru companie, și una binevenită într-o perioadă de criză.
Flota de aeronave a Oyonnair
Oyonnair are propria flotă de avioane de afaceri, cu 2 modele diferite Citation Mustang și Piaggio Avanti.
- Cessna Citation Mustang compania deține 3 dintre aceste aeronave, care pot transporta până la 4 pasageri. Acest avion privat este un adevărat instrument de lucru, deoarece este rapid, economic și permite legarea rapidă a două destinații pe distanțe scurte. Avioanele private Citation Mustang ale companiei sunt disponibile și în versiune medicală. Acestea pot găzdui un singur pilot, echipamentul medical necesar și 2 pasageri însoțitori.

- Piaggio Avanti aceste avioane private transportă până la 8 pasageri. Supranumit Ferrari-ul cerului, acest avion de afaceri se descurcă foarte bine pe zborurile regionale și este foarte popular în aviația de afaceri. La fel ca Mustangul, Piaggio Avanti poate fi închiriat și pentru evacuări medicale. Cabina sa poate găzdui 2 targă cu 3 pasageri (sau o targă cu 5 pasageri), precum și tot echipamentul medical necesar.
Descoperiți celelalte companii aeriene franceze:
- VallJet
- Twin Jet
- Chalair Aviation
- Amelia
- Astonjet
- IXair
- Pan Européenne
- Transavia
- Get1Jet
- ASL Airlines France
- Wingly
- Airlec
- Eatis
- Alpine Airlines
- SD Aviation
- Evolem Aviation
Aflați mai multe despre această companie aeriană franceză. AEROAFFAIRES poate închiria toate tipurile de aeronave și va răspunde solicitării dvs. în orice moment, în orice zi! Contactați-ne la +33 1 44 09 91 82 sau completați formularul nostru de contact devis en ligne.
Din ce aeronave este compusă flota Oyonnair?
Flota Oyonnair este formată din aeronave mici, cu emisii reduse de carbon. Acestea includ Piaggio Avanti II și Cessna Citation Mustang.
Unde se află baza Oyonnair?
Aeronavele Oyonnair sunt bazate pe trei aeroporturi din Franța: Lyon Bron, unde se află sediul central al companiei, Rennes și Paris Le Bourget.
Care sunt misiunile Oyonnair?
Aeronavele mici ale Oyonnair sunt deosebit de eficiente pentru transportul de pasageri, transportul aerian urgent de marfă sau zborurile medicale.